2024. március 28. 14:30

KezdőlapF1Káosz az időmérőn: ütköző Mercedesek, betliző Ferrari és hibázó Pérez Barcelonában

Káosz az időmérőn: ütköző Mercedesek, betliző Ferrari és hibázó Pérez Barcelonában

-

Egy eseménydúsabb futamra is elegendő lenne mindaz, ami a Spanyol Nagydíj időmérőjén történt. A szemerkélő esőben kezdődő kvalifikációt végül a mindhárom szakaszban magabiztosan vezető Max Verstappen nyerte, de mögötte óriási volt a kavarodás.

Hasonlóan kezdődött a Spanyol Nagydíj időmérő edzése, mint ahogyan néhány órával azelőtt a harmadik szabadedzés, lógott ugyanis az eső lába, ami miatt sok csapat a szokottnál hamarabb igyekezett kimenni a pályára, hogy nehogy pórul járjon és kiessen a Q1-ben. Hogy ez nem lesz unalmas kvalifikáció, azt talán már Cunoda Juki felvezető körben történt megpördülése is mutatta, nemsokára pedig őrült módon felpörögtek az események.

Miközben Hülkenberg, Gasly, Ocon, Stroll, Magnussen, Hamilton, Russell és Alonso ebben a sorrendben feliratkozott a tabellára (a Haas pilótájának körét nem sokkal ezután pályaszélesítés miatt törölték), a versenyirányítás piros zászlóval félbeszakította az edzést. Mint kiderült, időközben Cunodához hasonlóan a 10-es kanyarból kifelé, a korábbi eső miatt ott csordogáló vízátfolyáson Nyck de Vries és Valtteri Bottas is megforgott, míg Alex Albon az ötös kanyarban, Fernando Alonso pedig a célegyenesre fordító kanyarban szánkázott be a kavicságyba. A négy kicsúszás pedig annyi sódert hordott fel a pályára, hogy annak takarítása miatt volt indokolt a megszakítás.

Mind a négy kicsúszó folytatni tudta, de Alonso Aston Martinjának padlólemeze sérült, a csapatnak a bokszban ragasztószalaggal kellett azt javítania.

A kicsúszásdömping

A kényszerszünet alatt az eső nem kezdett rá jobban, így végül nem láthattunk szétlövést a fennmaradó hét helyért, helyette az újraindítás követően mindenki jött újra slick gumikon a hátralevő 14 percben. Nem maradtunk kicsúszás nélkül a folytatásban sem, mivel de Vries-nek másodszor is sikerült megpördülnie ugyanott, de az igazán nagy drámát nem ez szolgáltatta, hanem Charles Leclerc szenvedése.

Leclerc nagyon szenvedett

A Ferrari monacói pilótája arra panaszkodott, hogy egyszerűen nincs hátsó tapadása, majd miután 5 perccel a vége előtt a kiesést jelentő 17. helyen állt, a boksz felé vette az irányt egy új lágy szettért. Ami ennél is megdöbbentőbb volt, hogy ugyanezt kellett tennie Sergio Péreznek is, mivel 1,5 másodperccel volt lassabb a vezető Verstappennél, ami csak a 16. pozícióba volt elég.

Kettejük közül végül csak a mexikói úszta meg a kiesést, de új gumikon is csak a 15. időt érte el, miközben Leclerc 2 tizeddel elmaradt tőle, ami miatt pusztán a 19., azaz az utolsó előtti helyet szerezte meg. Mindezt úgy, hogy Sainz a negyedik helyen jutott tovább, miközben a Q1-et egyetlen szett gumival teljesítő, a hajrát kiülő Verstappen a 9. lett.

Leclerc-en kívül Bottas (16.), Magnussen (17.), Albon (18.) és Sargeant (20.) köszönt még el az első szakasz végén, de nem csak ők bosszankodhattak, hanem Pierre Gasly is, aki az utolsó előtti kanyarban Sainzot, a négyesben pedig Verstappent tartotta fel, így minden bizonnyal hátrasorolásos büntetést fog kapni a versenyre.

