Esteban Ocon elárulta, hogy az Alpine-nak módosításokat kellett végrehajtania az idei autóján, mert tavaly a magassága miatt egyes versenyeken hűtési gondok léptek fel.
Szerencsére az a korszak már véget ért, amikor az F1-es pilótáknak extrém koplalásba kellett kezdeniük, hogy a lehető legkönnyebbek legyenek, de azért persze elhízniuk továbbra sem szabad. Ha pedig valaki Esteban Oconhoz hasonlóan 186 centi magas – ami egyébként nem számít kiugróan magasnak, de Ocon Alex Albonnal együtt így is az idei szezon legmagasabb versenyzője –, akkor még inkább oda kell figyelnie magára.
A RacingNews365-nek adott exkluzív interjúban a francia versenyző elárulta, nagy magabiztosság kell ahhoz, hogy ezzel a magassággal formában tudja tartani magát. „Bíznod kell magadban, és úgy hiszem, mentálisan a legtöbb pilótánál erősebb vagyok, kivéve talán Valtteri [Bottast], aki Ironman versenyeken indul. De rengeteg erőfeszítést teszek azért, hogy elég erős legyek. Amikor pólóban vagyok, nem látszik, mert elég magas vagyok, de meglehetősen fitt vagyok.”
Az új generációs, elődeiknél nehezebb autók bevezetése némileg más edzésprogramot követelt meg a versenyzőktől, és Oconnak is segített valamelyest. „Korábban is rengeteg erőfeszítést tettem az edzéseken Thomassal, a fizioterapeutámmal, akivel 2021 óta dolgozom együtt, de az idén kicsit másként dolgoztunk, és jobban az apró részletekre koncentráltunk. Az edzőtábort is áthelyeztük a Pireneusokból Annecy-be, közel az otthonomhoz, úgyhogy tulajdonképpen már a versenyek között is edzőtáborozhatok. Most nehezebb vagyok, mint tavaly, több izmot hagyhattam magamon, és az energiaszintem is jobb, mint tavaly.”
Van azonban olyan része az idei kocsiknak, amelyben Ocon hátrányt szenvedett, módosítani kellett ugyanis az A522-es ülését ahhoz, hogy a nála 15 centivel alacsonyabb Fernando Alonsóhoz hasonlóan kényelmesen elférjen benne. Minderre azok után volt szükség, hogy 2021-ben a melegebb futamokon Ocon autóján hűtési gondok léptek fel a francia versenyző magassága miatt.
„Keményen dolgoztunk a csapattal az üléspozíción. Tavaly ez egy kissé problémás volt a melegebb futamokon” – utalt Ocon arra, hogy mivel a feje jobban kilógott a pilótafülkéből, ez aerodinamikai hátrányokkal járt, és a felső légbeömlőbe sem tudott úgy beáramlani a levegő, ahogy az ideális lett volna.