Max Verstappen zárta az élen Lewis Hamilton és Sergio Pérez előtt az Ausztrál Nagydíj első szabadedzését. A holland pilótának azonban több szempontból sem volt sima gyakorlása, ahogyan Lewis Hamiltonnak sem, ám a leglátványosabb rontás nem az ő nevükhöz fűződik. A tréninget egy furcsa, egyben veszélyes okból is meg kellett szakítani.
Magyar idő szerint hajnalban rendezték az Ausztrál Nagydíj első szabadedzését. Max Verstappen óriási előnnyel, 1:18.790 másodperccel végzett az élen, 433 ezreddel megelőzve az elején küszködő, de a végén feljavuló Lewis Hamiltont, és további 7 századdal a legjobbját közepeseken autózó Sergio Pérezt. Mögöttük Fernando Alonso, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lando Norris, Pierre Gasly, George Russell és Lance Stroll lett az első tíz sorrendje.
Max Verstappen runs off at the exit of Turn 4 👀
It's been a challenging opening practice session across the grid! 😲#AusGP #F1 pic.twitter.com/o0iOHU0UoU
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023
A címvédő számára ennek ellenére sem volt sima a tréning, hiszen az 1-es kanyar csúcspontjáról rendszeresen lecsúszott, a 2-esben túlkormányzottá vált a kocsija. A gyakorlás vége felé ráadásul meg is pördült, miután a 4-es kanyar kijáratánál túlságosan ráment a rázókövekre. Ha pedig ez nem lenne elég, még meg is büntették: a holland pilótát 700 euró befizetésére kötelezték, miután átlépte a bokszutcai sebességhatárt.
A big moment for Lewis Hamilton in FP1 😳
Albert Park is proving to be a tricky circuit to come to grips with! #AusGP #F1 pic.twitter.com/qdoRMq3QOZ
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023
Hamiltonnak volt egy dermesztő pillanata, amikor a nagyon gyors 9-10-es kanyarkombinációban kis híján elvesztette az autót, és korrigálnia kellett. Sainznak az első két kanyarral gyűlt meg a baja egyszer, amikor lement a pályáról. A leglátványosabb hibát azonban nem ők, hanem Cunoda Juki produkálta, akinek az autója valamelyest el is emelkedett a kavicságytól, miután megpördült. A sok hibát vélhetően az erős széllökések okozták, amelyek főleg az időmérős szimulációt befolyásolták erősen.
Despite a huge spin and being sent backwards into the gravel, Tsunoda was lucky to get away with this one! 😳#AusGP #F1 pic.twitter.com/M2ZcaDS42o
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023
Nem sokkal féltáv után egy szokatlan hiba miatt kellett megszakítani a körözést, ugyanis nem működött a GPS. Ez azért volt veszélyes, mert a mérnökök nem tudták közölni a lassan autózó pilótákkal, hogy egy sokkal gyorsabb ellenfelük közeledik, de szerencsére nem lett belőle komolyabb baj. Az edzés aztán 9 perc múlva folytatódott egészen addig, amíg nem sokkal a vége előtt Logan Sargeant meg nem állt technikai hiba miatt, ezt követően már nem is mentek vissza a pályára a versenyzők.
🚩 RED FLAG 🚩
Logan Sargeant loses power and parks his car
The session will not be resumed #AusGP #F1 pic.twitter.com/Ap0CdsVsf2
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023
Ami a technikai újításokat illeti, a Red Bull új első szárnyat tesztelt, amelyen a felső két terelőlap kialakítása módosult, de elképzelhető, hogy ezt csak a későbbi futamokon vetik be. A Ferrari pedig kifejezetten sokat foglalkozott a kemény, azaz a C2-es abroncsokkal, amelyekkel korábban sokat szenvedtek.
Az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésének eredménye
🏁 FP1 CLASSIFICATION 🏁
Max Verstappen finishes on top in an action-packed FP1 in Melbourne! 🍿🤯#AusGP #F1 pic.twitter.com/VTahnRhkUL
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023