2024. április 26. 12:04

KezdőlapF1Nemcsak a Mercedest, hanem a Ferrarit is elutasította a Red Bull legendája

Nemcsak a Mercedest, hanem a Ferrarit is elutasította a Red Bull legendája

-

A Ferrari évekkel ezelőtt megkereste Adrian Newey-t, hogy igazoljon hozzájuk. Erről Piero Ferrari, a márka kisebbségi tulajdonosa és egyben elnökhelyettese számolt be, és azt is tudni véli, hogy a mérnökzseni miért utasította vissza az ajánlatot.

Adrian Newey három csapat színeiben is felért a csúcsra, ráadásul többször is, hiszen a Williamsszel, a McLarennel, majd a Red Bull-lal is világbajnoki címeket szerzett. A brit szakember csak hazájában dolgozott, hiszen az osztrák illetőségű bikás istálló székhelye is Milton Keynesben, az Egyesült Királyságban található, ám máshonnan is akadt kérője.

Ez pedig nem volt már, mint a Ferrari. Az olasz alakulatot számtalanszor szomorította el Newey aktuális csapata, hiszen a McLarenjei mögött kétszer, míg a Red Bulljai mögött négyszer végzett a bajnokság második helyén a Scuderia valamelyik versenyzője. Bár a pontos időpont nem derült ki, az igen, hogy hosszú évekkel ezelőtt a Ferrari akkori elnökét illetve csapatfőnökét is visszautasította.

„Nemet mondott [Luca di] Montezemolónak és Jean Todtnak – nyilatkozta a Piero Ferrari, az alapító Enzo fia, a Ferrari kisebbségi tulajdonosa és egyben elnökhelyettese az Autosprintnek. – Úgy tűnik, hogy nem akar elköltözni, szeret Angliában élni. Ettől eltekintve, a vitathatatlan képességei mellett nincs egyedül, remek emberek veszik őt körül.”

Óriási dobásra készült a Mercedes, a Red Bull egyik legfontosabb emberét igazolták volna le

Nem a Ferrari az egyetlen istálló, amelyről az elmúlt időszakban kiderült, hogy megkereste Newey-t. Nemrég ugyanis a német sajtó számolt be arról, hogy egy másik élcsapat, a Mercedes is ajánlatot tett neki. Mindez azonban nem a rég-, hanem a közelmúltban történt, ami viszont közös a kettőben, hogy a jelenleg 64 éves szakember erre sem mondott igent.

Newey zsenialitása többek között abban rejlik, hogy több korszakban is képes volt világbajnok autót tervezni. Ez ráadásul már csak a Red Bullnál eltöltött idejéről is elmondható, hiszen azok után, hogy 2010-től 2013-ig zsinórban négy konstruktőri és Sebastian Vettel révén egyéni vb-címet nyertek, Max Verstappen behúzta az előző szabályrendszer utolsó évét, tavaly óta pedig valósággal tarolnak.

„Nagyon jók abban, hogy olyan autókat építenek, amelyek erősek, és minden pályán jól mennek – méltatta a Red Bullt Piero Ferrari. – Nem arról van szó, hogy csak most erősek. Ma hibridmotorokkal nyer a Red Bull, de korábban szívómotorokkal győzött a csapat. Vettel négy világbajnoki címet nyert velük, és ez bizonyára nem a véletlen műve volt.”

Friss