Daniel Ricciardo sajtóhírek szerint akár a Mercedesnél is kiköthet, hogy idővel az előbb-utóbb visszavonuló Lewis Hamilton helyébe lépjen.
Továbbra is hatalmas a kérdőjel a McLarennel szakító Daniel Ricciardo jövője körül, és egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a nyolcszoros futamgyőztes 2023-ban nem lesz ott a mezőnyben. A Haast sajtóhírek szerint egyre jobban aggasztja a 33 esztendős pilóta továbbra is pocsék formája, és inkább Nico Hülkenberget választanák Mick Schumacher helyére, amennyiben végül a fiatalabbik német elengedése mellett döntenek.
Ricciardo másik opciója a Williams lehet, de a McLaren versenyzőjének nyilatkozataiból eléggé egyértelműnek tűnik, hogy nem szívesen menne a mezőny utolsó harmadában tanyázó csapathoz. És itt jön a képbe a Mercedes, amely a Daily Mail értesülései szerint megfontolás tárgyává tette Ricciardo leigazolását.
Természetesen – egyelőre – nem versenyzői ülést kínálnának az ausztrálnak, hanem tartalékpilótai szerepkört, amelyben visszanyerhetné az önbizalmát, és felkészülhetne Lewis Hamilton leváltására, ha a hétszeres világbajnok 2023 végén szögre akasztja a sisakját.
Hamilton üdvözölné Ricciardót, de nem tervez visszavonulni
Az Olasz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján természetesen az egymás mellett ülő Hamilton és Ricciardo sem kerülhette el a Daily Mail értesüléseire vonatkozó kérdéseket. Elsőként a Mercedes pilótája válaszolt, és elmondta, hogy Ricciardo helyében nem akarna tartalék lenni, és inkább megpróbálna versenyzői üléshez jutni.
„Személy szerint úgy gondolom, hogy versenyeznie kellene. Messze túl tehetséges [ahhoz, hogy ne versenyezzen], és kiérdemelte a jogot, hogy köztünk legyen. Természetesen, ha a csapatunk tagja lesz, az nagyszerű, de szerintem egy harmadik számú pilótai szerep nem a legjobb neki. Ha én lennék a menedzsere, akkor versenyezne.”
Ricciardo ezután elmondta, hogy egyelőre „mindent felmér”, és „semmi nincs még lefixálva, semmit nem erősíthetek meg.”
„Az igazság az, hogy minden lehetőséget nyitva hagyok, nemcsak a következő évet illetően, hanem az azutáni jövőre is. Még mindig nem tudom, hogy miként fog kinézni a következő szezon. Mint ahogy Lewis is mondta, a rajtrácson akarok lenni, és versenyezni akarok. Néhány hete már érintettem, hogy bár ez kihívásokkal teli időszak volt a karrieremben, nem szerettem ki a sportágból, és továbbra is az a vágyam, hogy itt legyek és versenyezzek” – nyilatkozta az ausztrál, majd hozzátette, hogy sokat egyeztetett és gondolkozott a jövő évről és az azutáni időszakról, de továbbra sem biztos benne, hogy mitévő legyen, és ha majd lesz mit bejelentenie, azonnal meg fogja tenni, mert „nincs okom visszatartani most az információt, nincsenek titkok, minden nyitott.”
„Biztos vagyok benne, hogy idővel a megfelelő döntés – bármi is lesz az – értelmet nyer. Azt is gondolom, hogy nem csak arról van szó, hogy mi lenne a jó a következő évre, hanem, hogy mi lenne a jó a jövőm szempontjából, ami túlmutat 2023-on. Összetett dolog ez, de amikor én tudni fogom, ti is tudni fogjátok” – jelentette ki.
Ezek alapján bőven lehet ráció abban, hogy Ricciardo a hosszú távú jövőjét szem előtt tartva a Mercedeshez menjen, Hamilton szavai ugyanakkor kicsit lehűtötték a kedélyeket.
„Évek óta keringenek a visszavonulásomról szóló történetek, de ami engem illeti, egészségesebbnek érzem magam, mint valaha, fitt vagyok, és imádom, amit csinálok, és nem tervezek egyhamar visszavonulni. Bocs, haver” – nézett át Ricciardóra a hétszeres világbajnok.
„A célom azóta, hogy 1997-ben leszerződtem velük (azaz a McLarennel, amely akkor a Mercedes gyári csapatának volt betudható az F1-ben), az, hogy a Mercedesnél legyek. Imádom a régre visszanyúló kapcsolatunkat, és úgy érzem, hogy igazán sok pozitív dologba fogtunk nemcsak a sportban, hanem azon kívül is, és szerintem rengeteg dolgot érhetünk még el együtt, aminek a részese akarok lenni. Szerintem a halálom napjáig a Mercedesszel leszek, és úgy érzem, hogy még sokáig képes leszek versenyezni, és potenciálisan ebbe az irányba tartok” – oszlatott el újfent minden kétséget Hamilton afelől, hogy 2023 végén visszavonulna.
Miért kellhet mégis Ricciardo a Mercedesnek?
Persze, egy dolog, hogy Hamilton magabiztos azt illetően, hogy még évekig a mezőnyben lehet, és egy másik, hogy mit gondol Toto Wolff. A Mercedes csapatfőnökének és ügyvezető igazgatójának ugyanis kötelessége gondolni a csapat jövőjére, és biztosítani, hogy Hamilton visszavonulásakor legyen valamilyen alternatívájuk a helyére.
Abban pedig nincs nagy kockázat, ha odavisznek egy nyolcszoros futamgyőztest, aki vélhetően nem is kerülne sokba, hiszen a McLaren a hírek szerint a 2023-as fizetése nagy részét átutalja neki, így nyugodtan koncentrálhat kizárólag a szakmai szempontokra. Ricciardo a tapasztalatával pedig mindenképpen a csapat hasznára válna, és amennyiben Hamilton mégis befejezné jövőre, Wolff akár próbára is tehetné őt George Russell mellett.
Russell egyértelműen a Mercedes hosszú távú terveinek része, és Hamilton visszavonulása után neki kellene átvennie a stafétát honfitársától, Ricciardo pedig jól kiegészíthetné őt. Amennyiben visszanyeri az önbizalmát, még meg is nehezíthetné Russell dolgát, de ha csak hozna egy viszonylag erős szintet, a Mercedesnek vélhetően az is elég lenne, amennyiben Russell beváltja a hozzá fűzött reményeket.
Ricciardo nagy előnye ráadásul, hogy nem nehéz vele együtt dolgozni, és akkor sem kezdi csapkodni az asztalt, ha nem az ő szájíze szerint alakulnak a dolgok, hanem leszegett fejjel igyekszik változtatni. Ha valamit, akkor ezt bőven bizonyította a McLarennél az utóbbi másfél évben.
Wolff pedig gondolkodhat úgy, hogy a jelenleg a Forma-4-ben versenyző, a jövő szupertehetségének kikiáltott Mercedes-támogatott Andrea Kimi Antonelli érkezése és Hamilton távozása közötti átmenet betöltésére tökéletesen alkalmas lenne Ricciardo. Mivel a most 16 esztendős pilóta még jó 3-4 évre van az F1-től, elképzelhető, hogy lesz is ilyen átmeneti időszak.