2024. április 25. 06:08

KezdőlapF1Verstappen dühöngött és idő előtt lelépett a Red Bull „elfogadhatatlan" hibája után

Verstappen dühöngött és idő előtt lelépett a Red Bull „elfogadhatatlan” hibája után

-

Max Verstappen annyira dühös volt a csapatára a Szingapúri Nagydíj időmérő edzése után, hogy a mérnökökkel zajló megbeszélésen sem vett részt.

Nem mindennapi jelenetek játszódtak le a Szingapúri Nagydíj időmérő edzésének záró másodperceiben. Amikor már úgy tűnt, hogy Max Verstappen óriási fölénnyel megszerzi a pole pozíciót a mai futamra, a Red Bull az utolsó pillanatban a bokszba hívta őt. A címvédő nem értette, hogy mi történik, és szitkozódva tett eleget a kérésnek.

Nem sokkal később a csapat megerősítette, hogy egyszerűen elszámolták magukat, és nem maradt elég üzemanyag az autóban ahhoz, hogy biztosan az FIA rendelkezésére tudják bocsátani a kötelezően előírt 1 liternyi mennyiséget a mintavételhez, ezért inkább kihívták Verstappent, hogy a 8. helyet legalább biztosan megtarthassa (ha nem lett volna elég minta, utólag kizárták volna az időmérőről).

„A mi hibánk volt. Azt feltételeztük, hogy öt kör lesz a maximum, amennyit meg tudunk tenni, de végül olyan helyzetbe hoztuk magunkat, hogy nyertünk egy hatodikat. Nagyon a határon lett volna az üzemanyag, és ahelyett, hogy a bokszutcából rajtolnánk, úgy döntöttünk, hogy félbeszakítjuk a kört, ami nyilván nagyon frusztráló Maxnak és az egész csapatnak” – nyilatkozta Christian Horner a Sky Sportsnak.

Max Verstappen, Red Bull, Szingapúri Nagydíj
Verstappen az időmérőn Fotó: Clive Rose/Getty Images/Red Bull Content Pool

Hogy mennyire volt frusztráló, azt Verstappenen pontosan látni lehetett. „Kifogytunk az üzemanyagból, ami elképesztően frusztráló, és nem lenne szabad megtörténjen. Amikor kevesebb üzemanyagot töltesz az autóba, vagy nem tervezel hat körrel, akkor legalább figyeled menet közben, hogy nem lesz elég. Jóval korábban látnunk kellett volna ezt, úgyhogy jelenleg egyáltalán nem vagyok boldog. Persze, ez mindig közös erőfeszítés, hibázhatok én és a csapat is, de ez soha nem elfogadható. Természetesen tanulunk belőle, de hogy őszinte legyek, ez nagyon rossz. Nem lenne szabad megtörténnie” – füstölgött a holland, aki a versennyel sem szívesen foglalkozott még, annyira dühös volt.

„Egy kicsit olyan itt, mint Monacóban. Nagyon nehéz előzni, egy kicsit talán csinálhatunk valamit a stratégiával, de jelenleg nem igazán vagyok abban a hangulatban, hogy a versenyre gondoljak. Persze, amint beülök az autóba, mindig a legjobbamat fogom nyújtani, de jelenleg elképesztően frusztrál, ami történt.”

Idő előtt elviharzott

Erik van Haren, a holland De Telegraaf újságírója megerősítette, hogy Verstappen a médiakötelezettségeit letudva fogta magát, és visszament a hotelbe, azaz a mérnökökkel sem ült le a szokásos megbeszélésre, annyira dühös volt.

De előre még az Autosportnak elmondta, hogy igenis kritizálhatja a csapatot, ha ekkorát hibáznak, mint ahogy a csapat is elmondhatja neki fordítva ugyanezt. „Szeretem a kritikus megközelítést, mert, amikor én elba..om, ők is megmondhatják nekem, hogy hibáztam. És szerintem ennek fordítva is így kell lennie, mert így tartjuk egymást a helyes irányban, mert nem jók, hanem tökéletesek akarunk lenni.”

Kérdésre, hogy a csapattal is közölte-e hogy mit gondol azt felelte: „Szerintem tudták, amikor látták az arcomat, és abból, amit a rádióban mondtam.”

Max Verstappen, Red Bull, Szingapúri Nagydíj
Nem fogta vissza magát Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

Verstappen ezután részletezte, hogy eleve azért ment hat kört, mert a végül utolsó előtti gyorskörének a végén a csapat a fülére szólt, hogy lassítson, mert utol fogja érni Pierre Gasly-t, és így az utolsó körében vélhetően nem fog tudni javítani. Ezért az utolsó szektorban elvette a gázt, és helyet hagyott maga előtt, hogy nekivágjon a hatodik Q3-as körének, amit végül az üzemanyag miatt nem fejezhetett be. Utólag nézve úgy véli, az lett volna a jó döntés, ha befejezheti a korábbi körét.

„Egy kicsit meglepett minket, hogy volt egy extra körünk, de az ilyesmit lehet látni előre. Ezért nem igazán értem, hogy miként kerülte el a figyelmüket. Utólag nézve pedig hagyniuk kellett volna, hogy befejezzem [az utolsó előtti] körömet, amelyikben szóltak, hogy lassítsak, és hagyjak helyet magam előtt az utolsó körre. Persze ezt az egészet egy kicsit Pierre indította el, mert előttem autózott.”

„Ezért kellett helyet hagynom magam előtt az utolsó körre, mert közel kerültem hozzá. De ez nem kifogás. Én nem látom, hogy mennyi üzemanyag van az autóban, de a világ összes szenzora a rendelkezésünkre áll, hogy nyomon kövessük ezeket a dolgokat. Úgyhogy ez elképesztően frusztráló, mert jó autónk volt.”

Hogy mire lehetett volna elég a Gasly miatt félbehagyott kör, már sosem tudjuk meg, de Verstappen szerint már azzal is nagyon elöl, akár még pole-ban is lehetett volna. „Már akkor is több mint két másodperccel az addigi legjobb Q3-as köröm előtt jártam. Még úgy is, hogy volt egy nagy megingásom az előző köröm utolsó szektorában, és két másodperccel voltam gyorsabb annál a körnél már azelőtt, hogy azokhoz a kanyarokhoz értem, amelyekben korábban hibáztam. Nagy hiba volt, amivel egyenesen a falban köthettem volna ki, de sikerült mentenem. Normális esetben, ha van elég üzemanyag az autóban, az utolsó kör a leggyorsabb, de nem tudtam, hogy nincs elég, máskülönben nem hagytam volna félbe a korábbi körömet.”

Max Verstappen, Red Bull, Szingapúri Nagydíj
Simán az övé lehetett volna az első rajtkocka Fotó: Clive Rose/Getty Images/Red Bull Content Pool

Az üzemanyag miatt félbeszakított gyorskörével pedig szinte biztosan megszerezte volna a rajtkockát, ám így végül a 8. helyről kell indulnia. Hogy ez mennyire pecsételi meg előre a sorsát, majd a versenyen kiderült, mindenesetre Horner kevésbé volt borúlátó az esélyeit illetően.

„Biztos vagyok benne, hogy a tempónkkal sokat előre fogunk tudni lépni. Persze, nagyon megnehezíti az életünket a pálya karakterisztikája, de láthattuk már az idén, hogy ezekkel az autókkal lehet előzni. Előre lehet lépni, és amit biztosan tudunk Maxról, hogy mindent bele fog adni. Ez egy kemény futam, az év leghosszabb és legkeményebb versenye, és az időjárás is izgalmas lehet, úgyhogy lesznek lehetőségek.”

Friss