Fernando Alonsóval az idén megtörtént az, ami Forma-1-es pályafutása során még soha: csapattársa több pontot szerzett nála közös idejük alatt. Esteban Ocon ugyanis azzal, hogy az idén előtte zárt, két éves összesítésben is több pontot gyűjtött, mint a spanyol. Mindez azonban a legkevésbé sem a kétszeres világbajnok teljesítményén múlt.
Mindenki másnál több műszaki probléma sújtotta az idén Fernando Alonsót, aki az Abu-dzabi Nagydíjon idei hatodik kiesését volt kénytelen elszenvedni technikai hiba miatt, nem sikerült tehát szépen búcsúznia az Alpine-től. A 41 esztendős spanyol már az idei negyedik ilyen eset után, a Szingapúri Nagydíjat követően úgy nyilatkozott, hogy számításai szerint nagyjából 50, de akár még annál is több pontot veszített önhibáján kívül, azóta pedig kiesett Mexikóban a 7. helyen haladva, majd most Abu-Dzabiban a 10. helyről, aminél akár előrébb is zárhatott volna.
LAP 28/58
Alonso pulls into the pits and is out of the race after suffering reliability issues ❌
A hugely frustrating end to his time with Alpine 😫#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/7pUclbsnsQ
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Nem volt vidám a befejezés
„Csalódott vagyok. Én és sok más ember is az, például a szurkolók, de ez van – nyilatkozta a 92 ponttal a 8. helyen záró Ocontól végül 11 ponttal kevesebbet szerző, ezzel a 9. helyet megszerző Alonso az F1 stábjának a kiesése után. – Nagyon balszerencsés szezon volt, illetve nem is balszerencsés, egyszerűen nem voltunk felkészültek a megbízhatóság terén. Ez a hatodik vagy hetedik kiesésem, és vannak olyan futamok is, amik nem számítanak annak, mint Ausztrália, ahol az időmérőn volt gond, vagy Ausztria, ahol az autó el sem indult a sprint előtt, és más futamok, amelyeken nem álltunk készen arra, hogy felvegyük a többiekkel a versenyt. Kicsit szomorú így befejezni az évet, de ez van.”
Alonso 2001 óta tartó F1-es pályafutása során az idei mindössze a második olyan év, amelyben kevesebb pontot szerzett a csapattársánál (2015-ben Jenson Buttontól kapott ki, de ott is erősen torzították a pilóták valós teljesítményét a lépten-nyomon elromló Honda-erőforrások), az pedig először fordul elő vele teljes F1-es pályafutása során, hogy az együtt töltött időt tekintve a pontszámok terén kikap egy csapattársától (2007-ben Lewis Hamilton előtte végzett ugyan, de ugyanannyi pontot szerzett).
Alonso pontjai mindenkori csapattársai ellen
2001 | Alonso | 0 |
Marques | 0 | |
2003/2004 | Alonso | 100 |
Trulli | 79 | |
2005/2006 | Alonso | 267 |
Fisichella | 130 | |
2007 | Alonso | 109 |
Hamilton | 109 | |
2008/2009 | Alonso | 74 |
Piquet Jr. | 19 | |
2010-2013 | Alonso | 1029 |
Massa | 496 | |
2014 | Alonso | 161 |
Räikkönen | 55 | |
2015/2016 | Alonso | 65 |
Button | 32 | |
2017/2018 | Alonso | 76 |
Vandoorne | 25 | |
2021/2022 | Alonso | 162 |
Ocon | 166 |
Ocon elmondta, hogy „jó érzés” Alonso előtt végezni, mert „ő egy nagyon-nagyon gyors pilóta.”
„Nyilvánvalóan emelnem kellett a szintemen, amennyire csak tudtam, és elégedettséggel tölt el, hogy előtte végeztem – nyilatkozta a francia. – Nagyszerű volt Fernandóval dolgozni és ilyen szintre emelni a csapatot. Örülök, hogy eltölthettem mellette két szezont, a legjobbakat kívánom neki az Astonnál, és remélhetőleg a jövőben is szoros csatákat vívhatunk.”
Az Alpine-nak ugyanakkor összejött a konstruktőri negyedik hely. „Nagyon elégedett vagyok és boldog a szezonommal, hogy ily módon ért véget – nyilatkozta az utolsó futamot a 7. helyen záró Ocon. – Negyedikek lettünk a konstruktőri pontversenyben, úgyhogy hálistennek elértük a kitűzött célokat. Még egy kör és Landót is elkaphattam volna, nagyon küszködött már a közepes keverékkel. Nagyon jól dolgozott az egész csapat és nagyon büszke vagyok arra, ahogy az egész szezon során fejlődtünk. Remélhetőleg jövőre tovább fejlődhetünk.”
A fejlődéssel kapcsolatos kijelentéssel Alonso azért nem biztos, hogy egyetért. A spanyol mostantól viszont már nem az Alpine, hanem az Aston Martin fejlődéséért dolgozik. „A mai napban az a legjobb, hogy egy nappal közelebb kerültem ahhoz, hogy zöldben legyek. Holnap már elkezdődik az új projekt az üléspróbával, megbeszélésekkel, kedden pedig tesztelem az autót. Remélhetőleg jó lesz és az idei balszerencse majd kompenzál jövőre.”