back to top
2024. november 22. 10:39

KezdőlapF1Oroszrulett az ausztriai időmérőn, az egyik Red Bull „golyót” is kapott

Oroszrulett az ausztriai időmérőn, az egyik Red Bull „golyót” is kapott

-

Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót az Osztrák Nagydíj időmérőjén, de előnye csak 48 ezred volt Charles Leclerc-rel szemben. Sergio Pérez zsinórban negyedszer nem jutott be a Q3-ba, miután a Q2-ben háromszor is elvették a körét.

Sprintfutamos forduló lévén már az első szabadedzés után jött az időmérő az Osztrák Nagydíj hétvégéjén. A kora délután rendezett tréningen Max Verstappen végzett az élen, ráadásul úgy előzte meg 241 ezreddel Carlos Sainzot, hogy nem lágyakon, hanem közepeseken teljesítette legjobb körét. Ennek megfelelően a holland pilóta toronymagas esélyesként vágott neki a kvalifikációnak.

Az első időket a két Haas autózta, Kevin Magnussen 1:06.006 másodperccel kezdett, 34 ezreddel megelőzve Nico Hülkenberget, akinek aztán elvették a körét. Ezt követően Oscar Piastri állt az élre 1:05.893-mal, ám utána jött Verstappen, és 703 ezreddel felülmúlta a McLaren versenyzőjének idejét. Csapattársa, a csütörtökön rosszullétre panaszkodó Sergio Pérez a harmadik helyen kezdett, míg Sainz és Lando Norris pályaelhagyás miatt törölték. Nem sokkal később aztán Verstappen is erre a sorsra jutott.

Bő 5 perc után Valtteri Bottas pördült meg a bokszkijáratnál, és mivel nem tudta újraindítani az autóját, kisvártatva félbeszakították az időmérőt. Nem sokkal korábban Sainznak a következő körét is törölték, így a spanyol pilóta a Q1 egyharmadának elteltével még nem rendelkezett érvényes érdemi idővel. Rajta kívül Lewis Hamilton, Hülkenberg, Verstappen, Csou Kuan-jü, Norris, Bottas, Pierre Gasly és Esteban Ocon mondhatták el ugyanezt magukról.

A folytatás után tehát Piastri vezetett, egészen addig, amíg Fernando Alonso meg nem előzte, de a spanyol pilótát Norris, míg a McLaren versenyzőjét Sainz múlta felül. Verstappen aztán ezúttal érvényes kört autózott, és 1:05.116-tal átvette a vezetést, 223 ezreddel megelőzve a Ferrari versenyzőjét, aki mögé csapattársa, Charles Leclerc zárkózott fel.

5 perccel a Q1 vége előtt Lance Stroll, Ocon, Logan Sargeant, Nyck de Vries és Hülkenberg álltak kieső helyen, de a német versenyző hamarosan javított, ahogyan aztán az Aston Martin pilótája is, így a Haas versenyzője ismét veszélyeztetett volt Alexander Albonnal együtt.

Hülkenberg aztán kint maradt, ellentétben a mezőny nagy részével, akik kimentek a bokszba, hogy aztán a hajrára visszatérjenek a pályára, miközben újabb körelvételek miatt Hülkenberg helyett Magnussen volt veszélyben. A dán pilótának nem is sikerült megmenekülnie, és a tizenkilencedik helyen zárt, majd a lefelé váltásokra panaszkodott. Előtte Cunoda Juki, Csou és Sargeant, mögötte De Vries végzett kieső helyen. Ami az élmezőnyt illeti, Verstappen volt a leggyorsabb Pérez előtt, míg a legjobb körét elveszítő Norris helyett Sainz lett a harmadik.

A Q2-ben A Red Bullok és az Aston Martinok új, míg a Mercedesek és a Ferrarik használt lágyakon jöttek ki. Az első próbálkozások után Verstappen 1:04.955-tel állt az élre, 73 ezreddel megelőzve Pérezt, ám a Red Bullok körét elvették, így az egyébként 83 ezreddel lassabb Norris vezetett 324 ezreddel Hülkenberg előtt. A német versenyzőt Stroll megelőzte volna, de ő is a bikások pilótáinak sorsára jutott.

Verstappen aztán ismét élre állt, ezúttal már érvényes körrel, amely egyébként 4 ezreddel volt gyorsabb az előzőnél, míg Pérez Norris mögé jött be 284 ezredes hátrányban. Nem sokkal később jött a két spanyol pilóta, és Sainz Norris elé, míg Alonso a McLaren-versenyző mögé jött be. A Ferrari pilótájának hátránya 85 ezred volt Verstappennel szemben, honfitársa körét viszont elvették.

Az utolsó próbálkozások előtt George Russell, Ocon, Stroll, Piastri és Bottas álltak kieső pozícióban, ám aztán Pérez körét is törölték, így a Red Bull versenyzője visszaesett az utolsó pozícióba, majd nem sokkal később Russell visszakerült közvetlenül elé. Pérez aztán harmadszorra sem tudta szabályosan megcsinálni az utolsó kanyart, hiába figyelmeztette őt a mérnöke, így az utolsó helyen kiesett. A 33 éves pilóta miatt a 2008-as szezon óta először történt meg a Red Bull-lal, hogy zsinórban négyszer legalább az egyik autó nem jutott be a Q3-ba. Piastri és Bottas hasonló sorsra jutott, mint Pérez, így a tizenharmadik, illetve a tizennegyedik pozícióban zártak, rajtuk kívül Russell és Ocon esett ki. Verstappen maradt az élen, miután Sainz csak megközelíteni tudta őt, egészen pontosan 24 ezredre.

A Q3-ban Verstappent és a Ferrarikat leszámítva mindenki használt abroncsokon ment ki az első körökre. Hamilton sokáig bent maradt, végül újakon gurult pályára. Nem meglepő módon ezúttal is a címvédő állt az élre, hiszen 1:04.503 másodperces körének köszönhetően 206 ezreddel előzte meg Leclerc-t, és további 2018-cal Sainzot. Mögöttük Norris, Alonso, Gasly, Albon, Hülkenberg és az érvénytelen kört autózó Stroll volt a sorrend, majd Hamilton bejött honfitársa és egykori csapattársa közé.

A végén aztán Verstappen tovább javított, és 1:04.391 másodperccel szerezte meg a pole pozíciót. Leclerc közel került hozzá, de 48 ezreddel elmaradt tőle. Norris maradt a negyedik, míg Hamilton az ötödik pozícióban, mögötte Stroll, Alonso, Hülkenberg, Gasly és Albon lett a sorrend. Azonban itt még nem volt vége, ugyanis órákkal a leintés után Verstappent beidézték a spotfelügyelőkhöz, mert a Q1-ben feltartotta Magnussent.

Friss