back to top
2024. május 10. 12:09

KezdőlapF1Hamiltonnak és Wolffnak is elege van az idei Mercedesből

Hamiltonnak és Wolffnak is elege van az idei Mercedesből

-

Csak sorolta a W13-as problémáit Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Belga Nagydíj időmérője után. Az osztrák üzletember szerint itt az ideje eldönteni, hogy mihez kezdjenek jövőre.

Noha a világbajnoki címre már egy ideje nincs valódi esélyük, a Mercedes a jelek szerint a Belga Nagydíj időmérő edzésén mutatott teljesítmény után engedte el teljesen azt, hogy jelentősen javítson az idei autóján, és a figyelmüket inkább a 2023-as modellre fordítják.

„Ha értetnénk, változtatni tudtunk volna rajta – nyilatkozta lemondóan Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke arról, hogy mitől lehettek 2 másodperccel lemaradva a leggyorsabb kört elérő Max Verstappentől. – Az autónak nagy a légellenállása az egyenesben. Lewis azt mondta, olyan, mintha ejtőernyő lenne utána kötve. Instabil a hátulja, alulkormányzott a nyolcas és kilences kanyarban, pattog nagy sebességnél, és a versenyzők nem tudnak magabiztosak lenni benne. Egyetlen pozitívumot sem hallottam az autó itteni teljesítményéről. Itt az ideje rendezni a sorokat és eldönteni, hogy mihez kezdjünk jövőre.”

Hasonló véleményen volt Lewis Hamilton is, aki kiemelte, ő már csak a 2023-as előkészületeket tartja fontosnak. „Mindenki a fejlesztéseken dolgozik, és nagyon optimistán érkeztünk ide. Úgy, hogy közel leszünk, talán úgy fél másodpercre [a Red Bulltól és a Ferraritól]. Hogy 1,8 másodpercre vagyunk az igazán nagy pofon, de ez van. Továbbra is szenvedünk az autóval, ami biztos, hogy nem fog hiányozni a szezon vége után. Én már csak arra koncentrálok, hogy milyen legyen a jövő évi autó. Az előttünk levő két csapat másik ligában van, a mi autónk pedig annyira más az övékhez képest. Sok munkánk van még, az év hátralevő részében megteszünk minden tőlünk telhetőt azzal, amink van” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok a Sky Sportsnak.

George Russell, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
A versenyen jobbak lehetnek? Fotó: LAT Images

A Mercedes spái szenvedését egyértelműen az okozza, hogy nem képesek egy körre kellően felmelegíteni az abroncsokat. Ám az egy dolog, hogy ezt ők is tudják, az pedig egy másik, hogy nem tudnak változtatni rajta, így az egyik legfontosabb feladatuk az, hogy a jövő évi modellel orvosolják ezt a problémát.

„A gumik a legfontosabbak. Attól függően, hogy a megfelelő működési tartományba tudjuk-e hozni őket, egy másodperc lehet az eltérés körönként – magyarázta a Verstappentől 2,1 másodperccel elmaradó Russell. – Ez az autó korlátainak velejárója. Két módon tekinthetünk erre: a teljes szezon során sokkal többet nyerünk vasárnaponként, mint amennyit veszítünk szombatonként. Csak úgy nagyjából három igazán rossz időmérőnk volt az eddigi 14 versenyből. Az itteni mellett Imola jut még eszembe, és talán Monaco. Mind olyan pálya, amelyen küszködtünk a gumik hőmérsékletével. Úgyhogy világos, ami történik. Megoldást akarunk találni erre, de jelenleg még nincsenek meg a válaszaink.”

Noha a versenyre is hűvös időt jósolnak Spába, a Mercedesnek minden bizonnyal nem jelent majd gondot néhány kör alatt felmelegíteni az abroncsokat. Kérdés, hogy mennyit tudnak profitálni abból, hogy jobb lehet a gumikopásuk a többieknél.

Friss