A sorozatos hibák ellenére támogatásáról biztosította Mattia Binottót John Elkann, a Ferrari elnöke. Ugyanakkor kiemelte, hogy ennél több kell.
Noha az idei szezonban sikerült véget vetniük a két éves böjtnek, és ismét a futamgyőzelmekért harcolhatnak, a Ferrari mégis rengeteg kritikát kap a 2022-es teljesítménye miatt. Az F1-75-ös kétségtelenül gyors autó lett, ám a megbízhatósága nem az igazi, ami miatt a Scuderia rengeteg pontot veszített. Ehhez jönnek hozzá a stratégiai és vezetői hibák, amik együttesen azt eredményezték, hogy hét versennyel a szezon vége előtt már csak matematikai esélyük van utolérni a Red Bullt és Max Verstappent.
A sorozatos ballépések miatt többen nem értik, hogy Mattia Binotto miért nem változtat a csapat összetételén, egyesek pedig azt is megkérdőjelezik, hogy valóban a svájci olasz-e a megfelelő ember arra, hogy ismét a csúcsra juttassa a maranellóiakat. John Elkann, a Ferrari elnöke azonban nem tartozik ezek közé, a Gazzetta dello Sportnak ugyanis elmondta, hogy teljes mértékben hisz a Scuderia csapatfőnökében, de azért hozzátette, hogy az istállónak nyilvánvalóan javulnia kell.
„Nagyon hiszünk Mattia Binottóban, és mindent értékelünk, amit ő és az összes mérnökünk csinál, de kétségtelen, hogy a Maranellóban, a garázsban, a bokszfalon és az autóban folyó munkának is javulnia kell. Folytatnunk kell a fejlődést, és ez igaz a szerelőkre, a mérnökökre, a versenyzőkre, és nyilvánvalóan a teljesen menedzsmentre, beleértve a csapatfőnököt is. Láthattuk, hogy továbbra is túl sok a hiba, ha a megbízhatóság, a vezetés és a stratégia kerül terítékre. Binottóba és a csapatába fektetni a bizalmunkat helyes döntésnek bizonyult és kifizetődött. Nekik köszönhetően ismét versenyképesek vagyunk és nyerünk, de nem vagyok elégedett, mert úgy vélem, hogy mindig teljesíthetnénk jobban.”
Elkann kiáll a Ferrari idei szezon előtti fejlesztési stratégiája mellett is, amelynek lényege az volt, hogy a motorfejlesztés befagyasztása előtt megpróbálnak minél nagyobb teljesítményugrást véghezvinni, és ledolgozni a hátrányukat a Hondával és a Mercedesszel szemben, a megbízhatósággal pedig csak ezután foglalkoznak, hiszen az azzal kapcsolatos fejlesztések a befagyasztás után is engedélyezettek.
„Az első célunk az volt, hogy versenyképesek legyünk. Ha nem vagy az, akkor semmit nem tudsz elérni, míg a megbízhatóságon mindig lehet javítani. Ezért gondolom úgy, hogy 2026 előtt a Ferrari újra meg fogja nyerni a konstruktőri és a versenyzői világbajnoki címet is, Charles Leclerc-rel a pole pozícióban – utalt Elkann a 2026-ban érkező új motorszabályok bevezetéséig terjedő időszakra. – Szerencsések vagyunk, hogy két nagyszerű versenyzőnk van, valószínűleg a miénk a legerősebb pilótapáros” – tette hozzá.