back to top
2024. november 22. 04:59

KezdőlapF1Ennyi kört tett meg és ilyen időt ért el Mick Schumacher a...

Ennyi kört tett meg és ilyen időt ért el Mick Schumacher a Mercedesszel

-

Mick Schumacher számára több szempontból is hasznos volt, hogy a Pirelli barcelonai tesztjén először vezethette a Mercedes 2023-as Forma-1-es autóját.

A Pirelli a Spanyol Nagydíj után kedden és szerdán is Barcelonában tesztelt a Ferrari és a Mercedes részvételével. Az olasz gumigyártó 2024-es, melegítőpaplan nélküli abroncsait tette próbára, hiszen a terv az, hogy amennyiben a csapatok július végén így döntenek, jövőre száműzik a gumimelegítőket a Forma-1-ből.

Carlos Sainz, Ferrari, Barcelona, teszt, Pirelli
A Ferrari is körözött Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Míg az első tesztnapon George Russell, illetve Charles Leclerc segédkezett a tesztelésben, addig szerdán Carlos Sainzon és Mick Schumacheren volt a sor, utóbbi ráadásul először vezethette a Mercedest, és először ült Forma-1-es autóba a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj óta. A négy versenyző a két nap során összesen 617 kört tett meg, ami több mint 9 versenytávnak felel meg. Noha ilyenkor semmilyen jelentőségük nincs, és nem tudjuk, hogy milyen napszakban, milyen keveréken és mennyi üzemanyaggal érték el, a Pirelli a legjobb köridőket is közzétette. Ez alapján így alakult a sorrend a négy pilóta között:

1. Carlos Sainz 1:16.638 147 kör
2. Charles Leclerc 1:18.197 167 kör
3. George Russell 1:18.400 151 kör
4. Mick Schumacher 1:18.974 152 kör

 

Ami az F1-es Mercedesben az utolsó napon debütáló Mick Schumacher illeti, a 24 esztendős pilóta megérezte a több mint fél éves kihagyást, de így is nagyon élvezte a tesztet.

„Nagyszerű volt! Sokat tanultam és rengeteget szórakoztam. Nagyon produktív nap volt, mindent végigvettünk, amit akartunk, és terv szerint futottunk minden tesztgumin. Jó volt először megtapasztalni, hogy milyenek az abroncsok melegítőpaplanok nélkül. Mivel egy ideje nem vezettem, fizikálisan nyilván megéreztem, de jó volt visszaülni a pilótafülkébe” – idézi a német pilótát a RacingNews365.com.

Miközben a Pirellinek végzett munka volt számára a prioritás, Schumacher számára azért is hasznos volt, hogy végre kipróbálhatta a W14-est, mert a jövőben így pontosabb képet fog kapni arról, hogy milyen munkát kell végeznie a szimulátorban, illetve felkészültebb lesz, ha be kell ugrania George Russell vagy Lewis Hamilton helyére.

„Ez a tapasztalat egyértelműen segíteni fog a szerepkörömben. Jobban értem, hogy mire figyeljek és min dolgozzak. Ezen kívül jobban értem a folyamatokat és azt, hogy a csapat miként dolgozik a pályán. Ez kulcsfontosságú lesz, ha valaha be kell ugranom egy versenyre.”

A Mercedes tartalékjának szavaiból az is kiderült, hogy a brackley-iek szimulátora jobb, mint a Ferrarié, miközben természetesen az sem adja vissza teljesen a valóságot.

„Nyilvánvalóan van különbség a szimulátoros és a való világban vezetés között, és mindig is lesz, hiszen a technológia nincs azon a szinten, hogy 100%-ban össze lehessen hasonlítani. Ugyanakkor most tapasztaltam a legkisebb különbséget a szimulátor és a való világ között. A szimulátor felkészített, a csapat pedig nagyszerű erőfeszítéseket tett, hogy korrelálja azt. Ez segített abban, hogy tudjam, mire számítsak, amikor vezetem az autót.”

„Nagyon izgatott vagyok az év hátralevő részére, nagyszerűen éreztem maga ma, és remélhetőleg előbb-utóbb ismét vezethetem az autót. Minden percét élveztem. Szeretnék nagy köszönetet mondani mindenkinek ezért a lehetőségért.”

A Pirelli legközelebb a július 9-i Brit Nagydíj után teszteli majd a 2024-es prototípusokat, a csapatok pedig annak a hónapnak a végén szavaznak majd arról, hogy a következő szezontól elhagyják-e a gumimelegítőket.

Friss