hétfő, szeptember 26, 2022
KezdőlapF1A csapatok nem tudtak megegyezni a futamok végét érintő új Safety Car...

A csapatok nem tudtak megegyezni a futamok végét érintő új Safety Car szabályról

-

- Hirdetés -

A Forma-1 és az FIA arra törekedett, hogy megtalálják a módját annak, hogy ne kelljen biztonsági autóval befejezni a versenyeket, de a csapatok nem tudtak megegyezni a megoldásról – árulta el a McLaren.

A vasárnapi Olasz Nagydíj ellentmondásos véget ért, amikor a Daniel Ricciardo megállt McLarenjét kellett menteni, a késői biztonsági autós időszak pedig olyan sokáig tartott, hogy a kockás zászló előtt nem volt idő a verseny folytatására.

- Hirdetés -

Általános törekvés, hogy ahol csak lehet, kerüljék a versenyek biztonsági autó mögött történő befejezését. Ez azonban különösen érzékeny téma az F1 számára a 2021-es Abu-Dzabi Nagydíjon történtek miatt, ami megváltoztatta a verseny és a bajnokság kimenetelét.

A McLaren főnöke, Andreas Seidl elmondta, hogy a tavalyi szezonzáró után lehetőség nyílt a csapatok előtt a szabályok megváltoztatására, de nem sikerült kielégítő megoldást találni.

- Hirdetés -

A tavaly Abu-Dzabiban történtek után rengeteg megbeszélést folytattunk az FIA, a Forma-1 és az összes érintett csapat között, hogy megnézzük, hogyan lehetne módosítani a szabályokat, hogy a versenyek soha ne végződjenek biztonsági autóval.” – mondta Seidl.

De annak ellenére, hogy az FIA és a Forma-1 tényleg mindannyiunkat sürgetett, hogy találjunk megoldást, a csapatokon múlott a dolog, és nem tudtunk összességében megállapodni egy jobb megoldásban, ami a sportszakmai eredményt tekintve is tisztességes lenne. Ezért azt hiszem, egyszerűen el kell fogadnunk, hogy sajnos előfordulhatnak ilyen helyzetek.”

Csupán a szabályzatot követték Olaszországban

Annak ellenére, hogy a Red Bull és a Ferrari, a győzelemért küzdő két csapat panaszkodott az FIA viselkedése és a monzai futam befejezésének módja miatt, úgy tűnik, a helyzet egyszerűen a biztonsági autóval kapcsolatos szabályok pontos betartásának eredménye volt.

Red Bull
Fotó: Clive Mason/Getty Images / Red Bull Content Pool

Mostanra több fél is felvetette, hogy a teljes vagy virtuális biztonsági autós fázis helyett piros zászlóval kellene megállítani a futamot, amint az meghalad egy bizonyos távot.

Seidl szerint ez nem egyszerű, bár nem részletezte, hogy miért, és a hangsúlyt arra helyezte, hogy egyetlen csapat sem érvelhet a jelenlegi helyzet ellen, mert ők is hozzájárultak ahhoz, hogy ez így folytatódjon.

Végül arra szavaztunk, hogy a szabályok maradjanak úgy, ahogy eddig voltak, ha jól emlékszem, minden egyes csapat így szavazott.” – mondta Seidl.

És még ha könnyűnek hangzik is, hogy létrehozzunk valamit, mint például ‘dobj ki mindig egy piros zászlót’ stb. Valójában ez nem ilyen egyszerű. Hosszasan megvitattuk ezt. Nem jutottunk jobb megoldásra.

Ok nélkül nem érkezhet a piros zászló

Azért nem volt ezúttal késői piros zászló, ami felfüggesztette volna a versenyt és garantálta volna az újraindítást, mert nem volt rá szükség.

A szabályzatban nincs olyan mechanizmus, amely lehetővé tenné a verseny önkényes piros zászlós leintését jogos ok nélkül – ez általában egy súlyos balesetre való reagálás, egy versenyző ellátása, a korlátok javítása vagy a törmelékek eltávolítása.

Toto Wolff, Mercedes, Brit Nagydíj
Fotó: Mercedes AMG Petronas / Sebastian Kawka

A piros zászlót akkor adod meg, ha valaki a falba kerül, ha a pálya el van zárva” – mondta a Mercedes-főnök Toto Wolff.

Miért piros zászlóznál meg egy versenyt csak azért, mert egy vagy két körös show-t akarsz tartani? Beszéljétek meg az FIA-val, [mondjátok], hogy ‘változtassuk meg a szabályokat, szeretnénk egy igazán csúcs utolsó körös versenyt’ – én felemelem a kezem ezért. De ma nem ez van a szabályokban.

Azt akarjuk, hogy a verseny zöld alatt érjen véget? És aztán onnantól kezdve fordítva csináljuk? Tehát mondhatjuk, hogy öt vagy tíz kör van a végéig, van egy biztonsági autónk, piros zászlóval induljunk, és győződjünk meg róla, hogy a végén versenyezünk. Ha ez benne van a szabályokban, akkor jó!

További egyeztetések jöhetnek

Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem megbeszélést tart a versenyfelügyelők és az F1-es csapatvezetők között, hogy “megvitassanak egy sor sportügyet“.

A hétvégén külön találkozókra került sor az elnök és az F1-es versenyzők között, de az FIA állítása szerint a mostani csúcstalálkozó “2013 óta az első ilyen jellegű egyeztetés“.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner így nyilatkozott: “Leül az összes csapatfőnök és az elnök is, hogy bizonyos dolgokról beszélgessenek, és biztos vagyok benne, hogy ez a téma most a napirendi pontok élére kerül.

Megpróbálunkk egy csomó kérdést felvetni, de el kell kerülnünk az olyan forgatókönyveket, mint amilyenek a futam végén voltak.

- Hirdetés -
SourceThe Race

Friss