2023. február 09. 04:29
KezdőlapF1Tömeges eltiltás jöhet, ha az FIA nem lép?

Tömeges eltiltás jöhet, ha az FIA nem lép?

-

Az eltiltás szélén álló Pierre Gasly továbbra is bízik benne, hogy változtatnak az erre vonatkozó szabályokon. A francia pilóta szerint nem csak ő járhat pórul, amennyiben az FIA nem változtat valamin.

Pierre Gasly rendkívül nehéz helyzetben kezdi meg jövőre szereplését az Alpine-nál. A francia pilóta mindössze két büntetőpontnyira van az eltiltástól, hiszen idén tíz egységet is összeszedett a szuperlicencére. Ráadásul a 2023-as idény első hét futamán egyetlen pont sem fog elévülni, és csak egy fokkal lesz jobb a helyzete, ha valóban törlik a Kínai Nagydíjat.

Ez még senkinek nem jött össze: Alonso utódja eltiltással kezdheti a következő évet

Többen lehetségesnek tartották, hogy Gasly Brazíliában szándékosan kigolyózza magát a szezonzáróról, de ez nem történt meg. Ehelyett igyekezett jobb belátásra bírni az FIA-t, mondván, igazságtalan, hogy az új csapatába is továbbviszi a büntetőpontokat, amelyeket egyébként is túlságosan szigorú eljárás alapján osztanak ki. Ráadásul szerinte nem ő az egyetlen, aki pórul járhat.

„Próbálok nem gondolni erre, mert nem tartom magam buta vagy veszélyes versenyzőnek – nyilatkozta. – Igyekszem óvatos lenni az ostoba büntetőpontokkal, fogalmazzunk így. Úgy vélem, a versenyzéshez való hozzáállásom nem változott, és nagyon remélem, hogy a tél folyamán felülvizsgálhatjuk a régi rendszert, mert úgy gondolom, nem én leszek az egyetlen, aki bajba kerül, ha így marad. Szégyenletes lenne, ha négy vagy öt pilótát eltiltanának egy futamra, és úgy rendeznék meg a bajnokságot, hogy néhányan kihagynának egy versenyt.”

Hogy ki az a négy-öt versenyző, akikre Gasly gondolhatott? Nos, Lance Stroll (8), Alexander Albon (7), valamint Fernando Alonso gyűjtötte össze a büntetőpontok legalább felét, így ezen a téren ők állnak a legrosszabbul a 26 éves pilóta után. Rajtuk kívül Daniel Ricciardóra és Cunoda Jukira is igaz ez az állítás, de előbbi jövőre nem lesz ott a mezőnyben, utóbbinak pedig még idén elévül ekét egysége.

Gasly azzal is elégedett lenne, ha nem változtatnák meg gyökeresen az erre vonatkozó előírást, csupán enyhítenének a feltételeken, vagyis növelnék az eltiltás határát. Az egyszeres futamgyőztes azzal érvelt, hogy 2023-ban sokkal több versenyt fognak rendezni, mint amikor ezt a szabályt először alkalmazták.

„Állandóan beszélünk erről, és néhány srác négy pontra van [a büntetéstől] úgy, hogy jövőre huszonnégy futam és hat sprint lesz – jelentette ki, bár előbbi állítás csak Strollra igaz. – Amikor bevezették [ezt a rendszert], csak tizenkilenc vagy húsz versenyünk volt, szóval nyilvánvalóan érdemes lenne több pontot [lehetővé tenni] a licencen. Szerintem az FIA megvizsgálja ezt, és talál megoldásokat, hogy mindenki számára igazságosabbá váljon a helyzet.”

Friss