back to top
2024. november 22. 10:03

KezdőlapF1A Ferrari volt a leggyorsabb, Hamilton autóját javítani kellett – bahreini teszt...

A Ferrari volt a leggyorsabb, Hamilton autóját javítani kellett – bahreini teszt 2. nap, délelőtt

-

Carlos Sainz zárta az élen a bahreini Forma-1-es teszt második napjának délelőttjét. A spanyol pilóta mögött a Williams újonca végzett, de Logan Sargeant jobb gumikon érte el ezt az eredményt. Lewis Hamilton nem autózott igazán gyors kört, ráadásul egy hibája után javítani is kellett az autóját.

Félidőhöz érkezett a Forma-1 bahreini tesztje, hiszen lezajlott a második nap magyar idő szerint délelőtti része. Sergio Pérez csupán most szerepelt először, hiszen a Red Bullnál csütörtökön egész nap Max Verstappen volt a volán mögött, míg a többieket már egyaránt láttuk. Előző este az is eldőlt, hogy Fernando Alonso teljes napot vállal az Aston Martinnál, csakúgy, mint Csou Kuan-jü az Alfa Romeónál és Logan Sargeant a Williamsnél.

A Red Bull kezdett az élen a bahreini teszten, Alonso a nap meglepetése

Az első mért kört Carlos Sainz futotta, de ez még messze volt az érdemi időtől. Erre bő 20 percet kellett várni, ekkor Kevin Magnussen rögtön több mint 1 másodperccel felülmúlta előző napi önmagát, ami persze az eltérő programnak volt köszönhető. Bő fél óra múlva Pérez csatlakozott hozzá, de megelőzni nem tudta, hiszen 41 ezreddel lassabbnak bizonyult a dán pilótánál.

Az első óra letelte után szinte rögtön jött Sainz, aki a tesztelés addigi legjobb idejével, 1:32.653-mal állt az élre, majd szűk 30 perccel később további 167 ezredet lefaragott ebből. Ebben az órában egyre többen futottak érdemi kört, a végén Csou állt a második helyen, de ő is jelentős, 684 ezredes lemaradásban volt a Ferrari versenyzőjéhez képest.

A harmadik órában Alonso jött fel a második pozícióba, ezt leszámítva nem változott a mezőny elejének sorrendje. Lewis Hamilton nem autózott igazán gyors kört, aminek persze több oka is lehet. Ami viszont tény, hogy egyszer lesodródott a pályáról, és megsérült az autója, így a Mercedes szerelőinek volt némi munkájuk. Végül a nyolcadik helyen zárta a délelőttöt, 1,468 másodperces hátrányban.

Ekkor már a legtöbben a hosszú etapjaikat teljesítették, de Logan Sargeant vitt némi színt az utolsó órába. Először a C3-asokon feljött a negyedik pozícióba, majd a leglágyabb, C5-ös keverékekre váltott, és kétszer is javítani tudott. Végül a második pozícióban, mindössze 63 ezredes hátrányban zárta a délelőttöt, de hozzá kell tenni, hogy jövő héten ezeket a gumikat nem fogják használni.

Az utolsó 15 perc megint az FIA tesztjeiről szólt, így a végeredmény már nem változott. A tesztet csupán tervezett körülmények között kellett megszakítani, ami azt jelenti, hogy csütörtök reggel óta nem volt „rendes” piros zászló, vagyis az autók elképesztően megbízhatóak. Ez azonban nem jelenti azt, hogy egyes csapatoknak ne akadt volna gondjuk: a McLarent ismét többször szerelték, Csou az Alfa Romeóval és Ocon az Alpine-nal még Norrisnál is jóval kevesebb kört tett meg.

Friss