2024. április 20. 06:18

KezdőlapF1Kőkeményen beleszállt saját embereibe a Red Bull testvércsapatának főnöke

Kőkeményen beleszállt saját embereibe a Red Bull testvércsapatának főnöke

-

Többé nem bízik saját mérnökeiben Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke.

Azok után, hogy az Alpha Tauri 2020-ban és 2021-ben is a középmezőny elejéhez tartozott, 2022-re jókora visszaesés következett, és az istálló csak a kilencedik helyen zárt a konstruktőri pontversenyben. Emiatt a Red Bull új vezetőségében az is felmerült, hogy eladná az istállót, de legalábbis Angliába költöztetné, így próbálva meg lefaragni a költségeken. Előbbi forgatókönyvet végül cáfolták, de azt Helmut Marko, a bikások tanácsadója is elismeri, hogy az Alpha Tauritól jobb eredmények kellenek.

Egyelőre azonban ez az év is igen nehéznek ígérkezik, a Red Bull testvércsapata ugyanis jelenleg a mezőny hátsó felében kullog, és Bahreinben csak a kilencedik volt az erősorrendben a tíz csapat közül, de Lando Norris műszaki gondjai és Nico Hülkenberg sérült első szárnya nélkül alighanem az utolsó helyen zárta volna a szezonnyitót.

Kiderült, eladja-e a Red Bull a kisebbik F1-es csapatát

Ez alapján nem csoda, hogy Franz Tost, az istálló csapatfőnöke nem elégedett, azonban a Szaúd-arábiai Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján még tőle is szokatlan nyilatkozatot hallhattunk, hiszen kerek-perec kijelentette, hogy többé nem bízik a saját mérnökeiben.

„Sajnos jelenleg ennek az autó teljesítményszintje az oka, mert sokkal jobb autóra számítottunk – felelte Tost arra a kérdésre, hogy miért nem szereztek pontot az első versenyen. – Küszködtünk Bahreinben, ahhoz képest itt kicsit másnak néz ki a helyzet. Remélem, hogy legalább az egyik autóval bejutunk a Q3-ba, de sok mindent kell tennünk azért, hogy gyorsabb legyen az autó, különösen aerodinamikai részről. Különböző programok futnak, és a mérnökök azt mondják nekem, hogy jó előrelépést teszünk, de többé nem bízom bennük. Csak a köridők javulását akarom látni, mert ez az egyetlen dolog, ami számít.”

Kemény szavak az 57 éves csapatfőnöktől, aki azt is elmondta, hogy az autó egyszerűen túl kevés leszorítóerőt állít elő, emiatt instabil a féktávokon, túlhevíti a hátsó gumikat, lesodródik a kanyarcsúcspontokról, és rossz a kigyorsítása. Ezen a helyzeten némileg javíthat a dzsiddai pálya Bahreinitől teljesen eltérő karaktere, de azért csodákra nem kell készülni.

Cunoda Juki, Alpha Tauri, Bahreini Nagydíj
Tost kijelentette, hogy az eddigi tapasztalatok alapján a mérnököknek meg kell találniuk a helyes irányt  Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool

Ami pedig a bizalomvesztést illeti, a csapat szakemberei aligha veszik jó néven, hogy főnökük nyilvánosan kritizálja őket, de Tostot ez egyáltalán nem érdekli. „A tél folyamán azt mondták, hogy az autó fantasztikus, nagy előrelépést tettünk, aztán elmentünk Bahreinbe, és sehol sem voltunk. Mit kellene erre mondanom?” – tette fel a kérdést.

Később felvetették neki, hogy kissé szigorú az emberivel, mire nevetett egyet, és azt mondta: „Nem érdekel, én csak gyors autót akarok látni. Hogy kemény vagyok-e vagy sem, az nem érdekel.”


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss