Pierre Gasly-t viszgálni fogja az FIA a Japán Nagydíj után, amiért túl gyorsan hajtott a piros zászló megjelenése után.
Noha a teljes Forma-1-es közvélemény értetlenül áll az előtt, hogy miért kellett beküldeni egy traktort Carlos Sainz összetört Ferrarijának mentésére az előtt, hogy a biztonsági autó összeszedte volna a teljes mezőnyt, és/vagy piros zászlóval félbeszakították volna a versenyt, az FIA úgy véli, hogy nem volt semmi gond ezzel, majd vizsgálat alá vonta Pierre Gasly-t, amiért túl gyorsan hajtott a piros zászló megjelenése után.
A felügyelők közleménye a sportszabályzat 57.2-es pontjának vélhető megsértését említi, amely a piros zászló alatti sebességtúllépésre vonatkozik. „A 10-es autó a 250 km/h-s sebességet is elérte, miután a baleset helyszínén történő elhaladás után teljesítette a kört piros zászló alatt.”
Gasly fedélzeti kamerájából is látható volt, hogy gyakorlatilag azzal egyidőben jelent meg a piros zászló, hogy odaért a Sainz balesetének helyszínén álló traktorhoz, így a felügyelők vizsgálata a kör további részére vonatkozik. Az pedig a telemetriai adatok ismerete nélkül is látszott, hogy a francia versenyző már jóval a baleset helyszíne után, a 130R kanyar felé vezető emelkedőn érhette el a 250-es tempót.
Adam Cooper, az Autosport újságírója szerint a dühös Gasly elment meglátogatni Eduardo Freitas versenyigazgatót a piros zászlós megszakítás alatt, de azt a választ kapta, hogy mivel piros zászló volt érvényben, a traktor jogosan tartózkodott a pályán. Az FIA nemzetközi sportkódexe eközben kimondja: „Pályabíró és jármű sem léphet be a pálya területére a versenyirányítás engedélye nélkül.”
A 15.6-os pont szerint a versenyigazgatónak pedig „állandóan rádiókapcsolatban kell lennie a pályabírók és a felügyelők főnökével, amíg autók körözhetnek a pályán.” Emellett „a pályabírók főnökének a versenyirányítás épületében tartózkodva ez idő alatt állandó rádiókapcsolatban kell lennie az összes bírói poszttal.”
Az FIA vizsgálata azt ugyanakkor nem magyarázza meg, hogy miért lehetett egy traktor a pályán aközben, hogy Gasly még nem ért fel a többi, Safety Car mögött haladó autóra, ugyanis egy esetleges piros zászlós sebességtúllépésnek a fentebb taglaltak miatt nem sok köze volt a veszélyes helyzet kialakulásához. Biztonsági autós fázis során ugyanis a pilótáknak a kormányon látott időlimitet kell tartaniuk, a traktorhoz érésig így Gasly nem mehetett gyorsabban, mint a megengedett sebesség.