39 éve ezen a napon rendezték az 1984-es Francia Nagydíjat, amelyen Nigel Mansell azt követően ért el harmadik helyet, hogy nem sokkal korábban magánéleti veszteség érte. A tragédia kis híján a pályán is megtörtént, és bár a brit pilóta megijedt, szerencsére elkerülték a hét évvel korábbi horror megismétlődését.
Az Azeri és a Miami Nagydíjon egyaránt történt ijesztő incidens a bokszban. A bakui futam végén Esteban Ocon teljesítette kötelező bokszkiállását, amikor az illetékesek már a díjátadó ceremóniára készültek, és le akarták zárni a bejáratot, míg egy héttel később Lando Norris volt rémisztően közel ahhoz, hogy eltaláljon egy embert, de szerencsére egyik esetből sem lett baj.
Korábban azonban még ijesztőbb esetek is előfordultak: 1984. május 20-án, vagyis éppen 39 éve rendezték meg a Francia Nagydíjat Dijonban. A futam többek között arról nevezetes, hogy ez a helyszín ekkor adott otthont utoljára a Forma-1-nek, hiszen a következő idényben már a Paul Ricardra látogatott el a mezőny, hogy aztán pár év múlva Magny-Cours legyen a házigazda. Szerencse, hogy csak erről, illetve magáról az eredményről emlékezetes, ugyanis tragédia is történhetett volna a futamon.
Mansell dobogós lett, miután elkerülte a tragédiát
A futamot az egyébként napra pontosan négy évvel ezelőtt elhunyt Niki Lauda nyerte, megelőzve Patrick Tambayt és Nigel Mansellt. A brit pilóta egyébként is élete egyik legnehezebb versenyét teljesíthette, hiszen édesanyja mindössze három nappal a verseny előtt hunyt el rákban. Az akkoriban a Lotusnál versenyző pilóta azonban könnyedén okozhatott volna maga is tragédiát.
Persze valójában dehogy ő okozta volna, hiszen nem volt elvárható tőle, hogy felkészüljön arra, ami a dombtetőn átérve fogadta. Az aszfaltcsíkon ugyanis egy pályabíró bóklászott, aminek akár borzalmas következményei is lehettek volna. Szerencsére Mansell elkerülte az ütközést, de érthető módon igencsak megijedt. „Mondhatni, nem voltam lenyűgözve – nyilatkozta a leintés után. – Tulajdonképpen halálra rémültem.”
Az eset borzalmas pillanatokat idézhetett fel a mezőny tagjaiban, főleg az idősebbekben. Szinte napra pontosan három évvel korábban történt a belgiumi tragédia, amikor Carlos Reutemann még csütörtökön, míg Siegfried Stohr vasárnap ütött el egy szerelőt, és előbbi bele is halt sérüléseibe. Azonban nem ez az, amire Mansell esete igazán hasonlított.
Halálos gázolás a bokszban, horror a rajt után – az F1 elfeledett fekete hétvégéje
Az 1977-es Dél-afrikai Nagydíjon történt minden idők leghorrorisztikusabb Forma-1-es balesete abban az értelemben, hogy a képernyők előtt ülő nézők mit láttak belőle. Miután Renzo Zorzi autója kigyulladt a célegyenesben, két, a pálya ellentétes oldalán álló pályabíró keresztbe átrohant az olasz versenyző autójához. Egyiküket azonban elütötte a 270 km/h-val száguldó Tom Pryce, és bár akkoriban még messze nem voltak olyan minőségű felvételek, mint manapság, azért így is elég jól lehetett látni, hogy milyen következményei lettek az esetnek. Ráadásul a brit versenyző is életét vesztette, miután eltalálta a fejét a pályabíró által cipelt tűzoltókészülék.