Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke felidézte, mit tanácsolt a fiatal Max Verstappennek, amikor a holland pilóta az ő istállójával is egyeztetett.
Az utóbbi években többször is felmerült, hogy idővel Max Verstappen lehet Lewis Hamilton utódja a Mercedesnél, de aztán a holland pilóta 2028-ig szóló szerződést írt alá a Red Bull-lal, és nem mellesleg az energiaitalos csapat is átvette az uralmat, így jelen állás szerint semmi nem indokolná a váltást. A 2014 és 2020 közötti években azonban a Mercedes legyőzhetetlennek bizonyult, az első győzelmét már 2016-ban megszerző hollandnak pedig esélye sem volt a világbajnoki címre.
Lévén Jos Verstappen és Toto Wolff jó kapcsolatot ápolt, F1-es bemutatkozása előtt pedig a család a Mercedesszel is egyeztetett egy esetleges szerződésről, nagyon is elképzelhető forgatókönyvnek tűnt, hogy Max Verstappen előbb-utóbb csapatot vált, de a fentebb említett tényezők, illetve a 2021-es szezon során a hírek szerint a Wolff és Verstappenék között megromló viszony gyorsan rövidre zárta ezt a kérdést.
Persze, soha ne mondd, hogy soha, ezért amíg vissza nem vonul, nem lehet kizárni, hogy Verstappen egy napon kiköt a breckley-ieknél. Toto Wolff az olasz Motorsportnak nyilatkozva viszont elárulta, ez akár már évekkel ezelőtt, Verstappen F1-es pályafutásának kezdetét megelőzően megtörténhetett volna. Hiszen a 16 esztendős holland menedzsmentje egyeztetett Niki Laudával arról, hogy védencük csatlakozzon a Mercedeshez, ám Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója olyasmit tudott ajánlani, amit a Mercedes nem.
„Én nem tudtam ülést ajánlani neki a Forma-1-ben. Nekünk ott volt Lewis [Hamilton] és Nico [Rosberg], és mindketten hosszú távú szerződéssel rendelkeztek” – nyilatkozta Wolff, rávilágítva, hogy talán a B-csapat hiánya miatt maradtak le napjaink és az F1 történetének egyik legnagyobb tehetségéről.
„Max egyértelműen izgalmas fiatalember volt, de akkoriban mi a GP2-ben tudtunk neki ülést ajánlani és talán utána egy szerződést. Helmut viszont a Forma-1-ben tudott neki ülést biztosítani, és én is azt tanácsoltam neki, hogy azt az utat válassza. Ez pedig azt jelentette, hogy végignéztük, ahogy lekerül a Mercedes radarjáról” – mondta az osztrák üzletember.
Eljátszva azzal a gondolattal, hogy mi lett volna, ha a Mercedes F1-es üléshez tudja juttatni Verstappent, majd idővel az anyacsapatba lépteti elő, könnyen arra a következtetésre juthatunk, hogy előbb-utóbb összejött volna a Hamilton-Verstappen páros a brackley-ieknél. Lévén Hamilton nem az a fajta versenyző, aki inkább máshová igazolt volna egy ifjú titán érkezése elől (miközben, ha 2021 előtt megtörtént volna Verstappen előléptetése, nem is lett volna okos húzás otthagyni a mezőny legjobb csapatát), a Mercedesnek pedig muszáj lett volna beültetni mellé a hollandot, ha nem akarja elveszíteni őt, szinte biztosan csapattársakká váltak volna. Aztán kérdés, hogy miként tudták volna kezelni a szinte biztosan kialakuló belső feszültségeket.
Persze a Mercedes nem véletlenül nem működtetett és nem működtet a mai napis sem klasszikus B-csapatot.
„Kétségtelenül előny, ha megvan a lehetőséged egy olyan csapat működtetésének, mint az övék, ahol kiértékelheted a pilótákat a pályán. Az ő esetükben nagy előnyt jelentett ez a Hondával is (2018-ban először a Toro Rosso futott a japánok erőforrásaival, mielőtt 2019-től a Red Bull is váltott – a szerk.), de ez rengeteg költséggel jár. Képesnek kell lenned 100 milliót elkölteni egy szezonban, hogy megítélhesd a versenyzőket. És ismétlem, ez a legjobb módja ennek, de egyúttal nagyon drága is” – mondta a Mercedes csapatfőnöke.
És mivel a korábban Toro Rosso, most Alpha Tauri néven futó faenzai gárdából legutóbb a 2016-ban előléptetett Verstappen volt az, aki meg is tudott ragadni az anyacsapatban (Pierre Gasly egy szezont sem húzott le a Red Bullban, Alex Albont pedig másfél idény után küldték el), a Red Bull új tulajdonosai már meg is kérdőjelezték a B-csapat működtetésének létjogosultságát, mondván rengeteg pénzbe kerül, és az utóbbi időszakban még az eredményei sem jók.