2024. április 24. 02:52

KezdőlapF1Ferrarit összetörő Leclerc, megpördülő Verstappen - ez történt a Mexikói Nagydíj péntekén...

Ferrarit összetörő Leclerc, megpördülő Verstappen – ez történt a Mexikói Nagydíj péntekén (videó)

-

Eseménydús pénteki edzésnapon van túl a mezőny Mexikóban, ahol többek között Charles Leclerc-t és Max Verstappent is megtréfálta a poros aszfalt. Előbbi járt rosszabbul.

A Ferrari volt a leggyorsabb a Mexikói Nagydíj első, a Mercedes a második szabadedzésén, ám mivel az USA Nagydíj pénteki második gyakorlásához hasonlóan most is a Pirelli gumitesztje zajlott, utóbbinak a szokottnál is kisebb a jelentősége.

Az első, 60 perces tréningen Carlos Sainz zárt az élen 1:20.707-es idővel, de csak 46 ezreddel előzte meg csapattársát, és 12 századdal a harmadik helyen végző Sergio Pérezt, akivel Max Verstappen ezredre ugyanolyan időt autózott, de mivel később teljesítette, mindez csak a negyedik helyre volt elég.

A holland pilóta felkészülését egy tőle szokatlan hiba is hátráltatta, megpördült ugyanis a pálya leggyorsabb részén, majd hitetlenkedve közölte a rádión, hogy mennyire alacsony az aszfalt tapadása. Azé az aszfalté, amelyre az edzés elején minden pilóta kemény abroncsokon ment ki, Verstappen pedig az első pillanatoktól kezdve jócskán gyorsabbnak bizonyult a teljes mezőnynél, miközben Leclerc 15 perces kényszerpihenővel indított egy feltételezett bal hátsó defekt miatt.

Verstappen megpördülése:

Miután felkerültek a lágy abroncsok és az élmezőny tagjai jelentősen lefaragtak az idejükből, Pietro Fittipaldi pályán megálló Haas-Ferrarija miatt előkerültek a piros zászlók, amelyeket egyébként sokan már akkor vártak, amikor Csou Kuan-jü elővigyázatosságból a bokszkijáratban állította le az Alfa Romeóját, hogy megelőzze a rakoncátlankodó váltójú autó túlmelegedését.

Így sem a Fittipaldi miatti piros volt azonban az egyetlen megszakítás, négy perccel a leintés előtt ugyanis ismét meg kellett állítania körözést, ezúttal Liam Lawson Alpha Taurija miatt, amely a stadionrész bejáratában állt meg, miután a csapat erre utasította az új-zélandit. Mivel a lángra kapó első fékek miatt a mentés elhúzódott, az edzést már nem is indították újra. Az élen maradt a Sainz, Leclerc, Pérez, Verstappen sorrend, mögöttük pedig Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Valtteri Bottas, Lando Norris, Pierre Gasly és Sebastian Vettel fért még be az első tízbe.

Ami a beugrókat illeti, Lawson volt a leggyorsabb a 16. idővel a 17. helyet megkaparintó Logan Sargeant előtt. Őket a Mercedestől búcsúzó Nyck de Vries követte a motorhiba által hátráltatott Jack Doohan, és a mindössze 9 körig jutó Fittipaldi előtt.

Az első szabadedzés végeredménye

A második edzést – akárcsak egy héttel ezelőtt – most is másfél órásra nyújtották, hogy a csapatoknak legyen ideje tesztelni a Pirelli 2023-ra szánt gumijainak prototípusait. Mivel az első szabadedzést kiülőket kivéve (ők az első 45 percben az idei abroncsokat használhatták) a teljes mezőny programját az olasz gyártó szabta meg, ez a tréning ismét a szokottnál is irrelevánsabb volt a tempó szempontjából. A versenyzők ezúttal a 2023-as gumikiosztás puhább keverékeit tették próbára, amely során két darab öt körös, majd két darab nyolc körös etapot kellett teljesíteniük.

Az első három helyet nem meglepő módon az idei lágy gumikat is nyüstölő Russell, Cunoda, Ocon hármas foglalta el. A Mercedes britje 1:19.970-nel zárt az élen, több mint 8 tizeddel megelőzve a japánt, és 1,2 másodperccel az Alpine francia pilótáját.

A meglehetősen sok hibát hozó gyakorlást ezúttal is félbe kellett szakítani, Charles Leclerc ugyanis 33 perccel annak kezdete után összetörte a Ferrariját, amikor a hetes kanyarba fordulva megúszott az F1-75-ös hátulja. „Jól vagyok, az autó nincs” – foglalta össze a helyzetet a kocsi hátulját rendesen megrongáló monacói pilóta a rádióban.

Leclerc balesete:

A védőfalat javítani kellett a bukás után, ezért csak 20 perces kényszerszünetet követően folytatódhatott a körözés, ami után már az összes pilóta a Pirelli prototípusainak tesztelésére koncentrált. Ezeken a gumikon Lewis Hamilton volt a leggyorsabb Sergio Pérez, Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Valtteri Bottas és Pierre Gasly előtt.

A legkevesebb kört Leclerc után Kevin Magnussen tette meg, Fittipaldi korábbi megállása után a Haasnak ugyanis motort kellett cserélni az autójában, ami egyúttal 5 helyes rajtbüntetést ért a vasárnapi futamra. A dánnak az sem jött jól, hogy a végén még Csou miatt is előkerültek a piros zászlók, miután a kínai versenyző hidraulikai hiba miatt volt kénytelen félreállni.

A második szabadedzés végeredménye

Friss