A Formu1a.uno olasz szaklap számolt be róla, hogy azonnali hatállyal távozik a Ferrari Forma-1-es csapatának egy újabb vezető beosztású szakembere. Hogy mindez a gyenge szezonkezdet miatt történt, vagy az évek óta a maranellóiakat erősítő mérnök már egy ideje tervezi a búcsúját, egyelőre nem világos.
Nem úgy kezdte a Ferrari az idei Forma-1-es szezont, ahogyan elképzelte, hiszen a Scuderiának kimondott célja, hogy a tavalyi év kudarcai után az idén már az év végéig harcban legyen a világbajnoki címekért, és lehetőség szerint meg is nyerje azokat. Ezzel szemben a bahreini szezonnyitón a Red Bull közelébe sem tudtak férkőzni, és a versenyen körönként 0,5 – 1 másodperccel voltak lassabbak a bikás csapat autóinál.
Noha Frédéric Vasseur csapatfőnök a jó időmérős tempóba, valamint Charles Leclerc első etapjába (amelyben Vasseur szerint tartani tudta Verstappent, a valóságban azonban körönként átlagosan több mint 6 tizedet kapott tőle) próbál kapaszkodni, és ezekben megtalálni a pozitívumokat, a realitás azonban az, hogy a Ferrari hátránya nőtt az energiaitalos istállóval szemben a tavalyi év vége óta.
Aggasztó jelek a bahreini paddockból: Leclerc-nek kezd elege lenni a Ferrariból?
Bár Vasseur szerint nem az autó koncepciójával van a probléma, hanem a megfelelő beállításokat kell megtalálniuk ahhoz, hogy javítsanak a gumikezelésen, azért az aerodinamikával sincs minden rendben, elég megnézni a tesztelés utolsó napján bevetett, nagyobb leszorítóerős hátsó szárnyat, amelyen rögtön elromlott a DRS, majd amikor a bahreini versenyhétvége pénteki napján ismét feltették az autóra, minden irányban kilengett.
Könnyen lehet, hogy a rossz kezdésnek az egyik következménye az, amiről a Formu1a.uno négy nappal a szezon első versenye után kész tényként számolt be: lemondott a járműkoncepcióért felelős főtervező, David Sanchez.
A spanyol gyökerekkel bíró francia szakember 2005-ben, a Renault-nál kezdett dolgozni a Forma-1-ben, majd 2007-ben átigazolt a McLarenhez. Itt már vezető beosztásban tagja volt annak a csapatnak, amely megalkotta a McLaren MP4-25-ösön az innovatív F-csatornát. Sanchez 2012 októberében csatlakozott a Ferrarihoz, 2016-ban a távozó Dirk de Beer utódjaként a vezető aerodinamikus lett, majd 2019-ben kinevezték a teljes részleg vezetőjévé. Jelenlegi pozícióját 2021-ben foglalta el, amelyben már ő felelt a teljes 2022-es, majd a 2023-as Ferrari tervezéséért is.
Miért távozik?
Az olasz szaklap arról ír, hogy az öt hónappal ezelőtt a Ferrari csapatfőnöki székéből ugyancsak lemondó Mattia Binotto távozását követően – noha Frédéric Vasseur tartózkodott az azonnali átszervezésektől – megindult a mozgás a csapatban, és több, a svájci olaszban megbízó mérnök is elkezdett más munkahely után nézni, miközben a riválisok természetesen igyekeztek kihasználni a helyzetet, és több szakembert is megkörnyékeztek.
A Formu1a.uno azt is tudni véli, hogy Sanchez – akit a bahreini teszten láttak egy igencsak hosszas párbeszédet folytatni a paddockban a szemmel láthatóan elégedetlen Charles Leclerc-rel – korábbi munkaadójához, a McLarenhez fog visszatérni az ilyenkor bevett kényszerszabadság után. A wokingiak számos mérnöküket elveszítették a télen, James Key technikai igazgató pedig a Ferrari egyik kulcsemberével igyekszik újraformálni és megerősíteni a technikai részleget.
Akárhogy is legyen, az, hogy Sanchez a szezon első versenye után lépte meg ezt, mindenképpen arra utal, hogy a döntésnek köze van az idei autó teljesítményéhez, különben miért várta volna meg az új szezon kezdetét a mérnök, és nem távozott hamarabb, hogy minél előbb megkezdhesse a kényszerszünetet.
Az olasz portál megkereste a Ferrarit is, amely nem kommentálta az értesüléseket, de Sanchez távozásáról azóta az Autosport is beszámolt.