2024. április 20. 01:13

KezdőlapF1Binotto végre kimondta, változtatni kell a Ferrarinál

Binotto végre kimondta, változtatni kell a Ferrarinál

-

Mattia Binotto, a Ferrari F1-es istállójának csapatfőnöke amondó, hogy szükség lesz változásokra a Scuderián belül, azt viszont továbbra is elveti, hogy a régi módszerekhez nyúljon.

A Ferrari idei sorozatos műszaki hibái, illetve stratégiai és egyéb baklövései miatt folyamatosan napirenden levő téma, hogy Mattia Binotto csapatfőnöknek lassan nem ártana változtatnia a gárda összetételén. Nemrég Nico Rosberg, 2016 világbajnoka is ezt javasolta a svájci olasznak, aki viszont azzal vágott vissza, hogy nem tervez ilyesmit.

Az Olasz Nagydíjon pedig a csapat azért kapott kritikát, amiért Charles Leclerc-rel két kiállásos stratégiával próbálkozott az egyszer cserélő Max Verstappennel szemben, ám a maranellóiaknak legyen mondva, hogy egy cserével is alulmaradtak volna.

Binotto természetesen ezt a döntést is megvédte, azt ugyanakkor már elismerte, hogy szükségük van változtatásokra. „Nem kell embereket leváltanunk, de egyértelmű, hogy bizonyos dolgokon változtatnunk kell. Ahogyan kommunikálunk, ahogyan döntéseket hozunk… a változások szükségesek. Talán szükséges lehet értéket hozzáadni és embereket behozni, de az emberek leváltása nem az az út, amerre menni akarok, mert ez a problémák kezelésének régi módja” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

Scuderia Ferrari, csapatkép, Olasz Nagydíj
Binotto nem áll neki kirugdosni az alkalmazottait Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

És valóban, a Ferraritól nem is olyan régen még nem állt távol, hogy könyörtelenül kirúgja azokat, akik hibáztak. Miután azonban ez sem hozta el a várt sikert, mostanra felismerték, hogy másik utat kell követniük. Üdvözli ezt Jean Alesi, a maranellóiak korábbi pilótája is, aki a Corriere Della Sera hasábjain fejtette ki véleményét. „Csodálom [Binotto] erényességét. Igazi vezetőként védi a csapatát. Mindig ez a megfelelő hozzáállás. Például senki sem tudja, hogy melyik tervező választotta a rossz irányt a Mercedesnél, mint ahogy bárkit, aki nyomás alatt hibázik egy versenyen, meg kell védeni.”

„Tifosiként meggyőződésem, hogy Binotto képes lesz erősíteni a jövőre nézve nagy csinnadratta nélkül. A stratégiai fronton, amelyen talán hasznosabb lenne egy agresszívebb megközelítés; a beállítások gyors megértésének területén, amit úgy tűnik, a Red Bull nagyobb felkészültséggel tesz.”

„Nem forradalomról beszélek, hanem néhány döntő fontosságú terület megszilárdításáról, hogy szembeszálljanak az elsőrangú ellenfelekkel. Másfelől biztos vagyok benne, hogy az idei megbízhatósági problémák meg lesznek oldva, és a Ferrari képes lesz egy jó, egyben nagyon erős erőforrással versenyezni. Mindent folyamatosan fejleszteni kell a folytonosság jegyében, és csak néhány dolog hiányzik” – bizakodott a maranellóiaknál 1991 és 1995 között versenyző francia.

Carlos Sainz, Mattia Binotto, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
Alesi csodálja Binottót Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

A szezon küzdeni fejlesztésen is javítani kell

A jelek szerint nem először fordult elő a Ferrarival, hogy a szezon közben nem tudja tartania lépést a fejlesztési versenyben. Binotto ezt akkor vetette fel, amikor a Sky riportere megkérdezte tőle, hogy miként reagálna arra, ha az év végén a Mercedes is megelőzné őket.

„Az fájdalmas lesz, az eredmény miatt és amiatt is, ahogyan az évet kezdtük. Ez bizonyítaná, hogy nem fejlesztettük elég jól az autót a szezon során, illetve megmutatná, hogy túl sokat hibáztunk. De jelenleg előttük vagyunk, és az a szándékunk, hogy ott is maradjunk” – szögezte le.

A Ferrari a Magyar Nagydíj óta nem képes felvenni a verseny a Red Bull-lal a futamokon, aminek az okát továbbra is kutatják Maranellóban, Carlos Sainz Monzában például a régi padlólemezzel körözött a szabadedzésen, hogy válaszokra leljenek azzal kapcsolatban, hogy az új fejlesztés vitte-e el rossz irányba az autó egyensúlyát.

Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull, Olasz Nagydíj, időmérő
Versenytávon a Red Bull mindenkit lekörözött Fotó: Pirelli

„Nem csak két, hanem három korábbi versenyre tekintünk vissza, mert én Magyarországot is ide venném. Az utóbbi futamokon a Red Bull teljesítménye jobb volt a mienknél. Az időmérőn nem, mert ott továbbra is jó a tempónk, úgyhogy a nyers teljesítményünk továbbra is megvan. A versenyen viszont szenvedünk a túlzott gumikopástól, úgyhogy ebből a szempontból a Red Bull szerintem jobb autó. Ők képesek voltak jobb egyensúlyt elérni az autó fejlesztésével, mint mi. Az oka? Ezt jelenleg is vizsgáljuk, mert orvosolnunk kell. Ha nem az ideire, akkor a következő szezonra mindenképpen” – nyilatkozta Binotto.

A csapatfőnök a Ferrari utóbbi időben tapasztalt túlzott gumikopását is a megváltozott egyensúlyra vezeti vissza, ami kérdőjeleket vet fel az aerodinamikai fejlesztéseikkel kapcsolatban.


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss