kedd, szeptember 27, 2022
KezdőlapF1Wolff örömmel látott volna egy kis káoszt, de helyesli, hogy Abu Dzabi...

Wolff örömmel látott volna egy kis káoszt, de helyesli, hogy Abu Dzabi után most betartották a szabályokat

-

- Hirdetés -

A Mercedes csapatfőnökének nem lenne ellenére a show-t előtérbe helyező utolsó körös újraindítás, ám úgy véli, az Olasz Nagydíj visszás befejezésénél a versenyirányítás nem tett mást, mint betartotta a szabályokat. Azért persze neki és Lewis Hamiltonnak is eszébe jutottak a tavalyi szezonzárón történtek.

Lewis Hamilton és Toto Wolff is egyetértett a versenyirányítás azon – számos kritikát kiváltó – döntésével, hogy a mezőny biztonsági autó mögött fejezze be az Olasz Nagydíjat. A 19. pozícióból rajtolva is ötödik helyen végző hétszeres világbajnok „imádta volna”, ha megküzdhet az előtte állókkal, de a tavalyi Abu-dzabi Nagydíjon történtek fényében egyetértett azzal, hogy nem engedték el őket.

- Hirdetés -

„Ez mindig előhozza az emlékeket. Ezek a szabályok, és ennek így kellene lennie, nem igaz? A sportág történetében mindössze egyszer volt olyan, hogy nem követték ily módon a szabályokat, mint ahogy ma, és pont az az alkalom volt az, amelyik megváltoztatta a bajnokság végeredményét. De ez van” – zárta le a témát Hamilton, aki tavaly az azóta kirúgott versenyigazgató, Michael Masi szabálytalan döntésének következtében bukta el a világbajnoki címet Max Verstappennel szemben, az ausztrál ugyanis egy körrel hamarabb újraindította a versenyt, mint ahogyan arra a szabályok lehetőséget adtak.

Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
Hamilton elégedett azzal, ahogyan véget ért az Olasz Nagydíj Fotó: Steve Etherington

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szintén üdvözölte a döntést, a Mercedes sajtóbeszélgetésén pedig kifejtette, egyáltalán nincs ellenére az utolsó körös show, csak akkor változtassák meg a szabályokat.

- Hirdetés -

„Nagyon világos volt a helyzet. Vannak szabályok, amelyek le vannak írva. Az én szemszögemből nézve – akár még mindig traumát okoz Abu Dzabi, akár nem – ezeket a szabályokat az utolsó betűig betartották ma. Egy autó, valamint pályabírók és egy daru volt a pályán, ezért nem engedték senkinek, hogy előzzön. Utána pedig már nem volt idő újraindítani a versenyt, amint minden autó egymás mögé ért. Úgyhogy, ha valaki nem elégedett a szabályokkal, és nagy durranást, show-t akar, két körös versenyt, majd zűrzavart, akkor én teljes mértékben benne vagyok. De akkor változtatnunk kell a szabályokon. Úgyhogy nem hiszem, hogy bármi miatt is panaszkodnunk kellene a történtek kapcsán, mert ezek a szabályok.”

Wolff azért itt is megjegyezte, hogy a tavalyi szezonzárón nem sikerült követni a szabályokat, de örül, hogy az új versenyigazgató(k) nem hánynak fittyet a regulákra, hogy show-t csináljanak. „Elégedetten látom, hogy van egy versenyigazgató, aki a kollégáival a szabályszegésre buzdító média, a szurkolók és mindenki nyomása ellenére alkalmazza a szabályokat. Úgyhogy Abu Dzabi legalább ebből a szempontból nagy magabiztosságot adott az FIA-nak abban, hogy alkalmazza a szabályokat.”

Toto Wolff, Mercedes, Belga Nagydíj
Nincs ellenére, hogy félbeszakítsák a versenyt ilyen esetekben, de ehhez szerinte szabályváltozás kell Fotó: Jiri Krenek/Mercedes

Többekben felmerült az is, hogy a versenyirányításnak lehetősége lett volna piros zászlóval félbeszakítani a versenyt, Wolff szerint ezt viszont semmi nem indokolta. „Miért kellett volna piros zászlóval félbeszakítani a versenyt? Ha valaki beleállt a falba, vagy el van zárva a pálya, kell a piros zászló, mert nem lehet többet ott áthaladni. De miért kellene elővenni a piros zászlót csak azért, mert egy vagy két körös show-t akarunk? Szerintem beszéljék meg a szabályváltoztatást az FIA-val, és változtassanak a szabályokon, mert »akarunk egy kis utolsó körös verseny«. Ebben az esetben felemelem a kezem, de jelenleg nem ez van a szabályokban.”

„Nem akarok szalagcímeket kreálni azzal, hogy »Toto szabályváltozást akar, mert szarok a versenyek«. Szerintem mindannyiunknak le kell ülni, és fel kell tenni a kérdést, hogy csinálhatunk-e valamit jobban? De, ami ma történt, az benne van a szabálykönyvben, és ezért alkalmazták. Hogy szerettem-e volna egy olyan utolsó kört, ahol egy rakás autó kerül egymás tetejére a sikánban? Igen, ó, igen. A TV-nek ez jó. De…”

„Szerintem ki kell mondanunk, hogy akarjuk-e, hogy zöld zászlónál fejeződjenek be a versenyek. Ezután pedig innen kell haladnunk visszafelé. Így, ha 5-10 körrel a vége előtt jön egy Safety Car, akkor szakítsuk félbe a versenyt, és biztosítsuk, hogy versenyezzünk a végén. Ha ez van a szabályokban, akkor rendben. De vannak nálam sokkal okosabb emberek, sportigazgatók, akiknek lesznek ötletei.”

Ezek az ötletek pedig vélhetően már ma, a Mohammed bin Szulajm és a csapatok sportigazgatója/csapatmenedzsere közötti megbeszélésen előkerülnek, amit az FIA elnöke még az Olasz Nagydíj előtt azért hívott össze, hogy a sportszabályzatról egyeztessen az istállókkal az idei szezon során felmerült visszásságokkal és újragondolást igénylő témákkal kapcsolatban.

- Hirdetés -

Friss