2024. május 03. 06:58

KezdőlapF1Hamilton vagy Russell nem mond igazat arról, hogy a hétszeres világbajnok figyelmeztette...

Hamilton vagy Russell nem mond igazat arról, hogy a hétszeres világbajnok figyelmeztette a Mercedest?

-

George Russell direkt vagy szándékosan, de megcáfolta Lewis Hamilton azon kijelentését, hogy a hétszeres világbajnok ellenezte a Mercedes által az idei autóval kapcsolatban követett irányt.

Lewis Hamilton a szezonnyitó Bahreini Nagydíj után nagy port kavart azon kijelentésével, hogy ő előre szólt a Mercedesnek azzal kapcsolatban, hogy nem szabad kitartania a tavalyi autókoncepció mellett. A hétszeres világbajnok a Szaúd-arábiai Nagydíjon aztán elismerte, hogy nem volt szerencsés a szóhasználata, de kitartott amellett, hogy most neki volt igaza.

„Én olyan ember vagyok, aki szereti, ha mindig igaza van, de nincs mindig igazam. Ebben az esetben viszont igazam volt. Úgy voltam vele, hogy »én megmondtam.« Ez a csapat együttműködése, végső soron pedig én a versenyző vagyok és nem a tervező. Én vagyok a szelep az autó teljesítményéhez, úgyhogy folyamatosan dolgozunk azon, hogy megbízzunk egymásban azzal kapcsolatban, hogy mit próbálunk visszaadni” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

Hamilton lenne az új Newey? – ránézésre megmondta, hogy nem lesz jó az idei Mercedes

„Hallgatnak rám, elég megnézni a sikereinket. Úgyhogy hallgatunk egymásra. Volt, hogy nem értettünk egyet, de ez elkerülhetetlen a kapcsolatokban. Ami fontos, hogy beismerjük, »rendben, nem volt igazam«, vagy »neked nem volt igazad«, vagy bármi ilyesmi, és csak csapatként összeálljunk és azzal foglalkozzunk, hogy miként hozhatjuk helyre, mit fogunk tenni, mennyi energiát teszünk bele?”

George Russell viszont kicsit más világításba helyezte a történetet, ő ugyanis Szaúd-Arábiában azt állította, mindkét versenyző egyetértett a csapattal azzal kapcsolatban, hogy a 2023-as autóval is a tavalyi koncepciót követik és igyekeznek azt jobbá tenni.

„Lewis és én is tisztában voltunk a koncepcióval, és úgy gondoltuk, hogy ez a helyes irány. De mi, csapatként egyértelműen elsiklottunk valami fölött, ami a télen történt, és most keményen dolgozunk, hogy kijavítsuk ezt” – idézi a Crash.net a 25 esztendős versenyzőt.

A Mercedes végül úgy döntött, hogy már irányba indulnak el. „A lefolytatott párbeszédek során sok ember elfogadta, hogy nem ezek voltak a helyes döntések. De senki nem mutogat ujjal, vagy hibáztat bárkit azért, hogy a lehető legjobb szándékkal és a rendelkezésünkre álló információ birtokában hozott döntéseket. Amikor az autó koncepciójával vagy azzal kapcsolatos döntések születnek, hogy merre tartson egy 2000 emberből álló csapat, azt soha nem egy ember irányítja” – magyarázta Russell.

Hamilton a stratégiát és a beállításokat okolta, majd óriási túlzásba esett

„Van nagyjából hat vezető technikai szakember, akik együtt dolgoznak mindenkivel, aki alájuk tartozik. A versenyzőktől érkező tudást és a szimulátorban elvégzett munkát továbbítják, és ezek az irányok mindenki által elfogadásra kerülnek  – ecsetelte, majd rávilágított arra, hogy korábban miért vélték úgy, hogy jó irányba mennek. – Eléggé biztosak vagyunk benne, hogy milyen irányba kell mennünk, de soha nincs 100%-os bizonyosság, mert ha őszinte akarok lenni, a tavalyi Brazil Nagydíj után azt mondtam volna, hogy 100%-ig biztos vagyok benne, hogy az a helyes út, amin akkor haladtunk, és a fejlődésünket látva valószínűleg az ebben a teremben ülők közül mindenki el is hitte volna ezt.”

„Valami megváltozott a tél folyamán. Az FIA változtatott a padlólemezre vonatkozó szabályokon, mi pedig valószínűleg nem alkalmazkodtunk úgy, mint a többiek, átsiklottunk efölött, és most nem ott tartunk, ahol akarunk. Tudjuk, hogy a koncepció megváltoztatása kockázatokat rejt magában, de mindannyian úgy érezzük, hogy elegendő tudásunk és információnk van ahhoz, hogy azt mondjuk, »nem a jó úton járunk«. A tél során kitűzött célok nem a megfelelő célok voltak, és a lehető leghamarabb változtatnunk kell. Ezeket a döntéseket már meghoztuk, és már el is kezdtünk ebbe az irányba fejleszteni.”

Hogy ez az irány végül milyen változtatásokat eredményez, azt még nem tudni, de valószínűleg a Mercedes bizonyos mértékig a Red Bull és azóta több másik csapat által is követett koncepció felé húz majd. Hamilton szerint azonban hiba lenne azt gondolni, hogy csupán le kell másolniuk az RB19-est.

A Mercedes elindult a „red bullosodás” útján, de Wolff nem szégyenkezik emiatt

„Rövid távon meglátjuk, hogy végrehajtunk-e egy rakás drasztikus változtatást, vagy nem. Úgy értem, lesznek drasztikus változtatások, de az emberek folyton arról beszélnek, hogy új oldalszekrények kerülnek az autóra, de ez nem ilyen egyszerű. Ha olyan oldalszekrényünk lesz, mint a Red Bullnak, az semmin sem fog változtatni, szó szerint semmin, talán még lassabbak is leszünk tőle.”

„Ez inkább az aerodinamikai karakterisztikáról szól, arról, hogy az autót miként egyensúlyozzuk ki a kanyarokban. Nagyon sok összetevős ez, amiről az emberek természetesen nem tudnak, mert nem aerodinamikai szakemberek, és nem látni ezt. De sokkal többről szól ez.”

Az ugyanakkor nagyon valószínű és Toto Wolff csapatfőnök is utalt erre, hogy bármit is tesznek, az idén már nem fogják tudni utolérni a Red Bullt.

Friss