Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem fogja zavartatni magát, ha a W14-es az idei szezon során egyre jobban hasonlítani kezd majd a Red Bullra.
Miután a Bahreini Nagydíjat követően válságértekezletet tartott a brackley-i gyárában, a Mercedes kijelölte azt az irányt, amit a továbbiakban követni fog az idei autója fejlesztésével. Az eddigi koncepciót bevallottan hibásnak tituláló csapat lehetőségei természetesen korlátozottak, hiszen alapjaiban véve nem tudnak új autót építeni szezon közben a költségplafon korlátozásai miatt, de Toto Wolff Dzsiddában már arról számolt be, hogy a szemléletváltásnak máris komoly eredményei vannak.
Hamilton lenne az új Newey? – ránézésre megmondta, hogy nem lesz jó az idei Mercedes
„Nagy lépéseket tettünk a relatív teljesítményben már ahhoz képest is, ahol most állunk. Az elért növekedések a kutatás-fejlesztésben és az aerodinamikában sokkal nagyobbak, mint amit hosszú ideje tapasztaltunk. Felszabadítottunk némi potenciált pusztán azzal, hogy más szögből nézzük a dolgokat. Más a perspektívánk a bahreini teszten és versenyen tanultak miatt. Nem volt visszalépés [a szemléletváltás miatt], épp ellenkezőleg, rögtön kettőt léptünk előre.”
A csapatfőnök elárulta, hogy a változás leginkább a beállításokat érinti, és azt, hogy az autót mennyire engedik közel a talajhoz.
„A legnagyobb változtatás, amit végrehajtottunk, hogy megnéztük, az autó beállítását a lehető legjobb tartományban akarjuk-e tudni. Tavaly túlságosan alacsonyra engedtük, az idén pedig túl magasan vagyunk. Úgy hisszük, már tudjuk, mit kell tennünk. Másfelől nyilván ezt követi minden más a padlólemez és a karosszéria tekintetében. Nem akarok bolondnak tűnni a túlzott optimizmusommal, de legalább látunk könnyen elérhető előnyöket, ami biztató.”
Az osztrák üzletember elismerte, hogy az új szemlélet természetesen a fejlesztésekben is megmutatkozik majd, és idővel nagyon máshogy fog kinézni a W14-es. „A látható aerodinamikai felületekről van szó a belépőéltől a diffúzorig és a beam wingig. Hatalmas változások lesznek a padlólemezen és sok más szükséges dolgot is változtatunk a hatékonyság növelésének érdekében. Szó szerint a feje tetejére állítjuk az autót, amiben rengeteg előnyt látunk.”
Ez vélhetően azt is jelenti, hogy a Mercedes szakít az egyedül általa használt, minimális méretű oldalszekrényeket tartalmazó koncepcióval, és elindul a Red Bull által követett irányba, ahogyan azt tette az Aston Martin és több másik csapat. Wolffnak pedig nem lesz baja azzal, ha az autó elkezd hasonlítani a bikások versenygépére.
„Nincsen kőbe vésve, hogy hogyan kell kinéznie az autónak, egyszerűen a lehető leggyorsabb autó kell legyen. Ha az úgy néz ki, mint a Red Bull… nem érdekel. Csak gyorsnak kell lennie. Nem fogok szégyenkezni, ha gyors lesz” – jelentette ki.
A csapatfőnök egyúttal arról is beszélt, hogy attól szemernyit sem változott a véleménye azzal kapcsolatban, hogy nem jó az eddig követett irány, hogy Szaúd-Arábiában jobban teljesítenek, mert a Red Bull továbbra is nagyon messze van tőlük.