2024. április 27. 08:45

KezdőlapF1Leclerc beismerte, ami azonnal látszott: jogtalanul kritizálta a Ferrarit Kanadában

Leclerc beismerte, ami azonnal látszott: jogtalanul kritizálta a Ferrarit Kanadában

-

Charles Leclerc-nek először beszélnie kellett volna a csapatával a Kanadai Nagydíj időmérő edzése után, mielőtt nyilvánosan rájuk húzza a vizes lepedőt, mert utólag már ő is belátta, hogy tévedett.

Mint azt a történtek után megírtuk, a dolgok mögé nézve korántsem olyan képet festett a Kanadai Nagydíj időmérő edzése Charles Leclerc szempontjából, mint ahogyan azt a monacói pilóta az autóban ülve látta. A Q2-ben kieső, az időmérőt a 11. helyen záró versenyző a sajtóban ment neki a Ferrarinak, mert úgy érezte, csapatán ment el a továbbjutás. Ez azonban nem állja meg a helyét, hiszen több pilóta is továbbjutott ugyanazzal a stratégiával, amit a Ferrari követett, és ha nem hibázik a legjobbnak ígérkező gyorskörén, akkor csapattársához hasonlóan Leclerc is bekerült volna a legjobb tízbe.

Leclerc kiakadt a Ferrarira, de a dolgok mögé nézve kiderül: nagyon nincs igaza

Ám miután a Ferrari elmagyarázta neki, hogy a gyorsan változó körülmények között miért látták szükségesnek, hogy mindkét pilótájuk fusson egy mért kört az intermediate gumikon, Leclerc megértette, hogy ez volt a helyes döntés, és mivel sok más csapat – többek között a Red Bull, az Aston Martin és a Mercedes – is ugyanígy tett, nem ezen ment el a továbbjutása.

„Jó beszélgetést folytattunk, aminek a végén azt mondta: »Rendben, tévedtem.« – idézi Frédéric Vasseur csapatfőnököt az Autosport. – Tudják, hogy mindig igyekszem védeni a srácaimat, a pilótákat a csapat miatt. Tökéletesen megértem, hogy amikor kiszállnak az autóból egy rossz eredmény után, és valaki megkérdezi tőlük, hogy »elégedett voltál ezzel a stratégiával?«, akkor nemmel válaszolnak. Soha nem fognak olyasmit hallani egy versenyzőtől, hogy »Igen, szuper volt, rába**tam, de szuper volt.«”

Leclerc esetében mondjuk nem is ez volt a probléma, hanem az, hogy televíziós és az írott sajtónak adott interjúkban is hosszasan ecsetelte, hogy a Ferrari már megint hibázott, és ez nem mehet így tovább. Hiszen azért olyat már látott a világ, hogy egy versenyző nem kezdi el szidni nyilvánosan a csapatát, hanem közli, hogy először beszélni akar velük, és szeretné megérteni, hogy pontosan mit miért csináltak. Ezt egyébként Vasseur is megjegyezte: „A legfontosabb, hogy olykor jobb először beszélni a csapattal. Az időmérő után ezt meg is tettük, nagyon nyugodt, konstruktív és közvetlen párbeszédet folytattunk.”

Charles Leclerc, Ferrari, Kanadai Nagydíj
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

A francia szakember azt is elmondta, hogy nem a gumiválasztáson múlott a kiesésük, mert „ugyanolyan stratégián voltunk, mint a Q2-ben részt vevők 90%-a”, hanem inkább „Charles nem volt teljesen kibékülve az autóval.” Arról, hogy Leclerc már a második szakasz elején kiállt volna száraz pályás abroncsokért, Vasseur úgy vélekedett, hogy „szerintem normális, hogy olykor mást éreznek, mint a bokszfalon ülők.”

„Egyfelől meg kell bíznunk az érzéseikben, másfelől viszont mi látjuk a teljes képet arról, hogy a többiek mit csinálnak. És amikor éppen a montreali hajtűkanyarban haladsz, nem tudod, hogy a többiek mit csinálnak. Közös döntésnek kell születnie, olykor igazad van, olykor nincs, de nincs egyértelmű módja kiküszöbölni ezt. Nem lehet csak a versenyzőkre hagyatkozni, mert ha ők hozzák a döntést, de nem látják, hogy egy másik autó éppen megállt a pályán vagy valami ilyesmi, akkor az a rossz döntés lesz. Ezért kell közösen dönteni. Ez nem mindig könnyű, és néha a szerencsén múlik. Az időmérőn a stratégia elég jó volt ahhoz, hogy be lehessen vele jutni a Q3-ba, mert a csapatok 90%-a ezt a stratégiát követte” – összegzett a csapatfőnök.

Friss