2024. március 28. 21:48

KezdőlapF1Könnyfakasztó számlát kapott a Red Bull - ennyit kell fizetniük, ha indulni...

Könnyfakasztó számlát kapott a Red Bull – ennyit kell fizetniük, ha indulni akarnak jövőre

-

Nem minden szempontból jár jól az, aki hatalmas fölénnyel világbajnok lesz. Ezt most a Red Bull a saját bőrén tapasztalja.

Magától értetődőnek tűnhet, hogy a Forma-1-ben szereplő tíz istálló évről-évre ott lehet a szezon első futamának rajtrácsán, de nem az, hiszen ezen istállóknak is nevezési díjat kell fizetnie. Alanyi jogon tehát senkinek sem jár a részvétel az F1-ben, még az aktuális világbajnoknak, vagy az olyan, nagymúltú csapatoknak sem, mint a Ferrari, a McLaren vagy a Williams.

A nevezési díjat ráadásul az előző szezonban szerzett pontok alapján kalkulálják, így minél több egységet gyűjtött be valaki, annál többet kénytelen fizetni azért, hogy ismét lehetősége legyen ugyanerre. A konstruktőri világbajnoki címet az USA Nagydíjon bebiztosító Red Bullnak tehát igencsak rosszul jött rekordközeli 759 pontos termése (ez csak hattal kevesebb a Mercedes 2016-ban begyűjtött 765 pontjánál), emiatt ugyanis 6 millió 242 ezer 636 dolláros nevezési díjat kell fizetniük, ami közel annyi, amennyire megbüntették őket a 2021-es költségplafon túllépéséért, hiszen emiatt 7 millió dollárt kellett befizetniük.

Kínos jelenetek: az FIA elnöke a színpadon esett neki a Red Bull csapatfőnökének (videó)

„Nem voltam tisztában vele, hogy milyen sokat kell fizetnünk az FIA-nak a pontokért – viccelődött Christian Horner, az istálló csapatfőnöke az FIA múlt heti díjátadóján. – A minap kaptam meg a számlát, elképesztően magas volt.”

Az FIA összesen 21,6 millió dolláros bevételre tesz szert a csapatok nevezési díjából, ami több mint tavaly, hiszen az idén több pontot osztottak a sprintekért. Öt csapat ugyanakkor kevesebbet fizet, mint 2021-ben, miután kevesebb pontot szerzett. A Mercedes például több mint 1 millió dollárt spórolt a pocsék szezonján, és „csak” 3,7 milliót kell utalnia, mindez viszont még így is több mint kétszer annyi, amennyit a McLaren és az Alpha Tauri fizet. Az ő nevezési díjuk is több mint félmillióval csökkent.

A Red Bull mellett egyébként a Ferrari a másik, akinek az összege jelentősen nőtt, 1,5 millió dollárral többet kell ugyanis fizetnie, mint tavaly, azaz összesen 4 millió dollárt.

Az idei és a következő szezonra fizetett nevezési díjak összehasonlítása

Csapat Pontok 2022-ben Díj 2023-ra Pontok 2021-ben Díj 2022-re Különbség
Red Bull 759 $6,242,636 585.5 $3,952,728 $2,289,908
Ferrari 554 $4,038,083 323.5 $2,440,988 $1,597,095
Mercedes 515 $3,797,297 613.5 $4,822,916 -$1,025,619
Alpine 173 $1,685,789 155 $1,471,628 $214,161
McLaren 159 $1,599,353 275 $2,164,028 -$564,675
Alfa Romeo 55 $957,257 13 $652,288 $304,969
Aston Martin 55 $957,257 77 $1,021,568 -$64,311
Haas 37 $846,125 0 $577,278 $268,847
AlphaTauri 35 $833,777 142 $1,396,618 -$562,841
Williams 8 $667,079 23 $709,988 -$42,909

 


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Forrás:Racefans

Friss