Bátor és közönségbarát lépés volt a maranellóiaktól, hogy a bemutatóval egybekötve pályára is vitték az idei autót.
Nem kell elfogultnak lenni ahhoz, hogy kijelentsük, eddig a Ferrarié volt a 2023-as előszezon legjobb bemutatója, a maranellói istálló ugyanis nemcsak, hogy megmutatta az idei autóját, de rögtön pályára is vitte azt Fioranóban, amit nemcsak a helyszínen levő többszáz drukker, de az élő közvetítésnek köszönhetően világszerte bárki figyelemmel kísérhetett.
Ám mielőtt azt gondolnánk, hogy a Scuderia ellőtte évi két filmes napjának egyikét azért, hogy a rajongóinak kedveskedjen, gyorsan le kell szögezni, hogy ez nincs így. A bemutató során bejátszották, ahogy Frédéric Vasseur csapatfőnök érme feldobásával döntötte el, hogy ki vezethesse először az SF-23-ast, itt pedig elhangzott az is, hogy aki veszít, az cserébe 3 kört mehet, míg az először autóba ülőnek be kell érnie kettővel.
The @ScuderiaFerrari SF-23 makes its debut on-track at Fiorano, with @Charles_Leclerc behind the wheel! 😍
What a way to make an entrance ✨#F1 @Carlossainz55 pic.twitter.com/QdJYWFAe0R
— Formula 1 (@F1) February 14, 2023
Leclerc két köre
Ennek oka pedig az, hogy a Ferrari a bemutató eseményekre vonatkozó szabályok szerint járt el, amelyeken szintén lehet aktuális autót használni, viszont nem lehet vele 15 km-nél többet megtenni. Mivel a fioranói pálya 2997 méter hosszú, 5 kör fér bele ebbe a limitbe.
Mindez pedig azért volt fontos, mert a csapatok a rendkívül korlátozott tesztelés mellett a filmes napjaikat is tesztekre használják, a Ferrarinak pedig így megmaradt ez a két napja – amelyeken egyenként 100 km-ben van maximalizálva a megtehető a táv –, és a csapat nyugodt körülmények között tud tesztelni.
Az SF-23-at végül Leclerc vezette elsőként. „Jó érzés volt. Különleges, amikor egy új autóval megteheted az első kilométereket azok után, hogy annyit mentél vele a szimulátorban. Minden simán zajlott. Persze két kör alapján nehéz részletekbe bocsátkozni, de azért a mérnököknek már elmondtam a visszajelzéseimet az első érzésekről. Az autó jól ment, simán, szóval minden rendben zajlott” – nyilatkozta a tavalyi pontverseny második helyezettje.
A java persze csak ezután jön, jövő hétvégén a bahreini teszten pedig már a tét is nő, hiszen a csapatoknak 3 zökkenőmentes napra lesz szükséges a felkészüléshez, mielőtt március elején megkezdik a szezont a sivatagi pályán.
Galéria a 2023-as Ferrariról: