back to top
2024. november 22. 10:08

KezdőlapF1A Red Bull kezdett az élen a bahreini teszten, Alonso a nap...

A Red Bull kezdett az élen a bahreini teszten, Alonso a nap meglepetése

-

Max Verstappen révén a Red Bull zárta az élen a Forma-1 bahreini tesztjének első napját. Az igazi meglepetést azonban Fernando Alonso, illetve az Aston Martin szolgáltatta, hiszen a spanyol pilóta a mindössze 29 ezreddel maradt el a címvédőtől, megelőzve a Ferrarikat, a Mercedesnél pedig a szintén sokat küszködő McLaren is gyorsabbnak bizonyult.

Eljött a sokak által várva várt nap, és Bahreinben elkezdődött a Forma-1 egyetlen szezon előtti tesztje. A háromból az első nap reggelének szenzációja mindenképpen a Red Bull idei autójának, az RB19-nek a megjelenése volt, hiszen a címvédő istálló volt az egyetlen csapat, amely korábban nem közölt képeket és/vagy érdemi videófelvételeket a 2023-as versenygépéről.

Így indult a tesztelés

A nap és egyúttal az egész tesztelés nem indult zökkenőmentesen, a Lance Stroll helyére beugró Felipe Drugovich alatt ugyanis már a kivezető körön megállt az Aston Martin, ami miatt azonnal félbe is szakították a körözést. A körözés nagyjából félórás kényszerpihenő után folytatódott, a tavalyi Forma-2-es bajnok pedig több mint egy órával a teszt kezdete után térhetett vissza a pályára. Mint kiderült, az AMR23-asban elektronikai hiba lépett fel.

Szinte azonnal megállt az Aston Martin

Amilyen eseménydúsan indult, annyira álmoskásan folytatódott a teszt. Miután lekerültek a hatalmas, aerodinamikai tesztekhez használt mérőkeretek az autókról, a délelőtt nagy részében Carlos Sainz állt az élen 1:33.253-as idővel, de 35 perccel az ebédszünet előtt Max Verstappen letaszította onnan, és 1:32.959-cel átvette a vezetést.

Verstappené volt a délelőtt

Sainz mögé a délelőtt a legtöbb kört a megtevő Alexander Albon ért oda a Williamsszel, őt pedig Csou Kuan-jü, George Russell, a visszatérő Nico Hülkenberg, majd Felipe Drugovich, Cunoda Juki, Pierre Gasly és Oscar Piastri követte. Az mindenképpen jó hírnek számított, hogy a tízből hat istálló már ekkor legalább egy versenytávot, azaz 57 kört teljesített. A teljesítményjavulást jól mutatja, hogy minden autónak sikerült felülmúlnia a tavalyi bahreini időmérőn, vagyis feltekert motorral látott végsebességét.

Az egyórás ebédszünet után folytatódott a teszt, ám bő 10 percig senki nem ment pályára. A csendet Verstappen törte meg, ami abból a szempontból nem volt meglepő, hogy egyedül a Red Bull nem cserélt pilótát, így nekik nem kellett átállítaniuk az ülést. Ezt követően szépen lassan mindenki megérkezett, de az első háromnegyed órában egyikük sem fért be az első tízbe, hiszen akkor még a legkevésbé sem a köridő volt a lényeg.

Magyar idő szerint fél 3 után nem sokkal Charles Leclerc törte meg elsőként a délelőtti sorrendet, aki 1:34.352 másodperces idejével a hatodik helyre jött fel. Sokáig nem maradt ott, ugyanis pár pillanattal később Lewis Hamilton 451 ezreddel felülmúlta őt, és felugrott az ötödik pozícióba. 3 órakor így a közvetlen élmezőny sorrendje még továbbra sem módosult.

