back to top
2024. október 23. 07:30

KezdőlapF1Kiszivárgott: erre a nagy bejelentésre készül ma a Red Bull New Yorkban

Kiszivárgott: erre a nagy bejelentésre készül ma a Red Bull New Yorkban

-

Ma, New Yorkban jelentheti be a Red Bull, hogy 2026-tól Ford motorral versenyez a Forma-1-ben.

Már egy ideje pletykáltak róla, de nem sokkal a Red Bull pénteki, New Yorkban zajló „autóbemutatója” előtt az olasz média véletlenül kiszivárogtatta, hogy az energiaitalos csapat azt fogja ma bejelenteni az Egyesült Államokban, hogy partnerségre lépnek a Forddal, és közösen dolgoznak majd az új szabályok szerint a Red Bull motorrészlege, a Red Bull Powertrains által épített 2026-os erőforráson.

Miként azt korábban mi is megírtuk, az új autót ma még nem fogja leleplezni a Red Bull, és csak az RB19-es festését mutatja majd be New Yorkban. 

Akkora a titkolózás, hogy a Red Bull megint mindenkit átverhet az új autójával?

A Red Bull korábban a Porsche-val tervezett közös projetkbe fogni, ám ez az együttműködés végül nem jött össze. Ezután a bikásoknak jelenlegi is technikai támogatást nyújtó Honda neve is felmerült, de végül az a Ford lesz a befutó, amely egy ideje már érdeklődik az F1 2026-ban érkező, 100%-ban fenntartható anyagokból előállított üzemanyaggal hajtott, csaknem 50%-ban elektromos komponensekből álló motorjai iránt.

A kollaboráció pedig úgy nézhet ki, hogy a Red Bull a Fordtól kapott technikai támogatást és pénzt is hasznosítva saját motorrészlegén fejleszti és építi majd az új erőforrásokat, miközben a felek a partnerségben rejlő hatalmas marketing potenciált is a végletekig ki fogják aknázni.

A mai bejelentéssel vélhetően közlik, hogy a Red Bull és testvércsapata, az Alpha Tauri 2026-tól hivatalosan Ford-motorral versenyez majd a Forma-1-ben, azaz hivatalosan visszatér a sportág történetének legeredményesebb gyártója, amely legutóbb 2004-ben, Jaguar néven volt a mezőny tagja, mielőtt eladta az istállóját a Red Bullnak.

Egyszer már csinált ilyet a Ford, és akkor nagyon bejött neki

Nem ez lesz az első alkalom, hogy a Ford egy független motorgyártó által épített F1-es motorhoz adja a nevét, hiszen így született meg minden idők legsikeresebb motorja, az 1967 és 1983 között 155 F1es nagydíjat nyerő Ford Cosworth DFV is.

Embed from Getty Images

Keke Rosberg nyert utoljára vb-címet Cosworth-motorral 

Akkor a Lotus főtervezője, Colin Chapman által elindított projekthez a Ford adta az anyagi támogatást, a Cosworth pedig a négyhengeres Forma-2-es motorja, a Cosworth FVA motorját továbbfejlesztve megalkotta azt az egységet, amit kezdetben kizárólag a Lotus-istálló használhatott, de később Chapman áldását adta rá, hogy bárki számára elérhetővé váljon, aki megfizeti.

A Ford mindössze ahhoz ragaszkodott, hogy a nevét viselje az erőforrás, amelyre annak ellenére mindenki Cosworth DFV-ként, vagy csak simán DFV-ként emlékszik, hogy a Lotustól kezdve a McLarenen át a Williamsig számtalan csapat autóin ott virított a Ford embléma.

Miután a Ford 100 ezer fontot biztosított a Cosworth-nak a motor kifejlesztéséhez, majd több mint 15 éven át profitált a DVF sikereiből és számos világbajnoki címéből, nehéz lenne überelni az akkori megtérülést, de a Fordnak így is nagyon megéri például a szintén 2026-ban érkező, ám saját motort gyártó Audi befektetésének a töredékéért jelentős expozícióhoz jutni, ráadásul a mezőny egyik topcsapatában.

Friss