2024. április 25. 08:53

KezdőlapF1A Ferrari kihasznált egy kiskaput, hogy megörvendeztesse rajongóit

A Ferrari kihasznált egy kiskaput, hogy megörvendeztesse rajongóit

-

Bátor és közönségbarát lépés volt a maranellóiaktól, hogy a bemutatóval egybekötve pályára is vitték az idei autót.

Nem kell elfogultnak lenni ahhoz, hogy kijelentsük, eddig a Ferrarié volt a 2023-as előszezon legjobb bemutatója, a maranellói istálló ugyanis nemcsak, hogy megmutatta az idei autóját, de rögtön pályára is vitte azt Fioranóban, amit nemcsak a helyszínen levő többszáz drukker, de az élő közvetítésnek köszönhetően világszerte bárki figyelemmel kísérhetett.

Ám mielőtt azt gondolnánk, hogy a Scuderia ellőtte évi két filmes napjának egyikét azért, hogy a rajongóinak kedveskedjen, gyorsan le kell szögezni, hogy ez nincs így. A bemutató során bejátszották, ahogy Frédéric Vasseur csapatfőnök érme feldobásával döntötte el, hogy ki vezethesse először az SF-23-ast, itt pedig elhangzott az is, hogy aki veszít, az cserébe 3 kört mehet, míg az először autóba ülőnek be kell érnie kettővel.

Leclerc két köre

Ennek oka pedig az, hogy a Ferrari a bemutató eseményekre vonatkozó szabályok szerint járt el, amelyeken szintén lehet aktuális autót használni, viszont nem lehet vele 15 km-nél többet megtenni. Mivel a fioranói pálya 2997 méter hosszú, 5 kör fér bele ebbe a limitbe.

Mindez pedig azért volt fontos, mert a csapatok a rendkívül korlátozott tesztelés mellett a filmes napjaikat is tesztekre használják, a Ferrarinak pedig így megmaradt ez a két napja – amelyeken egyenként 100 km-ben van maximalizálva a megtehető a táv –, és a csapat nyugodt körülmények között tud tesztelni.

Az SF-23-at végül Leclerc vezette elsőként. „Jó érzés volt. Különleges, amikor egy új autóval megteheted az első kilométereket azok után, hogy annyit mentél vele a szimulátorban. Minden simán zajlott. Persze két kör alapján nehéz részletekbe bocsátkozni, de azért a mérnököknek már elmondtam a visszajelzéseimet az első érzésekről. Az autó jól ment, simán, szóval minden rendben zajlott” – nyilatkozta a tavalyi pontverseny második helyezettje.

A java persze csak ezután jön, jövő hétvégén a bahreini teszten pedig már a tét is nő, hiszen a csapatoknak 3 zökkenőmentes napra lesz szükséges a felkészüléshez, mielőtt március elején megkezdik a szezont a sivatagi pályán.

Galéria a 2023-as Ferrariról:

Friss