back to top
2024. november 22. 17:26

KezdőlapF1A Ferrarinak két hét sem volt elég arra, hogy rájöjjön, miért lett...

A Ferrarinak két hét sem volt elég arra, hogy rájöjjön, miért lett utolsó előtti Leclerc

-

Charles Leclerc aggasztó hírről számolt be a Kanadai Nagydíj előtt.

Viszonylag ritka, hogy egy Forma-1-es csapat komoly problémával szembesül valamelyik versenyhétvégén, majd ha ott helyben nem is, legkésőbb a gyárban elvégzett elemzések során nem jön rá, hogy mi volt a gond. A Ferrarinál azonban most megtörtént ez, a maranellói istálló ugyanis továbbra is értetlenül áll azelőtt, ami Charles Leclerc-rel a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén történt.

Teljes a zűrzavar a Ferrarinál, az autó hol ilyen, hol olyan, és nem értik, miért

A monacói pilóta a barcelonai kvalifikáción már a Q1-ben kiesett és csak a 19. helyet szerezte meg, mivel a bal kanyarokban valamiért nem viselkedett megfelelően az autója. Miután a Ferrari az időmérőt követően nem jött rá ennek az okára, az SF-23-as teljes hátsó részét kicserélték, Leclerc pedig a bokszutcából kezdte meg a versenyt, amelyet a 11. helyen fejezett be.

„Le kell ellenőriznünk, de nagyon-nagyon meg leszek lepődve, ha nem találunk valamit az autón” – nyilatkozta még az időmérő után, majd másnap megerősítette, hogy egyelőre nincs meg a probléma forrása. Azt viszont kevesen gondolták, hogy a Kanadai Nagydíjig sem tud majd magyarázattal előállni a csapat.

„Nem, nem találtunk” – erősítette meg Leclerc a montreali futam csütörtöki sajtótájékoztatóján, hogy továbbra is a sötétben tapogatóznak.

„Ez az első alkalom, hogy ilyesmi történt velem a pályafutásom során. Az összes balkanyarban küszködtem. Egyből az időmérő után mondtam, és az adatokból is világosan látszott, hogy hat és fél, hét tizedet veszítettem a balos kanyarokban. Egyelőre azonban nincs meg ennek az oka, és ennél nem tudok többet mondani” – összegezte.

Van baj – egymásra mutogatnak a részlegek a Ferrarinál, megoldás továbbra sincs

Pedig a Scuderia átfogó fejlesztési csomaggal készült a Spanyol Nagydíjra, amelynek célja elsősorban az volt, hogy a versenytempón javítson, és orvosolják vele a gumikezelési problémáikat. Ez azonban olyannyira nem sikerült, hogy a második helyről rajtoló Carlos Sainz is csak ötödik lett, Leclerc pedig a pontszerzők közé sem tudott felzárkózni.

„Összességében véve az egész csapat nem elégedett azzal a teljesítménnyel, amit jelenleg a pályán mutatunk. Nagyon messze vagyunk a szezon előtt kitűzött elvárásainktól, miközben nagyon őszinték vagyunk magunkkal, úgyhogy ez teljesen világos” – nyilatkozta a monacói.

„A barcelonai időmérő különösen kiemelkedett, és szerintem nem én voltam az egyedüli, aki küszködött. Meg kell értenünk ezeket a dolgokat, de jelenleg nincs meg a magyarázat. Ez egy kissé aggasztó, úgyhogy most kell ráfeküdnünk erre és megértenünk az okokat, mert az érzet az autóban nyilvánvalóan nagyon-nagyon rossz volt” – utalt az időmérőre.

Charles Leclerc, Ferrari, Spanyol Nagydíj
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

„Továbbra is hajtanunk kell, meg kell próbálnunk a lehető leggyorsabban és rendszeresen fejlesztéseket hozni az autóra, mert az a célunk, hogy megpróbáljuk csökkenteni a távolságot, különösen, ami a versenytempót illeti. Mert még ha sokat is szenvedtem az időmérőn, a vasárnap sem volt valami nagyszerű. Ha megnézzük Carlost, akinek remek volt a szombati napja, vasárnap ő is küzdött a versenytempóval. Úgyhogy jelenleg ebben próbálunk javulni. Ami magabiztosságot ad, hogy világosan látjuk az irányt, amerre menni akarunk. Emiatt hiszek ebben a projektben.”

Leclerc már csak amiatt is tarthatja aggasztónak, hogy nem jöttek rá az időmérőn tapasztalt probléma okára, mert így nincs garancia arra, hogy a jövőben, akár a kanadai kvalifikáción nem üti fel ismét a fejét.

Friss