2024. április 26. 19:23

KezdőlapF1Schumacher többször kérte a mérnökeit, hogy tegyék meg, végül megtették, és jött...

Schumacher többször kérte a mérnökeit, hogy tegyék meg, végül megtették, és jött az áttörés

-

Nyomásról, áttörésről, tanulásról és a jövőjéről is beszélt a két szezon után a Forma-1-es mezőnyből kiszoruló Mick Schumacher.

Mick Schumachernek a szezon végén távoznia kellett a Haas-istállótól és ezzel a Forma-1-ből, legalábbis, ami a versenyzést illeti, hiszen nagy valószínűséggel jövőre is láthatjuk majd a paddockban a német pilótát, aki minden bizonnyal a Mercedes tartalékja lesz. A 23 esztendős versenyző az Auto Motor und Sportnak adott exkluzív interjúban számos kérdést érintett az idei évével kapcsolatban. Többek között beszélt arról, miért volt nehezebb dolga a szezon elején, mint új csapattársának, a sportágba egy év kihagyás után visszatérő Kevin Magnussennek, vagy hogy mi kellett a szezon közbeni áttöréshez.

„Valamennyire ismertem Kevint korábbról, és nagyon örültem az érkezésének, mert így egy tapasztalt pilótával a másik oldalon ismerhettem meg az új autókat. Az év elején nagyon erős autónk volt, aztán a többiek fejlődtek egy kicsit, de az autó azután is elég jó volt a pontszerzéshez” – nyilatkozta Schumacher.

Mick Schumacher, Kevin Magnussen
Schumacher úgy véli, rajta nagyobb volt a nyomás az év elején Fotó: Mark Sutton / LAT Images / Haas F1 Team

„Nagy várakozások nélkül kezdte az évet, nem volt semmi veszítenivalója, nekem azonban igen – felelte arra a kérdésre, hogy a szezon elején miért teljesített jobban a rutinosabb, de egy évet kihagyó dán. –  Visszatekintve a megközelítésem azon körülmények mellett valószínűleg rossz volt. Elvesztünk a beállításokkal az év elején, de aztán viszonylag gyorsan felzárkóztunk, és a helyes döntéseket hoztuk. Ismét a nulláról kezdtük, a Kanadai Nagydíjtól kezdve pedig olyan autóm volt, ami passzolt hozzám, úgyhogy innentől folyamatosan fejlődtünk.

„A valódi áttörést a beállításokkal Kanada hozta meg. Aztán Silverstone-ban először tudtam megmutatni (ekkor szerezte első pontjait – a szerk.), hogy sokkal jobban érzem magam az autóban. Egy ponton Kevin is átállt az én beállításaimra.”

Arról, hogy pontosan min változtattak, Schumacher nem akart részleteket elárulni, de elmondta, hogy nem folyamatos kemény munkával jutottak el oda, hogy megtalálják a helyes utat. Sokkal inkább arról volt szó, hogy a csapat végül beadta a derekát, és megengedte neki, hogy tegyen egy próbát valamivel.

„Volt az autónak egy része, amivel kapcsolatban nem szeretnék túlságosan belemenni a részletekbe, de az első tengelyhez van köze. Ha csinálsz valamit, az papíron jól néz ki, de kialakul egy érzet az autóban, amit nehéz kontrollálni. Az autó nem volt következetes. Ezt megszüntettük, és onnantól minden sokkal jobb lett. Inkább véletlen egybeesés volt, de számos alkalommal mondtam a mérnököknek, hogy ki szeretném próbálni. Az előző autónál nem működött, de az újnál még annál is jobban.”

Mick Schumacher, Haas, Kanadai Nagydíj
Kanada volt a fordulópont Fotó: Zak Mauger / LAT Images

A szezont 12 ponttal a 16. helyen záró versenyző arról is beszélt, hogy nem minden pályán volt tökéletes az autójuk, és leginkább a maximális leszorítóerőt igénylő helyszíneken küszködtek „A fluktuáció abból fakadt, hogy nem volt nagy az autó működési tartománya. Ennélfogva mindent ki kellett hoznunk azokból a versenyekből, amelyeken jól mentünk.”

Ezzel együtt szerinte sikerült megérteniük az új generációs autókat, noha ez több időbe telt nekik, mint más csapatoknak. „A nagyobb csapatoknak egyértelműen gyorsabban megy, mert több lehetőségük van kipróbálni dolgokat. A Red Bullnak vagy a Ferrarinak 20 embere koncentrálhat egy bizonyos feladatra. Nálunk egy vagy kettő. Ezért nem tudtunk siettetni dolgokat, és tovább tartott kihozni valamiből a maximumot. Nagyon erős autónk volt az elején, ezért elég jól túljutottunk a hosszabb tanulási fázison.”

Ami Schumacher teljesítményét illeti, az áttörés után folyamatosan egyre jobb lett, de azt ő is bevallotta, hogy ezt sokszor nehéz volt megítélnie. „Az alsóbb kategóriákban nincs autófejlesztés, így versenyzőként sokkal világosabban látod a fejlődést. A Forma-1-ben a csapatok folyamatosan fejlesztenek. Nekünk egy átfogó aerodinamikai fejlesztési csomagunk volt, másoknak több. Ezért nehéz mérni magadat. Ha egy másik csapat előrelép, de a tiéd nem, azt érzed, hogy visszaesel, még ha versenyzőként jobbá is váltál. Számomra az volt a fontos, hogy magunkhoz mérve rendszeresen javultunk.”

Ami a jövőt illeti, az A-terv mindig is az volt, hogy marad a Forma-1-ben, és most is ezen dolgozik. „Egyértelműen maradni akarok a Forma-1-ben, és most a lehetőségeimet vizsgálom, majd remélhetőleg a jót választom. Mindenkinek be akarom bizonyítani, aki nem hisz bennem, hogy téved. Tudom, mire vagyok képes, bizonyítottam a junior szériákban, és nem látom okát, hogy miért ne lehetnék képes ugyanerre a Forma-1-ben.”

Váratlan helyről kapott támogatást a Haastól elküldött Schumacher

Friss