Az F1-es csapatok gyakran előszeretettel hangoztatják, hogy mindkét versenyzőjüknek ugyanazt az autót adják. Verstappen és Pérez célzottan kapnak másmilyet.
2022 a Red Bull diadalmenetéről szól. Max Verstappen tavalyi, kicentizett vb-címe után idén már imponáló magabiztossággal vezet, és karnyújtásnyi közelségben van a holland számára a vb-cím. Előnye 93 pont, ráadásul most már nem is ferraris áll mögötte a tabellán, hanem csapattársa, Sergio Pérez.
Pérez idén csapattársához hasonlóan nyert már futamot, emellett pedig hatszor állt még dobogóra. A konstruktőri tabellán a Red Bull ugyancsak 100 pont feletti előnyben van legközelebbi riválisa, a Ferrari előtt.
Verstappen és Pérez még a legutóbbi futamon, a Belga Nagydíjon kettős győzelmet aratott, idén már negyedszer. Mindezt pedig eltérő autókkal tették. Ez pedig marad a következő futamokra.
Az eltérést a padlólemez szolgáltatja.
„Igen, eltérnek (a padlólemezek)” – mondta el maga Pérez a téma kapcsán. „Ez lesz a helyzet a következő néhány versenyen is. A cél pedig az, hogy a lehető legjobban megértsük ezeknek a működését.”
Pérez készséggel elismerte, eltérő autóval sem tudta felvenni a versenyt csapattársával. „Max szupergyors volt múlt héten. Azóta folyamatosan a szimulátorban ültem, azzal a céllal, hogy még tovább tudjak javulni.”
Bár javulni akar, ez nem jelenti automatikusan azt, hogy túl nagy lett volna a lemaradása világbajnok csapattársa mögött. „Mennyivel végeztem mögötte, 17 másodperccel? Ha valakinek ennyire jó hétvégéje van, mint neki, más csapatokban is kijön egy ilyen különbség. Az viszont igaz, hogy a szezon elején jobban éreztem magam az autóban. Ahogy haladt előre a szezon, úgy lett egyre nehezebb a helyzetem.”
Pérez szerint az autó egyre inkább Verstappen szája íze szerint lett fejlesztve, ezzel kapcsolatban pedig a csapatot is megkereste.
„Remélhetőleg ezzel a két eltérő autóval kiviláglik az, hogy mi az, ami egyik vagy másik verzióval jobban működik. De a magam részéről is dolgoznom kell azon, hogy a legtöbbet hozzam ki az autóból.„