A McLarennél gondok adódtak

Nem sokkal később Fernando Alonso még Hamiltont is megelőzte, és az ötödik legjobb időt autózta, a Mercedes és a Ferrari pilótájához hasonlóan C3-asokon. Ezzel 805 ezreddel maradt el Verstappentől. Valamivel korábban a spanyol pilótának volt oka a bosszankodásra, ugyanis az egyik kerékcsere során megsérült a padlólemeze, amit meg kellett javítani, ezért vesztett némi pályaidőt.

Hamilton kisvártatva tovább javított, így már a harmadik helyet foglalta el, 549 ezredes hátrányban Verstappenhez képest. Bő 10 perc múlva azonban ez 671-re nőtt, hiszen a címvédő a C3-asokon 122 ezredet javított, így már 1:32.837-es idő szerepelt a neve mellett. Leclerc ugyancsak gyorsult, de csupán Russellt tudta megelőzni, és 1,155 másodperccel volt lemaradva a Red Bulltól.

Verstappen növelte előnyét

A következő óra viszonylag csendesen indult, de a második felében jó néhányan javítottak. Elsőként Logan Sargeant jött fel a kilencedik helyre, majd jött Norris. A McLarennél a tavalyi évhez hasonlóan ismét a fékek környékén volt gond, de Sam Collins, az F1TV technikai elemzője szerint csupán gyártási hibáról volt szó. A brit pilóta viszonylag sok pályaidőt vesztett, de aztán vissza tudott térni, és Russellt megelőzve a nyolcadik pozícióig ugrott fel.

Ezt követően Alonsóra irányult a figyelem, aki olyannyira gyorsult, hogy majdnem Verstappent is lehagyta, végül 29 ezredes hátránnyal a második helyre jött fel. Leclerc ugyancsak javított, és 43 századra csökkentette lemaradását a C3-asokon. Ezzel egyébként szinte ugyanolyan időt autózott, mint Sainz, hiszen csupán 14 ezreddel volt lassabb csapattársánál.

Minimális volt a különbség Verstappen és Alonso között

25 perccel a vége előtt Alonso megpróbált javítani, de ez csak a második szektorban sikerült neki, így 19 századdal lassabbnak bizonyult korábbi önmagánál, Norris viszont feljött az ötödik pozícióba. Az eredmény azonban már nem változott, így Verstappen, illetve a Red Bull zárta az élen a teszt első napját, a legnagyobb meglepetést pedig Alonso és az Aston Martin szolgáltatta, hiszen a silverstone-iak a borzalmas kezdés után remek eredményt értek el. Ez még akkor is igaz, ha a köridők most még kevésbé számítanak.

A bahreini teszt első napjának végeredménye

  1. Verstappen, Red Bull, 1:32.837 – 157 kör
  2. Alonso, Aston Martin, 1:32.866 – 60 kör
  3. Sainz, Ferrari, 1:33.253 – 72 kör
  4. Leclerc, Ferrari, 1:33.257 – 64 kör
  5. Norris, McLaren, 1:33.462 – 40 kör
  6. Hamilton, Mercedes, 1:33.508 – 83 kör
  7. Albon, Williams, 1:33.671 – 74 kör
  8. Csou, Alfa Romeo, 1:33.723 – 67 kör
  9. Russell, Mercedes, 1:34.174 – 69 kör
  10. Sargeant, Williams, 1:34.324 – 75 kör
  11. Hülkenberg, Haas, 1:34.424 – 51 kör
  12. Bottas, Alfa Romeo, 1:34.558 – 71 kör
  13. De Vries, AlphaTauri, 1:34.559 – 85 kör
  14. Drugovich, Aston Martin, 1:34.564 – 40 kör
  15. Cunoda, AlphaTauri, 1:34.671 – 46 kör
  16. Gasly, Alpine, 1:34.822 – 60 kör
  17. Ocon, Alpine, 1:34.871 – 53 kör
  18. Piastri, McLaren, 1:34.888 – 52 kör
  19. Magnussen, Haas, 1:35.087 – 57 kör

Friss