2024. április 26. 19:19

KezdőlapF1„Szánalmas" probléma hátráltatja a Mercedest, jövőre viszont radikális változás jön

„Szánalmas” probléma hátráltatja a Mercedest, jövőre viszont radikális változás jön

-

Toto Wolff komoly változásokat vetített előre a Mercedesnél, amely képtelen versenyre kelni a riválisaival az egyenesekben.

Egy ideig úgy tűnt, hogy Lewis Hamilton megszerezheti saját maga és a Mercedes idei első győzelmét az USA Nagydíjon, ám az elrontott kerékcseréje után visszazárkózni kénytelen Max Verstappen hét körrel a vége előtt elkapta őt. A csata – már ha annak lehet nevezni egyáltalán – nem tartott sokáig, Verstappen a 12-es kanyar előtt nyitott DRS-el megközelítette a Mercedest, majd kifékezte azt. Hamilton próbált ugyan visszatámadni, de nem tudott, majd hiába maradt közel a hollandhoz, a W13-as egyenesbeli tempója kevés volt az RB18-éval szemben.

Hamilton próbált védekezni, de akkora volt a sebességkülönbség, hogy semmit sem tehetett

Jolyon Palmer, a Renault jelenleg az F1 TV-nek szakértő korábbi pilótája a közvetítés közben „szánalmasnak” nevezte a Mercedes egyenesben mutatott tempóját, majd a Chequered Flag podcastban is lesújtó véleményt fogalmazott meg a W13-as lassúságáról.

„Ezzel nem lehet versenyezni. Amikor a Red Bull és Verstappen DRS-en belül ér, vehetjük úgy, hogy megtörtént az előzés. Lewis hosszú ideig egy másodpercen belül maradt és nyomást helyezett [Verstappenre], de tudta, hogy nem lesz meg ugyanaz az esélye az előzésre, mert a Mercedes lassabbnak tűnt a Ferrarinál, és sokkal lassabbnak a Red Bullnál. Még ha a Mercedes tempója nem is rossz, az egyenesbeli tempójuk nagyon megnehezíti, hogy versenyezzenek” – foglalta össze a helyzetet.

Hamilton a verseny után szintén megerősítette, hogy nem volt esélye versenyezni Verstappennel. „Szerintem DRS-el úgy 35 km/h-val gyorsabbak nálunk, mi pedig fordított helyzetben csak 22-vel. Nagyon-nagyon messziről érkezett. De DRS nélkül is gyorsabbak úgy 8 km/h-val, úgyhogy rengeteg időt veszítünk az egyenesekben, körönként legalább négy tizedet. Úgyhogy van min javítanunk a jövő évi kocsival.”

Toto Wolff csapatfőnök pedig már most előrebocsátotta, hogy fognak is javítani, és alapjaiban változtatják meg az egy ideje már nem delfinező, de a Red Bullhoz és Ferrarihoz képest továbbra is lassú autót, mindez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy szakítanak a mostanra egyedül általuk használt extra keskeny oldalszekrényekkel. „Az autó DNS-e meg fog változni a következő szezonra, ez egyértelmű. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy kívülről nagyon máshogy fog kinézni, de az egyértelmű, hogy ami az autó DNS-ét és felépítését jelenti, az meg fog változni.”

Lewis Hamilton, Mercedes, Sergio Pérez, Red Bull, USA Nagydíj
A kanyarokban még csak-csak tartja a lépést a W13-as, de az egyenesekben bántóan lassú Fotó: Wolfgang Wilhelm

Wolff kitért arra is, hogy bíznak a tavalyi szezontól érvényben levő, lépcsőzetes kialakítású aerodinamikai fejlesztési kvótában, aminek következtében – ha minden így marad – a 2023-as év első felében többet tölthetnek majd a szélcsatornában és CFD-szimulációkkal, mint a Red Bull és a Ferrari.

„Ezen a téren eddig jelentős hátrányt szenvedtünk, mert 2021-ben végig mi álltunk az élen, és mi nyertük meg a konstruktőri világbajnoki címet. Emiatt 2022 első felében 7%-al kevesebb időt tölthettünk a szélcsatornában, mint az azt megelőző 18 hónapban, vagy mint a Red Bull. A Ferrarinál pedig sokkal kevesebbet. Most ez fordítva lesz. A Red Bullhoz képest 14%-al lesz több szélcsatornaidőnk, ha a harmadik helyen végzünk. Ez pontosan az, amiért létrehozták ezeket a szabályokat, hogy megadják a lehetőséget a felzárkózásra.”

Friss