2022. december 09. 13:59
KezdőlapF1A Red Bull már a hétvégén versenyeztette volna 2023-as kiszemeltjét

A Red Bull már a hétvégén versenyeztette volna 2023-as kiszemeltjét

-

- Hirdetés -

Akár már tegnap és ma is láthattuk volna Red Bull-színekben versenyezni az IndyCarból az F1-be tartó, ám oda jövőre még biztosan nem megérkező Colton Hertát.

A Motorsport-Total.com értesülései szerint a Red Bull már ezen a hétvégén autóba ültette volna az Alpha Tauriba kiszemelt, végül az elégtelen számú szuperlicenc-pontja miatt az F1-ben jövőre mégsem debütáló Colton Hertát. Mégpedig a saját pályájukon, a Red Bull Ringen rendezett német túraautó-banoki (DTM) futamon indították volna el a 22 esztendős amerikai pilótát egy Ferrarival.

- Hirdetés -

A projekt a hírek szerint már annyira előrehaladott állapotban volt, hogy a Red Bull szabadkártyát kért, hogy Herta indulhasson az AF Corse-istálló harmadik pilótájaként, ezt a szabadkártyát pedig a DTM meg is adta. Az IndyCar-pilóta részvételét az ausztriai versenyen csak néhány nappal az előtt jelentették volna be, hogy meglepjék a közvéleményt, de a bejelentés végül nem történt meg.

Hogy miért álltak el ettől a tervtől, az pontosan nem világos, de bizonyára ahhoz van köze, hogy az FIA nem adta meg a szükséges engedélyt (ezt azóta hivatalosan is bejelentették) Hertának az F1-es induláshoz, így a Red Bull letett arról, hogy jövőre az Alpha Tauriban versenyeztesse őt. Az ausztriai DTM-fordulón való részvétel ugyanakkor nem segítette volna az amerikai ügyét, hiszen jó eredmény esetén sem kapott volna superlicenc-pontokat, a beugró versenyzők ugyanis nem jogosultak erre.

DTM, Red Bull Ring, Ferrari, Af Corse
Egy ilyen Ferrarival mehetett volna a hétvégén a Red Bull Ringen Fotó: Philip Platzer / Red Bull Content Pool

Nem akart kivétel lenni

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Az Andretti Autosport versenyzője egyébként nem fakadt ki amiatt, hogy bár a képességeit senki sem vonja kétségbe, papíron mégsem számít eléggé kvalifikáltnak ahhoz, hogy a Forma-1-ben versenyezzen. „Meg tudom érteni az FIA álláspontját, mindössze úgy érzem, hogy az IndyCar alulreprezentált a szuperlicenc-rendszerben. De a jelenlegi szisztémában az ő szemszögükből nézve megértem [hogy nem adnak engedélyt], és nem szeretnék úgy érkezni, hogy én vagyok a kivétel” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak.

Herte egyúttal köszönetet mondott Zak Brownnak, a McLaren vezérigazgatójának is, amiért tesztelhette a tavalyelőtti autójukat, és, amiért az amerikai üzletember további lehetőségeket is biztosított volna neki.

„Zak Brown azt mondta, hogy érdekelné őt, hogy részt vegyek a csapattal első szabadedzéseken, de nem akart volna autóba ültetni, ha szerződésem van az Alpha Taurival, hiszen ezzel a saját csapata ellen cselekedett volna. Értékelem az erőfeszítéseket, amelyeket Zak értem tett, nagyszerűen bánt velem. Sok minden megjelent a hírekben, de egész idő alatt teljesen őszinte volt velem, és nagyszerű volt vele dolgozni” – mondta a 22 esztendős pilóta, akinek 8 pont hiányzott ahhoz, hogy megszerezze a superlicence-t.

Korábban felmerült, hogy ezt a 8 pontot akár valamilye téli szériában, pélául az Asian Regional Formulában is összegyűjthetné, ám erről az opcióról elmondta, hogy igazán komolyan soha nem merült fel. „Azt hiszem, lehetséges lett volna ezt tenni, de úgy érzem, hogy nem kell utánpótlás-sorozatban versenyeznem úgy, hogy négy éve profi pilóta vagyok. Úgyhogy teljes mértékben nem fontoltam meg ezt.”

Colton Herta, McLaren, teszt
Hálás a mclarenes tesztért Fotó: McLaren

Horner sajnálja, de elfogadja a döntést

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke még az előtt szólalt meg a témában a Beyond the Grid podcastban, hogy az energiaitalosok bejelentették, nem küzdenek tovább Herta leigazolásáért, de szavaiból már ekkor is világos volt, hogy tudja, mi lesz a végkifejlet.

„Amerika óriási piac, és ezt a növekedést a sportban is látjuk. Nagyszerű lenne a kétségtelenül jelenlegi legjobb amerikai pilótának lehetőséget adni a Forma-1-ben, sajnos azonban a licenc-el kapcsolatos korlátozások valószínűleg megakadályozzák, hogy ez megtörténjen. Tiszteletben kell tartanunk az FIA álláspontját, mert végső soron ezt az ő tisztük megvizsgálni. Tudom, hogy jelenleg ezt teszik, és elfogadjuk, bármilyen döntéssel is állnak elő” – mondta akkor Horner, aki szerint „azt ugyanakkor meg kell vizsgálni”, hogy lehet-e változtatni a jelenlegi szisztémán, „mert nem lenne szabad ennyire nehéznek lennie az Amerikai első számú együléses sorozatában versenyzőknek átjönni a Forma-1-be.”

Friss