back to top
2024. november 22. 13:53

KezdőlapF1Csukott szemmel bemutatott köre után Pérez élesben is kipróbálta, milyen "vakon" vezetni

Csukott szemmel bemutatott köre után Pérez élesben is kipróbálta, milyen „vakon” vezetni

-

Sergio Pérezt szokatlan probléma hátráltatta a Mexikói Nagydíj időmérő edzésén, ami miatt a Red Bull pilótája mondhatni félig vakon vezetett.

Miközben Max Verstappen idei hatodik rajtelsőségét ünnepelte a Mexikói Nagydíj időmérő edzésén, a több tízezer mexikói drukker némiképp csalódottan vehette tudomásul, hogy Sergio Pérez három és fél tizedmásodperccel elmaradt csapattársától, és csak a negyedik rajtkockát szerezte meg. A Lewis Hamiltontól 44, George Russelltől 49 ezreddel elmaradó hazai hős utólag viszont elárulta, hogy a teljes időmérőn problémák hátráltatták.

„Totális fejetlenség volt az egész. Az elejétől fogva elektronikai problémával küzdöttünk, majdnem kiestem a Q1-ben, aztán majdnem a Q2-ben. Nem volt referenciám, hogy fejlődjek, nem láttam a köridőket. Néha azt sem tudtam megmondani, hogy hol áll a fékerő egyensúly, úgyhogy teljes káosz volt, de végül a negyedik hely nem a legrosszabb. Viszont biztos, hogy sokkal előrébb is végezhettük volna” – nyilatkozta Pérez.

A hazai hős vakon “ment végig” a mexikói F1-es pályán (videó)

Péreznek tehát a kormánykijelzőjén megjelenő fontos adatok nélkül kellett teljesítenie az időmérőt, így például a referencia időt is nélkülöznie kellett. Ez azért kiemelten fontos a pilótáknak, mert ez alapján tudják pontosan megítélni, hogy a pálya mely részén hagytak benne egy kicsit az előző körükben, hol képesek még fejlődni stb. Péreznek tehát egy fontos kapaszkodó nem állt a rendelkezésére, mindennek tetejébe a Q1-ben pedig a DRS-e is rakoncátlankodott, ami szintén az elektronikai problémára vezethető vissza, de az később helyrejött. Viszont így is féli „vakon” kellett vezetnie.

A vizsgálatokat követően Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke megerősítette az Autosportnak, hogy az elektronikai problémát egy hibás szenzor okozta, aminek valószínűleg a FOM által működtetett F1 TV-hez és az abban elérhető GPS funkcióhoz van köze.

Pérez még hozzátette, külön szomorú, hogy mindez a hazai versenyén történt. „Nyilvánvaló, hogy ha az ember választhatna, hogy melyik időmérője sikerüljön tökéletesen, akkor ez lene az, különösen annak tükrében, hogy mennyire közel voltunk a pole-hoz.”

Verstappennnek sem volt könnnyű dolga

Noha végül több mint 3 tizedet adott a Q1-et és Q2-t is megnyerő Mercedesnek, a holland versenyzőnek is melós időmérője volt. „Kissé nehézkesen indult, mert némileg melegebb volt a pálya, mint a harmadik szabadedzésen, ami miatt mindenki egy kicsit jobban csúszkált, és nehezebb volt megtalálni a ritmust. A Q1-ről a Q2-re, majd a Q2-ről a Q3-ra ezeknek a változásoknak a feltérképezése, és az autó egyensúlyának ismételt megtalálása volt a cél.”

Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, George Russell, Mercedes, Mexikói Nagydíj
A két Mercedes-pilóta végig nyomás alatt tartotta Verstappent Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

„Az edzés végére aztán kicsit jobb lett a helyzet, a Q3-ban pedig végre egy kicsit jobban nyomhattuk neki, és szerintem két jó kört raktam össze. Természetesen nagyon örülök ennek, mert itt nagyon nehéz – legalábbis nekem – jó kört összerakni. Nagyon alacsony a tapadás, és van néhány kerékvető, amelyeket tökéletesen kell eltalálni ahhoz, hogy időt nyerjen az ember. Úgyhogy ez messze nem a legkönnyebb időmérő vagy verseny, és ugyanez igaz a gumik felmelegítésére is” – nyilatkozta az FIA időmérő utáni sajtótájékoztatóján.

Friss