back to top
2024. november 14. 04:14

KezdőlapF1Hogy micsoda?! - Valójában egy régi Red Bullban lett dobogós Alonso Bahreinben?

Hogy micsoda?! – Valójában egy régi Red Bullban lett dobogós Alonso Bahreinben?

-

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint jó volt látni, hogy a tavalyi Red Bull még elég gyors hozzá, hogy Fernando Alonso a harmadik helyen zárja vele a Bahreini Nagydíjat. Eközben Toto Wolff és Lewis Hamilton úgy véli, ha az Aston Martin egy félig Mercedesszel ennyire jó, nekik is meg kell tudniuk valósítani azt, amit eddig nem tudtak.

Amikor a Bahreini Nagydíj versenyhétvégéjén világossá vált, hogy az Aston Martin nem csak a teszteken tűnt versenyképesnek, hanem valóban az, többen is elkezdtek utalgatni rá, hogy ebben mekkora szerepe lehet a Red Bull korábbi mérnökeinek, élükön az energiaitalos istállótól 2021-ben távozó, azután az Aston Martin technikai igazgatójává kinevezett Dan Fallows-nak.

Dan Fallows, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
A Dan Fallows vezette technikai csapat büszke lehet magára Fotó: Aston Martin

De nem Fallows az egyetlen, hiszen a korábban óriási toborzásba kezdő, az emberállománya mellett az infrastruktúráját is gőzerővel fejlesztő  Aston Martin több mérnököt is átcsábított a Red Bulltól, akikről Helmut Marko, a bikások osztrák tanácsadója szerint kiderült, hogy „elég jó a memóriájuk.”

Marko természetesen arra utalt, hogy ezek a mérnökök még a Red Bullnál dolgoztak, amikor a csapat elkezdte tervezni az új szabályok szerint épülő 2022-es konstrukcióját, és miután eljöttek onnan, természetesen nem törölték ki az agyukból a látottakat, és felhasználták azt az új csapatukban.

Fernando Alonso, Bahrein, teszt, Aston Martin
Fotó: Aston Martin

Mindez persze teljesen szabályos, hiszen a megszerzett tudás az egyéné, aki, ha nem visz magával dokumentációt vagy bármilyen adatot, szabadon felhasználhatja azt új állomáshelyén.

Persze az sem a múlt hétvégén esett le a többségnek, hogy az új Aston Martin számos megoldásában a tavalyi Red Bullt követi, hiszen ez már a bemutatón világossá vált, és azok után, hogy a tavalyi autó év közbeni fejlesztései is az energiaitalosok által járt út felé tendált, már akkor sem volt meglepő.

De azért a Red Bull nem mulasztotta el Bahreinben több alkalommal is felhívni erre a figyelmet, hiszen Marko megjegyzései mellett Pérez például viccesen megjegyezte a verseny utáni sajtótájékoztatón egy kérdésre, amelyet „a két Red Bull-pilótának” címeztek, hogy „de három Red Bull-pilóta van itt”. A poénon Verstappen és Alonso is jót nevetett.

Fernando Alonso, Lance Stroll, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
Fotó: Aston Martin

Christian Horner pedig, amikor azt tudakolták nála, hogy meglepte-e az Aston Martin felemelkedése, a következőt válaszolta: „Szerintem ez minden csapatnak demonstrálja, hogy ez lehetséges. Nyilván jó munkát végeztek a télen. Azt mondják, hogy az utánzás a hízelgés legjobb formája, és jó látni, hogy ilyen jól megy a régi autó” – utalt félig viccesen arra, hogy az idei Aston Martin lényegében egy tavalyi Red Bull, ami persze több szempontból sem állja meg a helyét.

Horner ezután utalt rá, hogy nem zárja ki, hogy a Ferrari és a Mercedes is elkezd majd az általuk képviselt irányba fejleszteni azok után, hogy a három topcsapat koncepciója jelenleg teljesen eltérő.

Mindez persze nem a mostani szezon sajátossága, hiszen a Forma-1-re mindig is igaz volt, hogy az adott szabályrendszerben a csapatok legtöbbször elkezdték azt másolni, aki előállt a legjobb autóval, vagy a leghatékonyabbnak és leggyorsabbnak bizonyuló koncepcióval.

A Mercedesből is bőven van az AMR23-asban

Persze már csak azért sem illene egy az egyben egy tavalyi Red Bullnak bélyegezni az idei Aston Martint, mert a Mercedes erőforrását, váltóját és hátsó felfüggesztését használja, amire pedig a Bahreinben csak negyedik erőnek számító brackley-i istálló hívta fel a figyelmet (persze eddig is tudtuk).

George Russell, Mercedes, teszt, Bahrein
A Mercedes tanulhat az Aston Martintól Fotó: Jiri Krenek

„Valószínűleg jó alapjuk volt tavaly, és rengeteget javítottak a teljesítményen a tél folyamán. És, ha ez lehetséges, ha valaki meg tudja csinálni, akkor mi is meg tudjuk. Jó példaként szolgálnak arra, hogy mi lehetséges” – nyilatkozta Toto Wolff, aki a szombati időmérő után beismerte, hogy kukázniuk kell a saját koncepciójukat, és be kell látniuk, hogy hiba volt kitartani mellette a tavalyi szezon után.

„Két és fél másodpercet gyorsultak, az autójuk pedig félig olyan, mint a miénk a motor, a váltó és a hátsó felfüggesztés miatt. Mivel sok a párhuzam, el kell ismernünk, hogy kiemelkedő munkát végeztek” – mondta az osztrák üzletember, aki szerint az Aston Martin példája azt is mutatja, hogy aerodinamikai téren vannak gondjaik, mert „ha mechanikai problémáink lennének, az az Aston Martinnál is jelentkezne.”

„Le a kalappal az Aston Martin előtt, elképesztő munkát végeztek. Van dolgunk, mert az autójuk fele olyan, mint a miénk, és a mi szélcsatornánkat használják, úgyhogy van dolgunk” – nyilatkozta már Lewis Hamilton, aki első kézből is megtapasztalhatta az Aston Martin tempóját, hiszen a harmadik hely felé robogó Fernando Alonso a pályán előzte őt meg.

Óriási csatájuk után Hamilton egy öleléssel gratulált Alonsónak Bahreinben (videó)

„Igazán élveztem [a csatát Alonsóval]. Versenyzőként mindig abban reménykedsz, hogy előzni tudsz, de legalább csatáztunk. Ma sokkal élvezetesebb párharcot vívtam. A rajt nagyszerű volt, nyertem néhány helyet, és elkaptam Fernandót a négyes kanyarban. Aztán ott volt a csatánk, és egy ponton a Ferrarihoz is közel voltam, de nem igazán tehettem volna többet ma. Talán beállíthattuk volna másképp az autót, de egyszerűen csak hiányzik a teljesítmény, úgyhogy dolgoznunk kell ezen” – értékelt a hétszeres világbajnok.

Friss