2024. április 26. 17:37

KezdőlapF1Nehezebb a dolga, de az Audi már így is szakembereket csábít el...

Nehezebb a dolga, de az Audi már így is szakembereket csábít el a leendő F1-es riválisaitól

-

Gőzerővel zajlik az Audi Forma-1-es projektjének felállítása, amelyben része az agresszív toborzás is. Az F1-be 2026-ban érkező gyártó nehezebb helyzetben van, mint sok csapat, de ezt az előnyére is fordíthatja.

Noha csak 2026-ban száll be a Forma-1-be a Sauber-istálló többségi tulajdonrészének megszerzésével, az Audi már most gőzerővel készül a Neuburgban található központjában. Ennek a készülésnek pedig az egyik legfontosabb eleme az F1-es projekten dolgozó csapat felállítása, amelyhez a német gyártó agresszív toborzást folytat.

Mivel azon három csapat egyik lesznek (az Alpha Tauri és a Ferrari a másik), amelynek nem a Forma-1 angliai Szilícium-völgyében van a központja, ez nem könnyű feladat, mert bár rengeteg szakemberük van, így is kellenek olyanok, akik más istállóktól érkeznek. Adam Baker, az Audi Formula Racing GmbH vezérigazgatója ugyanakkor nem aggódik azon, hogy miként fognak munkaerőt csábítani a Németország délkeleti részén fekvő Neuburgba.

Vettel a Red Bull helyett az Audival is visszatérhet az F1-be, és akár Binottóval is újra összeállhat

„Ami a toborzást illeti, amit fel kell ismernünk az Audi Sport neuburgi F1-es projektje kapcsán, hogy ez egy fontos átváltozás – idézi a PlanetF1 Bakert. – Ez azt jelenti, hogy profitáltunk nagyjából 200, magasan képzett szakember Forma-1-es projektre állításából az Audi Sporton belül, ami nyilvánvalóan hatalmas lökést jelent a felfutási szakaszban. A régióban hozzáférésünk van szó szerint több ezer technikai szakértőhöz, akik az autóiparban dolgoznak az Audinak vagy a beszállítóknak.”

„De hogy biztosítsuk a 2026-os versenyképességünket, a lehető legjobban fel akarjuk gyorsítani a tanulási folyamatot, ennek a stratégiának a része pedig egy agresszív toborzási program. Eddig nagyjából 50 technikai szakértővel kötöttünk szerződést, hogy csatlakozzanak hozzánk, beleértve némely versenytársunktól érkező szakembereket.”

„A toborzás mindig kihívást jelent, ennek a kihívásnak pedig nyilván az is a része, hogy az érkezőknek adott esetben meg kell fontolnia, hogy a családjukkal együtt elköltöznek egy másik országba. Ugyanakkor ezt hátrányként is fel lehet fogni [az Angliában székelő csapatok szempontjából], mert amennyiben a munkaerő költözés nélkül válthat munkáltatót, a távozás valószínűsége is nagyobb.”

Audi, Belga Nagydíj, Markus Duesmann, Oliver Hoffmann
Fotó: Audi Sport

Ezt a jelenlegi csapatok rendre a saját bőrükön tapasztalják, és olykor igencsak érzékenyen érintheti őket, elég csak a Red Bull korábbi aerodinamikai főnökének, a most már az Aston Martin technikai igazgatójaként tevékenykedő Dan Fallows-nak az átigazolására gondolni, de említhetnénk akár a bikásokhoz csatlakozó Mercedes-szakembereket is.

Ők azonban csak a jéghegy csúcsát jelentik, miközben a kevésbé ismert mérnökök és egyéb alkalmazottak esetében is folyamatos a fluktuáció. Az Audinál viszont ez minden bizonnyal kisebb lesz, azaz, ha sikerül egy ütőképes technikai gárdát összerakni, az évekre biztosíthatja a hatékony és eredményes működést.

A pilótákról még nincs hír

A szakembereknél az átlagnézőt vélhetően jobban érdekelheti, hogy kik lehetnek az Audi első gyári pilótái az F1-ben. Miközben természetesen jól jönne egy német versenyző, Markus Duesmann vezérigazgató leszögezte, hogy nem fognak mindenáron egy németet az autóba ültetni, így a korábbi pletykák ellenére az sem biztos, hogy a jelenleg legmagasabban jegyzett német pilóta, az idei szezont a Mercedes tartalékjaként eltöltő Mick Schumacher az Audinál köthet ki.

„Nincsenek konkrét tárgyalások Mick Schumacherrel az elköteleződést illetően. Természetesen a német pilóták pont annyira érdekelnek minket, mint a testvérvállalatunk vezetését, de ez nem követelmény a számunkra” – mondta a vezérigazgató korábban a Der Spiegelnek.

Schumacher magabiztos: már jelezték neki, hogy van esély az F1-es visszatérésre

Duesmann ezen kívül figyelmeztette a riválisokat, hogy ne várjanak mást az Auditól, mint azt, hogy a győzelemre tör.

„Nem szeszélyből megyünk a Forma-1-be, hanem meg akarjuk mutatni, hogy mire vagyunk képesek. Az összes bajnokságban, amelyben eddig részt vettünk, minden lehetséges dolgot megtettünk a győzelem érdekében, és eddig mindenhol sikerrel jártunk. Az olimpiai eszme, amely szerint a részvétel a fontos, nem elég nekünk” – szögezte le.

Friss