Mick Schumacher egyértelműen nem hozta ki a lehetőségeiből a legtöbbet a Brazil Nagydíj időmérő edzésén, de a dolgok mögé nézve kiderül, hogy a csapata is hozhatta volna jobb helyzetbe.
Amikor egy pilóta az utolsó helyen végez az időmérő edzésen, miközben a csapattársa megszerzi a pole pozíciót, azt általában nem kell és nem is lehet megmagyarázni. Mick Schumacher nem is próbálta, és a brazíliai kvalifikáció után bevallotta, hogy alighanem nem jól mérte fel a tapadási viszonyokat a Q1 végén, amikor a 7. helyen továbbjutó Kevin Magnussentől közel 2,5 másodperccel elmaradva az utolsó helyen végzett és kiesett.
„Úgy éreztem, hogy rendben volt a kör, érzésre volt benne elég ahhoz, hogy továbbjussunk vele, de mint az látható, utolsó lettem. Ez egy kicsit összezavar. Úgy tűnik, talán alábecsültem a tapadást. A pálya eléggé nedvesnek tűnt, de talán nem volt annyira, mint gondoltam. Nagyon frusztráló, mert szerintem jó autónk volt. Mindez azt jelenti, hogy szombaton kicsit nehezebb dolgom lesz, de még semmi sincs lefutva, úgyhogy továbbra is optimista vagyok” – nyilatkozta az F1 TV-nek a német.
Noha Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke a részletek ismerete nélkül nem akarta behatóan értékelni Schumacher teljesítményét, azt elmondta, hogy „Nem hiszem, hogy [Schumacher] megfelelően ráérzett, és nem tudta, milyen tempót menjen, így egyszerűen túl lassú volt. Máskülönben fantasztikus munkát végzett a Q1-ben addig a körig” – utalt arra, hogy Schumacher a negyedik helyen állt, mielőtt a mezőny elkezdte feltenni a slick gumikat.
Steiner még hozzátette, hogy Schumacher vélhetően „nem akart túl nagy kockázatot vállalni a változó körülmények között”, a Sky Sports-nak pedig elmondta, hogy „a sprinten a lehető legtöbb pozíciót kell javítania, hogy vasárnap jó helyről indulhasson. Aznap több pontot lehet szerezni. Ma szerintem kicsit túl sokat hezitált, hogy összerakjon egy kört, miután slick gumira váltottunk. De láttuk, hogy még innen is mit lehetett elérni ma.”
Schumachernek nem voltak elég melegek a gumijai
Azt nem lehet elvitatni, hogy Schumacher nem ment elég gyors kört, és Kevin Magnussen jobb munkát végzett nála, hiszen mindkettejüknek két slick gumis gyorskör állt a rendelkezésére, amelyek során a dán 2,5 másodperccel jobb időt autózott a csapattársánál.
Schumacher fedélzeti kamerás felvételeit és bokszkiállását megnézve ugyanakkor pontosabb képet is kaphatunk a történtekről. Mivel sokakkal ellentétben kimentek egy második próbálkozásra is új intermediate szetten, a Haas versenyzői az utolsók között hajtottak a bokszba slick abroncsokért (Schumachernél csak Sainz és Cunoda jött ki később, de közvetlenül a német után, míg Magnussen utolsóként érkezett az egész mezőnyből).
Ezzel önmagában nehezebb helyzetbe kerültek, hiszen nem volt annyi idejük felmelegíteni a lágy gumikat, mivel kevesebb kör állt a rendelkezésükre, mint a legkorábban kiállóknak. Magnussen azonban megmutatta, hogy egy felvezető és egy gyorskör is bőven elég volt ahhoz, hogy top 10-es időt lehessen autózni rajtuk. De akkor Schumachernek miért nem ment?
Amellett, hogy alighanem tényleg túlságosan óvatos volt (ami abból a szempontból érthető, hogy az előzmények ismeretében a legrosszabb, ami történhetett volna, hogy összetöri az autót), Schumacher kettő helyett csak egy gyorskört ment, a felvezető körében ugyanis nem tudta kellően felmelegíteni az abroncsokat, ezért úgy döntött, hogy az első gyorsköre helyett még egy felvezető kört tesz meg.
A német pilóta fedélzeti kamerájából kiderül, hogy a kilences kanyarban a külső, nedves ívre húzódva elengedte Ocont és Vettelt, ami után kis híján megpördült a kanyarkijáraton, majd a 11-es kanyar bejáratán is. A 13-as kanyarban próbálta agresszívan melegíteni az első gumikat, de az elengedések miatt annyira visszahűltek az abroncsai, hogy amikor a mérnöke a fülére szólt, hogy nyomhatja neki, azt válaszolta, hogy túl hidegek a gumik, és megtesz még egy felvezető kört. Hogy ennek a körnek a végére sikerült-e megfelelő hőfokra hozni a Pirelliket, azt adatok hiányában nem tudjuk, de mivel a 13-as kanyar kijáratán, a célegyenesre vezető padlógázas szakaszra kigyorsítva ismét megcsúszott, feltételezhetjük, hogy nem.
Eközben Magnussennek nem kellett félrehúzódnia a bokszból kivezető körében, mérnöke, Mark Slade pedig külön kiemelte neki a rádióban, hogy nagyon keményen nyomja neki, hogy felmelegítse a gumikat.
Annak köszönheti interlagosi pole-ját a Haas, hogy tavaly tökutolsó lett?
A csapat is adhatott volna még egy kört Schumachernek
Amit pedig a Magnussen pole-ját ünneplő Haastól senki nem említett meg, az az, hogy azért nem végeztek tökéletes munkát ők sem, ugyanis amikor Schumacher behajtott a bokszba intermediate gumikon, a szerelői nem álltak készen a kerekekkel, ami miatt a német pilóta 1 perc 9 másodpercen át (!) vesztegelt a garázs előtt, mire feltették neki a piros oldalfalú Pirelliket, és útjára engedték őt.
És mivel, amikor Schumacher elkezdte az utolsó mért körét, 35 másodperc volt hátra a Q1-ből, a több mint egy perces malmozás nélkül lett volna ideje még egy körre, immár teljesen üzemmeleg gumikon. Hogy ez elég lett volna-e a továbbjutásra, azt nem tudjuk, de mindenképpen segített volna a németnek, akinek bokszutcai várakozását egyébként Magnussen közvetlen mögötte állva nézte végig, és mivel a dán is veszített 44 másodpercet (és 31 másodperccel a Q1 vége előtt kezdte az utolsó gyorskörét), a kényszerpihenő nélkül neki is lett volna lehetősége még egy körre.