Carlos Sainz egyetlen korábbi csapatában sem érzett akkora nyomást a hibák után, mint a Ferrarinál, és úgy véli, hogy számtalan jó döntést hoztak már az idén, amelyekért nem kaptak dicséretet.
A Belga Nagydíj után a Ferrari ismét a kritikák kereszttüzébe került a futam végén látott megkérdőjelezhető stratégiai döntése miatt. A maranellóiak a 44 körös verseny 42. körének végén kihívták kerékcserére Charles Leclerc-t, hogy a monacói pilóta lágy gumikon megkísérelhesse megfutni a leggyorsabb kört, és megszerezze az ezért járó extra pontot az azt birtokló Max Verstappentől.
Ez viszont nemhogy nem jött össze, de még az ötödik pozíciót is elveszítette, mert a kerékcsere után 1 km/h-val átlépte a megengedett sebességet – mint utólag kiderült, önhibáján kívül –, és az ezért kapott 5 másodperces büntetésnek köszönhetően a mögötte célba érő Fernando Alonso megelőzte.
Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke a futam után megvédte a Ferrari döntését, és amellett érvelt, hogy megérte vállalniuk a kockázatot. A svájci olasz emellett kiemelte, hogy a szezon során többször kerültek már olyan helyzetbe, amelyben kívülről nézve hibát követtek el, ám a dolgok mélyére ásva látszott, hogy az adott szituációban a jó döntést hozták.
Ezt ecsetelte Carlos Sainz is a Holland Nagydíj sajtónapján. „Nagyon nehéz általánosságban megmondani, hogy hol kellett volna bátrabbnak vagy óvatosabbnak lennünk [a szezon eddigi részében]. Az egyes eseteket külön-külön, egymástól függetlenül kell elemezni, és biztos vagyok benne, hogy így mindegyik esetben más és más végkövetkeztetésre jutnánk. Nekem a legfontosabb a folyamatos fejlődés és az, hogy megtaláljuk a módját, hogy a megfelelő döntéseket hozzuk a megfelelő időben.”
A Belga Nagydíj során feltűnő lehetett, hogy a Ferrari több alkalommal is nagyban támaszkodott Charles Leclerc-re a stratégiát illetően, és a monacói pilóta érzéseire hagyatkozva döntötte el, hogy milyen gumikeveréket tegyen az autóra. Nem nehéz arra a következtetésre jutni, hogy ez a Magyar Nagydíjon elkövetett szarvashibára vezethető vissza, amikor a monacói pilóta hiába ellenezte a kemény gumik használatát, a csapat nem hallgatott rá.
Ezzel együtt nem ördögtől való a versenyző érzéseire hagyatkozni, Sainz például mindig is azt a módszert követte, hogy a csapattal közösen határozza meg a stratégiát. „Személy szerint mindig olyan pilóta voltam, aki igazán szeret beleszólni a rádióba és világossá tenni, hogy mit érez az autóban. Azt akarom, hogy a csapat folyamatosan információval lásson el arról, hogy mit látnak a versenyben, a kemény, a közepes, vagy a lágy gumi viselkedik a vártak szerint, vagy rosszabb, esetleg jobb. Folyamatosan mondják ezt, mert én folyamatosan közölni fogom, hogy mit érzek a pályán, hogy lássuk, közösen ugyanarra a következtetésre juthatunk-e.”
A spanyol pilóta ugyanakkor elismerte, hogy a Ferrarinál minden korábbinál nagyobb a nyomás, és minden egyes hiba nagyító alá kerül, amit továbbra is szoknia kell. Egyúttal a kritikusoknak is odaszúrt azzal, hogy bezzeg a jó döntésekért nem kapnak dicséretet.
„Számos alkalom volt az év során, amikor helyes döntéseket hoztunk, és senki sem jött oda azt mondva, hogy »ó, a helyes döntést hoztátok«, vagy hogy gratuláljon nekünk. Viszont, amikor utólag visszatekintve volt két-három rossz döntésünk, kemény kritikát kaptunk.”
„Egy kicsit keményebbnek találom ezt a Ferrarinál, mint amilyennek a McLarennél, a Toro Rossónál, vagy a Renault-nál éreztem. Amikor ott nagyot hibáztunk a stratégiával, senki nem jött, és dörgölte az orrunk alá, kritizált, és tiport a sárba, mint a Ferrarinál. Itt minden nagyobbnak tűnik. Nagyobb a győzelem és a hibák is. Ez olyasmi, amihez igyekszem hozzászokni, és meg kell tanulnom, hogy miként reagáljak jobban az ilyen szituációkban.”