back to top
2024. november 22. 11:45

KezdőlapF1Az Ausztrál Nagydíjon felcsillant a remény, hogy lehet még szoros az idei...

Az Ausztrál Nagydíjon felcsillant a remény, hogy lehet még szoros az idei F1-es szezon?

-

Max Verstappen a verseny végi piros zászlós fázis nélkül „mindössze” nagyjából 10 másodperccel nyert volna Lewis Hamilton előtt. De vajon tudott volna ennél többel?

A Bahreini és a Szaúd-arábiai Nagydíj után gyakorlatilag mindenki elkönyvelte, hogy az idei szezont a Red Bull gyakorlatilag már most megnyerte, és csupán annyi a kérdés, hogy Sergio Pérez mennyire tudja megnehezíteni Max Verstappen dolgát az egyéni pontversenyben. Ausztráliában azonban mérséklődött a bikások fölénye, hiszen Lewis Hamilton tíz másodpercen belül követte Max Verstappent, amikor Kevin Magnussen balesete miatt beküldték a biztonsági autót.

Miután a legjobb nem red bullos Fernando Alonso Bahreinben 38, Szaúd-Arábiában pedig 20 másodpercet kapott a győztes Verstappentől, illetve Péreztől, ez akár pozitív jel is lehetne a jövőre nézve, a melbourne-i futam forgatókönyve viszont nem mutatta meg a Red Bull valós erejét.

Max Verstappen, Red Bull Racing, Ausztrál Nagydíj
Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

Ennek fő oka, hogy Sergio Pérez időmérős hibája miatt miután megelőzte és faképnél hagyta Lewis Hamiltont, Verstappen egyedüli Red Bullként autózott az élen, és csupán akkora előnyt kellett kiépítenie, hogy biztonságban tudja magát egy esetleges Safety Car-fázis esetén. Ezzel szemben Bahreinben Pérez miatt nem lazíthatott, Dzsiddában pedig Pérez volt az, aki sokáig nem vehetett vissza az őt üldöző holland miatt. Nem véletlenül sikerült az előző versenyen 18 kör alatt 19 másodpercet vernie a harmadik helyen autózó Alonsóra.

Persze miközben az RB19-es fölénye pályától függően is ingadozhat, az ausztráliai időmérő edzés azt mutatta, hogy a Red Bull nagyjából ugyanannyival van a riválisok előtt, mint eddig, hiszen Verstappen 236 ezredmásodperccel szerezte meg a pole-t Russell előtt, míg Szaúd-Arábiában Pérez előnye 0,155 másodperc, Bahreinben pedig Verstappen fórja 0,292 másodperc volt Leclerc-rel szemben.

Mivel az energiaitalos csapat bevallottan a versenytempót helyezi előtérbe, eddig mindhárom futamon nőtt a különbség a riválisokhoz képest az időmérőt követően. Ennek tudatában Verstappen még azt a luxust is megengedhette magának, hogy ne harcoljon a két Mercedes ellen, és inkább az autójára vigyázva végignézze, ahogy az első rajtnál Russell és Hamilton is megelőzi őt.

Max Verstappen, Red Bull Racing, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Egyetlen szektor alatt leszakította magáról Hamiltont Fotó: Robert Cianflone/Getty Images/Red Bull Content Pool

Ezután tapadt a W14-esekre, és miután Russell rajtavesztett az első piros zászlón, már csak Hamiltont kellett levadásznia, amit a második szektor végén levő DRS-zónában játszi könnyedséggel meg is tett. És ezután jött az a harmad kör, amely igazán megmutatta, hogy mire lett volna képes Verstappen, ha valaki komoly próbatétel elé állítja.

A holland ugyanis egyetlen szektor alatt 1,9 másodpercet adott Hamiltonnak, hogy a hétszeres világbajnok véletlenül se tudjon visszatámadni, és 1:21.994-es körével 1,5 másodperccel ment jobbat, mint előzőleg (1:23.460), hogy aztán a következő körben ismét visszaálljon gumikímélő módba, és már „csak” 1:23.286-ot autózzon.

Friss