back to top
2024. november 23. 06:50

KezdőlapF1Az FIA tett róla, hogy ne ismétlődjön meg Verstappen és Hamilton dzsiddai...

Az FIA tett róla, hogy ne ismétlődjön meg Verstappen és Hamilton dzsiddai ütközése

-

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) változtatott a Szaúd-arábiai Nagydíj utolsó DRS-zónáján, amivel megszüntette annak a lehetőségét, amit a tavalyi verseny Max Verstappen és Charles Leclerc, tavalyelőtt pedig a holland pilóta és Lewis Hamilton között láttunk.

Nem lesz több macska-egér játék a dzsiddai pálya utolsó kanyarja előtt, az FIA ugyanis áthelyezte a célegyenesben található DRS-zóna érzékelési pontját. Eddig a versenyzők az utolsó kanyar előtti érzékelési ponton kellett egy másodpercen belül legyenek az előttük haladóhoz képest ahhoz, hogy a célegyenesben nyithassák az állítható hátsó szárnyat, ezután azonban az utolsó kanyart követően lesz az érzékelési pont.

Mindez azt jelenti, hogy a harmadik Szaúd-arábiai Nagydíjtól már nem láthatunk olyat, mint 2021-ben Lewis Hamilton és Max Verstappen, illetve tavaly Max Verstappen és Charles Leclerc között. Ezekben a csatákban a felek egyaránt arra játszottak, hogy ne ők legyenek előrébb az utolsó kanyar előtt, és megpróbálták korai fékezéssel kijátszani a másikat.

Verstappen és Hamilton 2021-es ütközése:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Leclerc és Verstappen tavalyi párharca IDE KATTINTVA nézhető vissza

Hamilton és Verstappen esetében ez végül oda vezetett, hogy a hétszeres világbajnok hátulról belerohant a Red Bullba, amiért a holland versenyzőt megbüntették, mondván, féktesztelte a Mercedest.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke már a tavalyi verseny után javasolta, hogy helyezzék át az érzékelési pontot, amely az idei évre meg is történt. Az új érzékelési pont 170 méterrel az utolsó kanyar után található, az egyenes elején.

Nem ez az egyetlen változtatás egyébként a dzsiddai pályán: a 14-es és 20-as kanyarban hátrébb vitték a belső falat, hogy a pálya leggyorsabb kanyarjai közé tartozó fordulók beláthatóbbak legyenek, és egy lassan haladó autót vagy balesetet könnyebb legyen észrevennie az érkezőknek.

Emellett egy extra kerékvetőt helyeztek el az ultragyors 22-es és 23-as kanyarból álló bal-jobb sikánban, amitől azt várják, hogy 50 km/h-val csökken az autók tempója.

Friss