2024. április 25. 14:17

KezdőlapF1Valójában "csalni" próbál merőben új külsejével a Haas?

Valójában „csalni” próbál merőben új külsejével a Haas?

-

Az amerikai kiscsapat is beállhat a sorba.

A Haas lett az első csapat, amely az idén bemutatta 2023-as autójának festését, amely merőben eltér a tavalyitól, hiszen sokkal több benne a fekete. Az új dizájnt látva pedig sokakban felmerült, hogy mindez nemcsak az új főszponzor, a MoneyGram érkezésének szól, hanem az amerikai istálló így próbál faragni egy kicsit az idei autója súlyán.

Mindez persze egyelőre csak feltételezés, de amint először élőben megpillantjuk a VF-23-as modellt, mindenre fény derül. Hiszen amennyiben a fekete felületek nem lesznek feketére festve, hanem mindössze csupaszon hagyják azokat a részeket, és a fekete színt a szénszálas elemek alapszíne fogja adni, igazolást nyerhet, hogy a súlycsökkentés (is) áll az új dizájn mögött.

Minderre pedig azért lehet szükség, mert az új generációs autókkal a csapatok többsége a tavalyi szezon jó részében nem tudta elérni a minimumsúlyt, azaz túlsúlyos autóval versenyzett. Ez többeknél az idén is így lehet, pláne úgy, hogy a hírek szerint a Pirelli új kialakítású első gumijai valamivel nehezebbek leszek, mint az elődeik. 

A Haas tette (amennyiben tényleg a súlycsökkentés a cél) persze nem újkeletű, a tavalyi évben a Williamstől kezdve a McLarenen át az Alpine-ig számos istálló szabadult meg a festésének egy részétől, hogy így csökkentse az autója súlyát.

Nyck de Vries, Williams, Olasz Nagydíj
A tavalyi Williamsen sem véletlenül volt ennyi a fekete Fotó: Williams

Nem az új kocsit mutatták be

Noha egyes hírekben az szerepelt, hogy a Haas a 2023-as autóját leplezte le, ez nem igaz. Még akkor sem, ha a rendereken látott kocsi nem egyezik meg minden részletében a 2022-es modellel, például az oldalszekrényei is más kialakításúak. Az Auto Motor und Sport ugyanakkor rákérdezett erre a csapatnál, és azt a választ kapta, hogy nem kell semmit belelátni ebbe, és az eltérések csupán a grafikusok szabadságából fakadnak, és nem az idei autó jellegzetességeit tükrözik.

A valódi Haast legkésőbb a február 23-án kezdődő téli teszten pillanthatjuk meg, noha 12 nappal korábban a csapat Silverstone-ban bejáratja a VF-23-ast, de kérdés, hogy erről az eseményről közzétesznek-e fotókat vagy videofelvételeket.

Friss