2024. április 20. 04:32

KezdőlapF1Russell ismét megcáfolta Hamiltont, aki elárulta, "rossz helyen" ül a Mercedesben

Russell ismét megcáfolta Hamiltont, aki elárulta, „rossz helyen” ül a Mercedesben

-

George Russell úgy véli, hiába sugalltak mást Lewis Hamilton szavai a Szaúd-arábiai Nagydíj után, nem a szerencsének köszönhetően került olyan helyzetbe, hogy legyőzhesse a csapattársát. A hétszeres világbajnok eközben elárulta, hogy mi zavarja nagyon az idei Mercedesben.

„Szerintem, ha George [Russell] beállítását használtam volna, jobb helyzetben lettem volna. Ez 50/50 volt, én választottam az egyik utat, ő a másikat. Amerre ő ment, az a leggyakrabban a rossz irány, de most valamiért működött” – nyilatkozta Lewis Hamilton a Szaúd-arábiai Nagydíjat követően magyarázatul arra, hogy miért volt lassabb a csapattársánál.

A hétszeres világbajnok szavai alapján azt hihettük, hogy a Mercedes nem tudta eldönteni, hogy melyik a jó beállítási irány, ezért megosztotta a két utat a versenyzői között, Hamilton pedig balszerencsés módon egyszerűen rajtavesztett azon, hogy a jobbnak vélt irány lett a rosszabb.

Hamilton a stratégiát és a beállításokat okolta, majd óriási túlzásba esett

Russell az Ausztrál Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján azonban cáfolta ezt, és elmondta, a versenyzőkön múlt, hogy milyen beállításokat választanak az időmérő előtt, azaz egyszerűen jobb irányba indult el, mint amerre Hamilton.

„Úgy vélem, ebben egyáltalán nincs szerepe a szerencsének, helyette a hétvégére való felkészüléshez van köze. Tudtam, hogy a csapattal elvégzett munka és változtatások alapján ez lesz a helyes irány, és úgy véltem, ez jobb lesz, mint az a beállítás, amit Lewis választott. Szerintem mindenkinek mások a preferenciái. Én elégedett voltam az általam választott iránnyal és a mérnökökkel elvégzett munkámmal” – nyilatkozta a Mercedes fiatalabbik britje, aki nem most először mond ellent rutinosabb honfitársának.

„Úgy érzem, a szaúd-arábiai volt az egyik legerősebb hétvégém, mióta a Mercedesnél vagyok. Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy az időmérő edzéstől kezdve alakultak a dolgok, a futam nagyon erős volt, és a negyedik hely volt az abszolút maximum, amit elérhettünk. A Ferrarik valószínűleg egy kicsit gyorsabbak voltak nálunk, és ott volt Stroll műszaki hibája is, de ő közvetlenül mögöttünk volt, szóval a negyedik hely jó eredmény.”

Russell egy ideig még dobogósnak is mondhatta magát a harmadik helyen leintett Fernando Alonso büntetése miatt, de aztán az Aston Martin óvott, a spanyol pedig visszakapta a harmadik helyet. Russell Ausztráliában elárulta, egyenesen a kétszeres világbajnoktól tudta meg, hogy az Aston óvása sikerrel járt.

George Russell, Ausztrál Nagydíj, Mercedes
Fotó: Jiri Krenek

„Valójában Fernando volt az első ember, aki közölte vele, hogy elveszítettem a harmadik helyet, mert összefutottam vele a reptéren. Bizonyára belsős információkkal rendelkezett. Nyilvánvalóan ez volt a helyes döntés, csak kicsit sajnálatos, hogy mekkora zűrzavar volt körülötte. Én és a csapat sem érezte úgy, hogy megérdemeljük a harmadik helyet, de természetesen jó érzés, amikor mégis megkapod. Aztán amikor elveszik tőled, az kicsit buta dolog.”

Hamiltonnak az üléspozíció sem jön be

A hétszeres világbajnok egyelőre egyértelműen nem találja a közös hangot a Mercedes idei autójával, és ezt nem is titkolja, hiszen Dzsiddában közölte: nem sikerül eggyé válnia a W14-essel. Ám miközben a konstrukciónak is megvannak a maga hiányosságai, amelyek miatt a csapat nemrég úgy döntött, hogy más utat választ, és más koncepció mentén fejleszti tovább az idei versenygépet, Hamilton sem tudott kellőképpen alkalmazkodni a helyzethez.

