Lewis Hamilton várhatóan nem fogja feláldozni az időmérős szereplését az Olasz Nagydíjon azért, hogy csapattársa minél előrébbről rajtolhasson.
Nem tervezi teljes mértékben George Russell szolgálatába állítani a hátrasorolásos büntetést cipelő Lewis Hamiltont a Mercedes az Olasz Nagydíj időmérőjén. A konstruktőri címvédő pedig akár meg is tehetné ezt, hiszen jelen állás szerint, ha Hamilton meg is nyerné az időmérőt, akkor is csak Carlos Sainzot előzné meg a rajtrácson, és a 19. rajtkockából indulhatna.
A csapat viszont Russell szavai alapján úgy véli, túl nagy kockázatot jelentene az átlagosnál nagyobb figyelmet fordítani a szélárnyékozásra, ami, ha nem jön össze, többet árt, mint használ. „Ha beletaláltok, akkor egyértelműen segíthet, de nagy a kockázata, miközben sokat is hozhat a konyhára. Emiatt viszont nem fektetünk rá nagy hangsúlyt. Az időmérő edzéseken elég sokat tanulunk az autóról és a gumikról, és ezen a téren egyértelműen szenvedtünk az idén. Úgyhogy egyelőre szerintem mindketten csak fogjuk magunkat, és teljesítünk egy szokásos edzést” – nyilatkozta Russell, aki ezzel együtt profitálhat majd Hamilton szélárnyékából, de nem azért, mert utóbbi büntetést kap.
„Ezen a hétvégén George-on van a sor, hogy eldöntse, elöl vagy hátul akar lenni, és minden valószínűség szerint azt fogja választani, hogy mögöttem lesz. Úgyhogy én csak csinálni fogom a normál programomat, ő pedig szélárnyékot kap” – nyilatkozta Hamilton, aki tehát azt tervezi, hogy maga is az időmérő végéig futja majd a mért köreit, és nem fog kizárólag arra koncentrálni, hogy Russellt húzza. Ebben az esetben is segíthet persze a csapattársának, de ez kevesebbet hozhat Russell konyhájára, mintha Hamilton csakis arra figyelne, hogy minél jobb szélárnyékot adjon neki.
A második szabadedzésre visszaestek
A három topcsapat hat pilótájából Charles Leclerc mellett George Russell a másik, aki nem cipel magával büntetést az időmérőre, így papíron jó esélye lesz legalább a második hely megszerzésére. A pénteki első szabadedzésen viszont még olyannyira jó formát mutatott a két Mercedes, hogy úgy tűnt, akár a pole pozícióért is versenyben lehetnek. A második tréningre viszont Russell 7, Hamilton pedig 8 tizedes hátrányba került az élen végző Carlos Sainzhoz képest.
„Kicsit furcsa nap volt. Az első szabadedzésen elég erősnek tűntünk, de utána a Ferrari és a Red Bull lépett egyet előre hozzánk képest, vagy talán mi léptünk egyet visszafelé, hiszen a második tréningen már a McLaren mögött voltunk. Dolgozunk kell rajta, hogy megértsük ezt” – mondta Russell, majd Hamilton hozzátette: „Vagy mi lettünk sokkal lassabbak, vagy a többiek sokkal gyorsabbak. Mindent beleadok, mégsem tűnök különösebben gyorsnak.”
A Mercedes tegnap az energia-visszanyeréssel is küzdött, ezzel kapcsolatban Russell pedig elmondta, hogy egyértelműen hátrányban lesznek a Ferrarihoz képest a versenyen, a sok egyenes miatt ugyanis nem a leghatékonyabban ezen a téren. „Egy kicsit híján vagyunk az energia-visszanyerésnek. Hasonlóak vagyunk a Red Bullhoz, miközben a jelek szerint a Ferrari előnyben van ezen a téren. Ez megnehezíti a dolgunkat versenykörülmények között, mivel nekik nagyobb a mozgásterük. De ezzel kell megbirkóznunk.”