A Haas bejelentette, hogy Mick Schumacherrel a 2023-as szezonban már nem lesz a csapat tagja. A 23 esztendős német pilóta helyét honfitársa, Nico Hülkenberg veszi át, aki sokadszor tér vissza a mezőnybe.
Már hosszú ideje lógott a levegőben, a hét elején pedig a német sajtónak köszönhetően lényegében biztossá vált, de csak most lett hivatalos: a Haas nem hosszabbítja meg Mick Schumacher idén lejáró szerződését, helyette Nico Hülkenberggel vágnak neki a következő idénynek.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia tavaly debütált a Forma-1-ben az amerikai istálló színeiben. Bár az esetek túlnyomó többségében magabiztosan verte akkori csapattársát, Nyikita Mazepint, és az is teljesen elfogadható volt, hogy a mezőny legrosszabb autójával nem szerzett pontot, már akkor is voltak figyelmeztető jelek. A német pilóta viszonylag gyakran okozott súlyos kárt: a monacói és a hungaroringi harmadik szabadedzésen elszenvedett balesete miatt egyik időmérőn sem indulhatott el, Szaúd-Arábiában pedig a futamon törte össze csúnyán a VF-21-est.
Mindezek ellenére a helye ekkor még nem került veszélybe, ám az orosz-ukrán háború februári kitörésének közvetett következményeként a csapat kirúgta Mazepint, és a tapasztalt Kevin Magnussent hozta a helyére. A dán versenyző az egy év kihagyás és a minimális tesztelési lehetőség ellenére az ötödik helyen ért célba a szezonnyitón, és az első négy hétvégéből háromszor is pontot szerzett, miközben Schumachernek mindez csak a tizedik fordulóban, Silverstone-ban sikerült először.
Ez részben a balszerencsének volt betudható, ám addigra a 23 éves versenyző több súlyos bukáson túl volt. Dzsiddában akkorát esett az időmérőn, hogy ki kellett hagynia a másnapi versenyt, a Monacói Nagydíjon pedig ugyancsak kettétörte a Haast.
Bár később nem volt komoly balesete, és a csapaton belüli erőviszonyok is kiegyenlítettebbé váltak, addigra már érezhető volt, hogy Günther Steiner csapatfőnök bizalma megingott benne. Ősszel már erősen pletykáltak a távozásáról, és több lehetséges utód is szóba került. Felmerült a tavaly még az F1-ben versenyző Antonio Giovinazzi, valamint a szintén a Ferrari kötelékébe tartozó Robert Svarcman neve, Daniel Ricciardo pedig alighanem meg is kapta volna az ülést, csak éppen ő nem tartott rá igényt.
Végül Hülkenberg lett a befutó, aki 2010-ben, valamint 2012 és 2019 között versenyzett állandó jelleggel a Forma-1-ben. Ezalatt egyszer sem állt dobogóra, amivel a futamok számát figyelembe véve ő a rekorder. Ennek ellenére természetesen nem nevezhető fakezű versenyzőnek, ezt többek között a 2010-es interlagosi pole pozíciója, valamint a 2018-as összetettbeli hetedik helye is igazolja.
Amióta 2019 végén távozott a Renault-tól, mindössze négy futamot teljesített. 2020-ban háromszor is be kellett ugrania a Racing Pointhoz a koronavírusos Sergio Pérez, majd Lance Stroll helyettesítésének céljából. Ebből egyszer nem tudott részt venni a futamon, utána a harmadik helyre kvalifikált, majd az utolsóról a nyolcadik pozícióig jött fel. Az idei év első két futamán a szintén COVID-os Sebastian Vettelt kellett pótolnia, de ezek a beugrások a sokkal rosszabb autónak is köszönhetően kevésbé sikerültek emlékezetesre.
Hülkenberg tehát Magnussen csapattársa lesz 2023-ban, és a sajtó szereti felemlegetni az ő konfliktusukat 2017-ből: a Magyar Nagydíjon a dán versenyző leszorította a németet, majd amikor a leintést követően utóbbi ezt számonkérte a Haas pilótáján, ő csak annyit mondott, hogy „sz*pd le a golyóimat, édes!”. Azóta viszont mindketten hangsúlyozták, hogy valójában semmi bajuk nincs a másikkal, sőt, az idei szezon elején Hülkenberg ezzel köszöntötte Magnussent a bahreini szezonnyitón, természetesen csak viccből.