Hogy ez mennyire így van, azt a 38 esztendős pilóta melbourne-i szavai mutatják, Hamilton ugyanis elárulta, hogy zavarja, amiért túlságosan elöl ül az autóban.

Ezt úgy kell érteni, hogy a szabályok adta kereteken belül a Mercedes versenyzőinek üléspozíciója helyezkedik el a legközelebb az első tengelyhez, ami az istálló által a 2022-es szezon előtt tudatosan választott megoldás, mert úgy vélték, ez kell ahhoz, hogy kihozzák a legtöbbet az egyedi koncepciójukból.

Lewis Hamilton, Mercedes, Carlos Sainz, Ferrari, Szaúd-arábiai Nagydíj
Hamiltonnak nem tetszik, hogy ennyire elöl kell ülnie az autóban  Fotó: Mark Sutton / LAT Images / Pirelli

Mivel emellett az idei évre is kitartottak, a W14-es üléspozíciója szintén elöl van, ami a jelek szerint zavarja Hamiltont abban, hogy a lehető legjobban ráérezzen a kocsi viselkedésére.

„Közelebb ülünk az első kerekekhez, mint bármelyik másik pilóta, a cockpitünk túl közel van az autó elejéhez. Amikor vezetsz, úgy érzed, mintha az első kerekeken ülnél, ami az egyik legrosszabb érzés egy autó vezetése közben. Ha otthon vezetnéd az autódat, és a kerekeket közvetlenül a lábad alá tennék, nem örülnél, amikor bemész a körforgalomba.”

„Ez igazán megváltoztatja az autó viselkedését és azt, ahogy érzékeled a mozgását, aminek következtében nehezebb megjósolni [hogy mit fog csinálni] ahhoz képest, amikor hátrébb ülünk, közelebb az autó közepéhez. Ez olyasmi, amivel igazán küszködtem.”

Hamilton elmondta, hogy lényegében elfogadta, hogy ez kell ahhoz, hogy a lehető leggyorsabbá tegyék az autót, ám most kifejtette, hogy ha előre tudta volna, hogy ez ennyire zavarni fogja, nem ment volna bele.

„Igen, hallgattam a csapatra, mert azt mondták, ebbe az irányba kell mennünk. De ha tudtam volna, hogy ilyen érzés lesz vezetni, ez nem történt volna meg. A jövőre nézve 100%, hogy ennek meg kell változnia.”

Lewis Hamilton, Mercedes, Szaúd-arábiai Nagydíj
Fotó: LAT Images

Hamilton úgy érzi, hogy a Mercedes W14-es aerodinamikai karakterisztikája túlságosan elölre összpontosul, ezért nem elég stabil a kocsi hátulja a kanyarbejáratokon, hogy aztán hátrafelé elmozdulva kontrollált módon lehessen általa rotálni az autót a kanyarban. Ehelyett elmondása szerint a W14-es „orra bukik”, nagyon érzékeny a bekormányzáskor, a hátulja pedig nem tapad eléggé ahhoz, hogy megfelelően kezelhető legyen.

„Összességében továbbra is nagyon erős az első tengely és nem olyan jó a hátsó, mint reméltük. Ha megnézik a Red Bullokat, a helyeket, ahol hamarabb a gázra tudnak lépni és a sebességet, amelyet át tudnak vinni a kanyarokon, az azért van, mert sokkal erősebb az autójuk hátulja.”

Hogy mikorra érhet el jelentős előrelépést a Mercedes, azt talán ők sem tudják, de Hamilton továbbra is bízik a csapatában.

„Nagyszerű emberek dolgoznak igazán keményen nálunk a gyárban, és próbálják megoldani a problémáinkat. Ez nem egy verseny alatt fog megtörténni, hanem beletelik néhányba, de remélhetőleg a lehető leghamarabb odaérünk. Ezen a hétvégén én csak némi esőben reménykedem, mert az egy kicsit izgalmasabbá tehetné számunkra a dolgokat. Remélem, hogy a lemaradásunk nem lesz egy másodperc, és jó beállításokat találunk” – tekintett előre a szezon harmadik versenyhétvégéjére.


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss