2024. április 19. 19:32

KezdőlapF1Megalázó szavak - kőkeményen beleszállt a Ferrariba a Mercedes világbajnoka

Megalázó szavak – kőkeményen beleszállt a Ferrariba a Mercedes világbajnoka

-

Nico Rosberg nem kertelt, és kimondta: a Ferrarinál sürgős és alapvető változásokra van szükség ahelyett, hogy Mattia Binotto csapatfőnök azt ismételné, hogy minden úgy jó, ahogy van. A 2016-os világbajnokot a Holland Nagydíjon látottak sarkallták erre.

Aligha teszi ki az ablakba Mattia Binotto – már, ha egyáltalán érdekli, ami azért korántsem biztos – ,a Ferrari csapatfőnöke azt, amit Nico Rosbergtől kapott a Holland Nagydíj után. Noha nem szemtől szembe kritizálta a Ferrari csapatfőnökét, a Sky Sports szakértőjeként dolgozó világbajnok a csatorna futam utáni levezető műsorában kijelentette: a Forma-2-es csapatok is magasabb szinten teljesítenek a maranellóiaknál.

A 2016-os vb-győztes mindezt annak tükrében mondta, hogy a Ferrari újabb arcpirító hibát vétett, amikor Carlos Sainz első kerékcseréjénél túl későn hívta a bokszba a spanyolt, ami miatt a szerelők nem álltak készen a fogadására, és a bal hátsó gumit csak jókora késlekedéssel tudták lecserélni.

„Édes istenem! És Mattia Binotto azt hajtogatja, hogy »nem, nem, nincs szükségünk változtatásra, minden jól megy«. Vajon mikor jön el az a nap [hogy változtatnak], mert ilyen nincsen! Még a Forma-2-es csapatok is jobb munkát végeznek a bokszkiállásaikkal és a stratégiával a Ferrarinál – fakadt ki a 37 esztendős expilóta. – Egy normális versenyen bemész a bokszba, és nincs ott a gumi… Egy ponton el kell kezdeniük változtatásokat eszközölni. Ezen túlmenően pedig az autójuk tempója sincs meg az utóbbi versenyeken. Biztosítaniuk kell, hogy a jó irányba fejlesztik az autót.”

Mattia Binotto, Ferrari, Belga Nagydíj
Ismét Binottón csattant az ostor Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Rosberg utóbbi mondatával szintén rátapintott a lényegre, hiszen Binotto ezután pont azt emelte ki, hogy jobban aggasztja őt az autó teljesítménye, mint bármi más. „Nem hiszem, hogy a mai nap a stratégián múlt. Magyarország és Belgium után itt sem voltunk elég gyorsak a versenyen, és ha nem elég gyors az autód, akkor nehéz versenyeket nyerni, vagy jó eredményeket elérni. A mai verseny után a legnagyobb aggodalmunk a tempó és az autó teljesítménye, mert már harmadik versenye nem aknázzuk ki az autóban rejlő potenciált. Ez adott okot ma főként az aggodalomra, és nem a stratégia” – nyilatkozta a csapatfőnök az F1 TV-nek.

Binotto a Sky Sportsnak cáfolta, hogy a Belgiumtól életbe lépő új szabályok állnának a visszaesés mögött, mert már a Hungaroringen sem voltak elég gyorsak. Ehelyett két dolgot jelölt meg lehetséges okként: „Meg kell vizsgálni a [szezon közben bevetett] fejlesztéseket, vagy azt, ahogyan kiegyensúlyozzuk az autót. A szezon elején megvolt a potenciál a kocsiban, de már nem ez a helyzet.”

Természetesen azt Binotto is elismeri – már a verseny közben megtette a Sky Sportsnak nyilatkozva –, hogy Sainz kerékcseréje az ő saruk. „Az egyértelmű, hogy Carlos első kerékcseréjét nagyon elszúrtuk. Túl későn hívtuk ki, a szerelők nem álltak készen, ami elég sok pozícióba került neki. Charles-lal nem volt szerencsénk, mert pont azután jött be a biztonsági autó, hogy kiállt a bokszba, ami nem könnyítette meg a versenyét. Összességében azonban az autó tempója jelenti a fő aggodalmat.”

Scuderia Ferrari, Carlos Sainz, Charles Leclerc, Holland Nagydíj, rajt
A rajtnál még a második és a harmadik helyen álltak Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

A svájci olasz nem titkolta, hogy az időmérő edzésen látottak után többen reménykedtek, illetve elárulta, hogy szerintük Sainz autója megsérülhetett a Lewis Hamiltonnal a rajt után történt koccanásban, de ahhoz, hogy ezt bizton állíthassák, még meg kell vizsgálniuk a spanyol F1-75-ösét.

Sainz végül hiába jött be az elrontott kerékcsere ellenére az ötödik helyen, a biztonsági autós fázis alatti bokszkiállásakor a felügyelők szerint a Ferrari veszélyesen engedte őt ki, ezért 5 másodperces büntetéssel sújtották, és végül csak a 8. helyen végzett. Az interjúk során rezignáltan vette tudomásul, hogy a harmadik helyről rajtolva nem állhatott dobogóra, és már inkább a 2023-as szezonra tekintett előre.

„Világos, hogy kicsit túl későn hívtak ki, de tovább kell analizálnunk ezeket a dolgokat, mert pontokba kerülnek. „Fejlődnünk kell ezeken a területeken, különösen a következő szezonra nézve, hiszen egyértelműen úgy néz ki, hogy Max és a Red Bull húz el tőlünk. Ha jövőre azt akarjuk, hogy legyen esélyünk, fejlődnünk kell.”

Ami pedig a csapat jövőjét illeti, Rosberg úgy véli, Binottónak mindenképpen tennie kell valamit, sőt, azt sem zárja ki, hogy kellene még valaki a Scuderia élére. „Amit az emberek gyakran mondogatnak, hogy Binotto technikai szakember. Olykor talán jó lenne, ha megosztott vezetés lenne, egy technikai és egy csapatvezetővel, aki az embereket menedzseli. De nem ismerem elég jól Binottót, viszont ezzel együtt úgy érzem, hogy személyi változtatásokat kell végrehajtania, mert túl sokszor siklanak félre a dolgok. Amikor közvetítünk, csak várjuk, hogy történjen valami, mert tudjuk, hogy hamarosan jön az újabb hiba a Ferraritól, és ez nem jó. Alapvető változtatásokra van szükség a személyi állományban, vagy abban, ahogyan az emberek dolgoznak.”


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss