back to top
2024. november 22. 09:15

KezdőlapF1Nagy dobásra készül az egyik F1-es csapat? - Bahreinben már pályára is...

Nagy dobásra készül az egyik F1-es csapat? – Bahreinben már pályára is léptek

-

Nagyon takargat valamit az autója padlólemezénél az MCL60-ast a bahreini teszt előtt bejárató McLaren.

Holnap, azaz február 23-án megkezdődik a Forma-1 idei előszezoni tesztje Bahreinben, de két istálló, a McLaren és a Haas már ez előtt pályára gurult a szahíri pályán, hogy filmes nap keretében körözzön.

A wokingi istálló mindkét pilótája, Lando Norris és az újonc Oscar Piastri is vezethette az MCL60-ast, amelyről a csapat videót is közzétett, ám furcsa módon kitakarta a kocsi padlólemezét. Persze az F1-ben bevett szokás a titkolózás, de főként a diffúzorral szoktak hasonló „bújócskát” játszani.

Az éles szemű Twitter-felhasználók a felvételeket kikockázva pedig észrevették, hogy a McLaren néhány frame-et fedetlenül hagyott, és ezeken igencsak érdekes dolgok látszódnak.

A nem túl jó minőségű képek alapján ugyanis úgy tűnik, hogy az MCL60-as padlólemezén van egy nyílás, ami akár egy S-csatorna is lehet, de mindenképpen olyasmi, amit a csapat a lehető legtovább takargatni próbál, és ami a bemutatón még nem volt ott az autón, ahogy más csapattól sem láttunk eddig ilyesmit (a Ferrarin van S-csatorna, de máshol). Emellett az autó orra is más lett, Bahreinben ugyanis egy keskenyebb hegyű, légbeömlős változattal köröztek.

Természetesen a McLaren fotókat is kiadott a bahreini filmes napról, amelyen 100 km-t tehettek meg az új autóval, de nyilvánvalóan ezek egyikéből sem kapunk választ a padlólemezzel kapcsolatos kérdésekre.

A fura, nyílásszerű folt a padlólemezen:

A Haas is körözött

A szintén Bahreinben filmező amerikai istálló nem próbálta meg leplezni a VF-23-as modell egyetlen részletét sem, de azért ezen is van érdekes újítás (ami már a silverstone-i bejáratás során is látható volt). Méghozzá az első szárnyon, amelynek véglapjának belső oldalára a csapat apró szárnyakat helyezett el. A megoldás hasonlít ahhoz, amit az Aston Martin csinált a tavalyi szezon után betiltott hátsó szárnyával.

Csak blöffölt a McLaren?

A McLaren nagy titkolózását látva jogosan merül fel a kérdés, hogy a bemutatója után óvatosan nyilatkozó, az MCL60-assal nem teljesen elégedett wokingi istálló csak altatott, vagy a különös kialakítású padlólemeze sem hoz annyit a konyhára, amitől már bizakodva kezdhetik az évet?

„Értékelve a tavalyi teljesítményünket, számos olyan területet meghatároztunk, amelyen van lehetőség a fejlődésre. A jó hír, hogy szinte az összeset orvosoltuk. Nem akarom túlságosan belemenni a részletekbe, de egyértelműen főként az aerodinamikáról van szó – nyilatkozta a bemutató után Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke. – A Forma-1-ben minden az aerodinamikáról szól, úgyhogy ebben nincs semmi rejtély, de vannak területek, például a gumikkal történő interakció, amelyeken dolgoznunk kellett, és ezt meg is tettük a tél folyamán.”

„Aztán vannak az autónak más területei, amelyeken fejlesztésekkel fogunk javítani az év korai szakaszában. Úgyhogy örülünk, de nem teljes mértékig vagyunk elégedettek a bemutatott autóval, viszont optimisták vagyunk, hogy hamarosan jókorát léphetünk előre.”

Lando Norris, McLaren, Bahrein
Norris a McLarenben Fotó: McLaren

A McLarennél tehát úgy vélték, hogy nem tartanak ott az idei autóval, ahol szeretnének, ami értelemszerűen nem teheti optimistává őket az idénykezdet előtt.

„Mindig nehéz megmondani, hogy a tél során látott fejlesztés mit jelent az erősorrend tekintetében, ezért igyekszünk magukhoz viszonyítani. Mint mondtam, miközben a legtöbb területen mindannyian elégedettek vagyunk az autó fejlődésével, van néhány terület, néhány nagyon erős irány, amelyet a fejlesztés során kicsit későn realizáltunk. Ezért nem feltétlenül voltunk képesek előnyt kovácsolni ezekből ilyen rövid idő alatt. Ezért is beszélek a szezon kezdete után érkező fejlesztésekről, mert ebben az értelemben véve realista vagyok” – magyarázta Stella.

„Bizonyos módon ezt magunkhoz viszonyítjuk, de ez annyira versenyképes játék, hogy meg lennék lepve, [ha azonnal odaérnénk]. Normál esetben teljes mértékben elégedettnek kellene lenned és kiaknáznod a lehetőségeket ahhoz, hogy elérd a céljaidat.”

Stella az Azeri Nagydíj környékét jelölte meg, mint lehetséges időpontot a fejlesztések érkezésére, de természetesen ez sincs kőbe vésve. „Meglátjuk, hogy mennyire gyorsan tudjuk megvalósítani ezt a projektet” – tekintett előre.

FRISSÍTÉS

Craig Scarborough, az egyik elismert F1-es technikai szakértő is reagált a McLaren padlólemezéről készült képekre, és azon az állásponton van, hogy a csatornának gondolt sötét rész nem más, mint árnyék.

Friss