2024. április 20. 09:41

KezdőlapF1A Ferrari jól kezdett, de Sainz autót tört, a Mercedes szenvedett a...

A Ferrari jól kezdett, de Sainz autót tört, a Mercedes szenvedett a monacói nyitányon

-

Az első szabadedzést Carlos Sainz, míg a másodikat Max Verstappen zárta az élen a Monacói Nagydíj pénteki napján, utóbbin a Mercedes különösen nagy hátrányban volt. A kora délutáni gyakorláson Alexander Albon, az azt követő tréningen a spanyol pilóta törte össze csúnyán az autóját.

Miután az imolai hétvége az olaszországi esőzések és az annak következtében kialakult árvíz miatt elmaradt, három hét szünet után, a Monacói Nagydíjjal folytatódik a Forma-1-es világbajnokság. Miután a Forma-1 tavaly szakított a hagyománnyal, az első két szabadedzést nem csütörtökön, hanem a többi hétvégéhez hasonlóan pénteken rendezték meg.

Az első próbálkozások után Charles Leclerc autózta a legjobb időt, mögötte Carlos Sainz és Fernando Alonso volt a sorrend. Max Verstappen szenvedett, és kijelentette, hogy azokkal a beállításokkal előbb vagy utóbb összetöri az autót. A Red Bull ennek megfelelően ki is hívta a holland pilótát, hogy módosítsanak a kocsin.

Az első komolyabb gond Logan Sargeanttel történt, akinek az alagútban kezdett lassulni az autója. Az amerikai versenyző mindenki szerencséjére vissza tudott evickélni a bokszba, így nem került elő a piros zászló. Később úgy vélekedett, hogy a csapat nem tette fel jól az autóra az abroncsokat, és elmélete be is bizonyosodott, aminek következtében a sportfelügyelők vizsgálni kezdték az esetet, de büntetés egyelőre még nem érkezett.

A tréning felénél Lewis Hamilton állt az élen, mögötte Sainz és Lando Norris volt a sorrend. Ezt követően Nico Hülkenberg az alagút után eltalálta a falat, és megpördült. Ezt a bal hátsó kereke bánta, valamint a többiek is, ugyanis megszakították az edzést. Nem sokkal az újraindítás után azonban Alexander Albon hibázott a Saint Devote-ban, és csapta oda az autó bal oldalát. A Williams versenyzője beütötte a térdét, de aztán jelentette, hogy nincs komoly baj. Ezzel véget is ért az első szabadedzés, amelyet Sainz zárt az élen 1:13.372-vel, 338 ezreddel megelőzve Alonsót, és további 325-tel Hamiltont. Mögöttük Pérez, Leclerc, Verstappen, Norris, Esteban Ocon, Lance Stroll és Albon lett az első tíz sorrendje.

Ami a második gyakorlást illeti, mindenki közepeseken kezdett, és egyedül Albon maradt a bokszban, akinek az autóját még szerelni kellett. A legjobban az 1:15.735-öt autózó Hamilton kezdett, aki 224 ezreddel előzte meg Alonsót. Hamarosan aztán Verstappen 1:15.487-tel állt az élre, de az első tréninget csak a tizenötödik helyen záró George Russell nála is gyorsabb volt 5 ezreddel. Sainznak szintén nem volt nagy a lemaradása a harmadik helyen, egészen pontosan 67 ezred.

Alonso aztán jelentős mértékben javítva 1:14.819-cel átvette a vezetést, miután Strollnál 208, Kevin Magnussennél pedig 540 ezreddel bizonyult gyorsabbnak. Nem sokkal később Hamilton mindössze 4 ezredre zárkózott fel mögé, Verstappen viszont 626 ezreddel gyorsabb volt nála. Alonso aztán 242 ezredre csökkentette a hátrányát, míg Pérez hátránya 276 ezred volt.

A címvédő kisvártatva tovább javított, és 1:13.857-tel tovább növelte előnyét, míg Hamilton 127, Alonso 15 ezredre zárkózott fel rá. A holland pilóta ezt követően 29 századdal még gyorsabb volt korábbi önmagánál, míg Sainz a keményeken jött fel 241 ezredes lemaradással a második pozícióba. Pérez aztán elvette tőle ezt a pozíciót, Leclerc pedig szintén a C3-asokon 511 ezredes hátrányban volt Verstappenhez képest.

20 perc elteltével felkerültek a lágy abroncsok az autókra. Ezeken Alonso azonnal átvette a vezetést, miután 1:12.786-os kört futott, míg Valtteri Bottas és Lance Stroll a címvédő mögé „sorolt be”. Russell szintén felülmúlta Verstappen idejét, majd Alonsóval volt egy kis afférja: a brit pilóta a sikánt átvágva előzte meg az Aston Martint, amelynek pilótája megkérdezte mérnökétől, hogy ezt lehet-e, amire nemleges választ kapott. Nem sokkal később Ocon Russell elé, míg Hamilton csapattársa mögé ugrott fel.

Közel 30 perc után Sainz 217 ezreddel felülmúlta honfitársát, míg Stroll Ocon mögé jött fel. Leclerc 386 ezreddel autózott gyengébb időt a másik Ferrarinál, míg Alonso kettőjük közé jött be 1:12.682-es idejével. Verstappen csupán a harmadik helyre tudott felzárkózni 168 ezredes lemaradással, míg Pérez az ötödik helyre ugrott fel.

Leclerc aztán mindössze 6 századot tudott javítani, így maradt a negyedik, míg Norris felülmúlta Pérezt. Bő 20 perccel a vége előtt Verstappen ismét nekiveselkedett, és 1:12.462-es körével 107 ezredet adott Sainznak, így az élre állt, míg Hamilton felülmúlta Pérezt. Pár perc múlva Leclerc is újra próbálkozott, és bár csapattársát ő is felülmúlta, Verstappennél 65 ezreddel lassabb volt.

Nem sokkal később Cunoda Juki koccolta le a bal első kerekét a sikán bejáratánál, és defektet kapott. Az edzést azonban nem ezért kellett megszakítani, hanem Sainz miatt, aki az uszodánál törte össze a Ferrarit, miután a jobb elsővel megcsípte a falat. A körözés 6 perc múlva folytatódhatott, amikor már Albon is ki tudott menni a pályára a többiekkel együtt.

A thai versenyzőt leszámítva ekkorra már kialakult a végeredmény, hiszen a többiek a versenyszimulációra koncentráltak. Végül azonban senkit nem előzött meg, hiszen csapattársától is 277 ezreddel elmaradt. Ami a végeredményt illeti, Verstappen zárt az élen, 65 ezreddel megelőzve Leclerc-t, és további 42-vel Sainzot, mögöttük pedig Alonso, Norris, Hamilton, Pérez Bottas Gasly és Ocon lett az első tíz sorrendje. A Mercedes fejlesztései egyelőre nem váltak be, hiszen a hétszeres világbajnok 2 ezred híján félmásodperces hátrányban végzett, míg a tizenkettedik Russellnek 729 ezred volt a lemaradása.

Az első szabadedzés végeredménye


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss