Charles Leclerc-nek és Carlos Sainznak sem volt oka az örömre a Spanyol Nagydíj után, és ami ennél is aggasztóbb, hogy Maranellóban egyelőre nem tudják, hogy mi lehet a gond.
A Ferrari hiába vitte el eddigi legnagyobb idei fejlesztési csomagját a Spanyol Nagydíjra, igencsak leszerepelt Barcelonában. Charles Leclerc egy rejtélyes hiba miatt (aminek az okára azóta sem jött rá a csapat) csak az utolsó előtti helyen végzett az időmérőn, majd a futamon nem tudott felkapaszkodni a pontszerzők közé, Carlos Sainz pedig a második helyről rajtolva úgy lett ötödik, hogy a közvetlen mögüle induló Lewis Hamilton mellett a 11. helyről rajtoló Sergio Pérez és a 12. pozícióból kezdő George Russell is megelőzte.
Miután a futamot gyakorlatilag semmi nem zavarta meg (nemhogy bármilyen biztonsági autós fázis, de még sárga zászló sem volt), ennél hűebb képet nem is festhetett volna a 66 körös Spanyol Nagydíj az egyes csapatok teljesítményéről, ami a Ferrarinál bizony ismét eléggé csúfosan alakult.
Leclerc az egész mezőnyből csak általa követett kemény-lágy-kemény kétkiállásos taktikával próbálkozott, de csak a 11. helyig tudott felkapaszkodni a bokszutcából indulva, ami után elmondta, nem igazán értik, hogy mi a baj.
„Őszintén nem tudom, hogy mit csinálunk rosszul jelenleg, de valamit rosszul csinálunk – nyilatkozta a Sky Sports-nak. – A gumik pedig… Az első etap után az utolsóban kaptam kemény gumikat, de az autó teljesen máshogy viselkedett, mint azelőtt. Nyilván meg kell értenünk, hogy miért, és dolgoznunk kell. Most már igazán szükség van erre, mert néhány verseny óta küszködünk a körülményekkel és azzal, hogy nagyon kicsi az autó működési tartománya. A mai nap sem volt jobb.”
„Egyensúly szempontból az autó rendben volt, de a teljesítménye már egyáltalán nem volt következetes – ecsetelte már az írott sajtó képviselőinek. – Kétszer tettük fel a kemény gumikat, de az első szetten sokat szenvedtem, míg a másodikkal viszonylag jó volt a helyzet, és zárkóztam fel Pierre [Gasly-ra] a vége felé. Ki kell elemeznünk az adatokat, mert míg a fejlesztések a jelek szerint a vártak szerint működnek, mindig kicsit kifog rajtunk, ami a gumikkal történik, és küszködünk azzal, hogy a megfelelő működési tartományba hozzuk őket, ami nagy gond.”
Leclerc az utolsó kiállása előtt meg is kérdőjelezte a rádióban, hogy a kemény gumit akarják visszatenni az autójára, mert ő lágyakat szeretett volna. A versenymérnöke azonban így is a bokszba hívta, majd közölte, hogy a keményeket kapja, ami utólag nézve nem feltétlenül volt rossz döntés.
A monacói pilóta eközben úgy vélte, leginkább a szombati rejtélyes problémát nyögték a versenyen. A Ferrari a futam előtt elismerte, hogy hiába szedték szét Leclerc SF-23-asát, nem találták meg az okát az időmérős szenvedésnek, ezért ezt majd a gyárban kell kielemezniük. Mindenesetre a bokszutcai rajttal lehetőségük nyílt változtatni a beállításokon, amivel kapcsolatban Leclerc elmondta, hogy jobban boldogult az autóval, viszont így más problémákkal szembesült.
„Pont az ellenkezőjére fordultak a limitáló tényezők. Szombaton az autó hátulja viselkedett nagyon furcsán, amit ki fogunk elemezni a gyárban, vasárnap pedig az eleje. Nagyon szűk a működési tartománya, és tudjuk, hogy ez az egyik gyengénk, és szenvedünk ilyen körülmények között. Meg kell oldanunk ezt.”
Sainz: Ennyi volt benne
Nem lehetett elégedett a hazai futamával Carlos Sainz sem, aki hiába tartotta meg a második helyet a rajt után, előbb Lewis Hamilton, majd George Russell, végül pedig Sergio Pérez is megelőzte, így csak az ötödik helyen ért célba.
„Kemény munkát végeztünk ma, de ez nem mutatkozott meg. Erről beszéltem szombaton a versenytempóval kapcsolatban, hogy a tempós kanyarok a gyengéink, és sajnos Barcelonában az aszfalt is eszi a gumit, és gyors kanyarból is sok van. Ezzel és az autó kiszámíthatatlanságával szenvedtünk annyira. Mindent megtettem, amit tudtam, a lehető legoptimálisabban vezettem, de az ötödik hely volt a legjobb, amit elérhettünk” – nyilatkozta.
A Ferrari spanyolja a Sky Sports-nak ugyanakkor próbált pozitív maradni, és előrebocsátotta, hogy bár időre van szükségük, teljes erőbedobással dolgoznak a problémáik megoldásán.
„Meghatároztuk a gyengeségeinket és pontosan tudjuk, hogy miben kell javulnunk. A visszajelzés megvan, a szándék is, csak időre van szükségünk, tovább kell próbálkoznunk, újabb fejlesztéseket kell hoznunk, hogy javítsunk a csomagunkon. A Mercedes bizonyította, hogy lehet nagyot lépni előre, jó referenciát jelentenek. A legjobbunkra törekszünk, egységesnek látom a csapatot, Maranellóban mindenki teljes erőbedobással dolgozik. Valószínűleg a számunkra legrosszabb pályán érkezett a fejlesztési csomag, ami szintén nem segít.”
A Ferrari hét verseny után kereken 100 ponttal a negyedik helyen áll a konstruktőri pontversenyben, 34 ponttal az Aston Martin, 52 ponttal a Mercedes és 187 ponttal a Red Bull mögött.