A Q1 végeredménye:

A Q2-ben aztán minden kezdődött elölről, és mivel az esőtől már nem kellett tartani, a forgatókönyv is visszatért a normál kerékvágásba. Miután mindenki teljesített legalább egy mért kört, a Verstappen, Hamilton, Alonso, Ocon, Stroll, Russell, Gasly, Pérez, Sainz, Csou sorrendet olvashattuk az első tízben, de torzította a képet, hogy nem mindenki tett fel új gumikat az első próbálkozásra.

Többek között a Q1-ben két garnitúrát is elhasználó Sergio Pérez sem, akit ismét meglegyintett a kiesés szele, ezért minden az új gumis próbálkozásán állt vagy bukott. Csakhogy a mexikói a monacói időmérő után ezúttal is megremegett, és az ötös kanyar féktávján megcsúszva a kavicságyba esett. El nem ásta magát, és még ideje és üzemanyaga is maradt egy utolsó körre, ám hiába javított, 51 ezreddel elmaradt az utolsó továbbjutó helyen a Q3-ba csusszanó Nico Hülkenbergtől.

Pérez a kavicságyban

Nem ez volt ugyanakkor az egyetlen dráma a Q2-ben: George Russel és Lewis Hamilton a célegyenesben akadtak össze, és nagy szerencse, hogy nem lett hatalmas repülés az esetből. Mindketten az utolsó mért körüket készítették elő, de mivel Russell az utolsó kanyar előtt még kénytelen volt elengedni Sainzot, Hamilton ráesett a nyakára a célegyenesben. A hétszeres világbajnok ezután szélárnyékból megpróbálta kívülről megelőzni a csapattársát, ám Russell nem vette ezt észre, és amikor kibújt az előle lehúzódó Ferrari szélárnyékából, nekiment a 44-es rajtszámú W14-esnek. Hamilton a fűre sodródva mentett, és csak az első szárnyvéglapja bánta az esetet.

Az incidens a 38 esztendős pilótának ezzel együtt nem került sokba, mert a 4. helyen jutott a Q3-ba, Russell viszont a 12. helyen kiesett. Mögötte Csou, De Vries és az utolsó körét pályaszélesítés miatt elveszítő Cunoda tette teljessé a búcsúzók névsorát.

A Q2 végeredménye:

Aki mindezek után Verstappen-Hamilton csatát vizionált a pole pozícióért, annak csalódnia kellett, a holland pilóta ugyanis elképesztő, 1:12.272-es körrel nyitott a Q3-ban, amihez hozzászagolni sem tudtak a többiek. A legközelebb a használt gumikon kezdő Hamilton került a hollandhoz, de ő is csak 1:13.196-ot ment, míg mögötte Norris, Ocon, Sainz, Piastri, Stroll és Gasly volt a sorrend. Alonso és Hülkenberg pedig inkább nem próbálkozott használt gumin, és csak új lágyakkal támadott a végén.

A támadás viszont Alonso részéről nem sikerült jól, mert a rendre makulátlan teljesítményt nyújtó kétszeres világbajnok a 10-es kanyarban rontott, ami miatt csak a 9. időt érte el. Eközben Hamilton nem tudott új gumin sem pariban lenni Verstappennel, sőt, az utolsó szektorban még használt gumis idejénél is lassabb volt, és csak az ötödik helyen zárt.

Az első sorba az idén először így Carlos Sainz ért oda, de ő is közel fél másodpercet kapott Verstappen első körétől, másodikra ugyanis már nem is volt szüksége a címvédőnek, aki hiába volt gyorsabb előző próbálkozásánál két szektor után, végül inkább a bokszba hajtott.

Sainz mögött nem kis meglepetésre Lando Norris zárt a McLarennel, majd őt követte Gasly, Hamilton, Stroll, Ocon, Hülkenberg, Alonso és Piastri.

A Spanyol Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss